K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2012, 16:46   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Smertebehandling

Jeg vil høre om der er nogle, som har erfaringer med apunktur vedr kroniske smerter (fibromyalgi) Jeg er henvist til smerteklinik og håber at komme ud af smertehelvede, så jeg kan komme videre med et tåleligt liv.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 17:57   #2
SimonBH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
SimonBH er ny på vejen
Jeg tilbragte sidste år på smerteklinik, med 3 smertehold.

Akupunktur har kun virkning for din økonomi. altså penge ud af vinduet.
Alle på holdene havde forsøgt (som dig) alt hvad der kunne købes for penge uden held.

Hvad angår smerteklinik/behandling så er det guld værd. De kan ikke gøre dig smertefri, men evt. finde en bedre medicin eller justere din dosis, så den tager toppen så at sige, de kan lære dig at være med din smerte.
Man får et andet forhold til sin smerte sådan et sted.
1: De ved hvad de taler om.
2: De lærer en at tackle sin smerte, så at smerten ikke styrer, men at man selv gør.
3: Man møder andre som også er ramt af kroniske smerter. (man bliver bekræftet i at man ikke er idiot, når man siger a,b,c) for de har det på samme måde, uanset hvor eller hvordan de så har ondt.

Så for guds skyld tag afsted, drop alle mulige og umulige alternative behandlinger, for de virker ikke.
Lær at leve og være med din smerte, så bliver din hverdag lettere, og du har kontrollen.

mvh Simon Hansen
SimonBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:06   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Grunden til jeg spørger er, at jeg kan se, at lægerne er uddannede anæstisiloger med uddannelse i akupunktur og ligeledes sygeplejersken.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:07   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
smerteklinik er en rigtig god ting..der hvor jeg gik,var der psykologsamtaler - vist et par timer og har man behov,kan de søge mere..der var en akupunktør på kliniken - det var også gratis..hvor jeg var,havde de også gruppeterapi 12 uger a 3 timer..og smertelægen har tid til dig.det er dejligt man føler de tager en alvorlig og har tid..nogen gange kom jeg flere gange i ugen,andre uger 1 gang..han prøvede forskellig slags medicin af og som han sagde de gør alt for at se om de kan hjælpe smertemæssigt,men de prøver samtidig også om de kan give en bedre livskvalitet..der var også en socialrådgiver tilknyttet som kunne hjælpe med praktiske ting..jeg var meget glad for det år jeg gik der..så bare afsted.tvivler på du vil fotryde..ha en god weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:13   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja og det er derfor de ved så meget om medicin..du kan være helt tryg ved at tage imod tilbudet..ens egen praktiserende læge har jo ikke de muligheder en narkoselæge har..de skal kun fokusere på smertebehandling og indhente viden om det..de egen lægen skal mange andre ting og derfor sender de dig videre til dem..det er også vigtig m.sygeplejeskerne på smertekliniken..de hjælper dig jo,hvis du f.eks skal ha smurt chilipeber på smertestedet el.noget i den stil og så er det betrygende de er professionelle..jeg kunne godt gøre det igen..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:14   #6
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Der hvor jeg skal starte, er der 2 læger, 2 sygeplejersker og 2 sekretærer.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:50   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det lyder til at være et stort sted..men du blir garanteret tilknyttet et sæt..sekretæren er også vigtig sådan et sted..du skal måske ringe og fortælle hvordan du reagere på en ting el.at du ikke kan tåle det du er igang med og hun ved alt..ik ondt ment.det gjorde hun hvor jeg var..de hjælper dig også iforhold til kommunen.skriver attester .og hver gang jeg var der skrev de til min læge,så han hele tiden var med og hvis jeg kom dagen efter vidste han hvad der foregik..men for mig var det næsten en halvtidsstilling det år
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 20:01   #8
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Jeg blander mig lige i samtalen om smerteklinik. Det er dejligt at læse jeres meget positive beskrivelser. Jeg er lige blevet henvist og glæder mig meget. Håber det kan blive nøglen til et tåleligt liv.

Nu kommer mit spørgsmål. Mine smerter er migræne de fleste dage og hovedpine nakke og ledsmerter de øvrige dage.
Er der nogen der har erfaring med migræne/hovedpine og smerteklinik?
Er de gode til det eller er det mest andre smerter de arbejder med?
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 20:37   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej igen.så vidt jeg ved arbejder de m.alle slags smerter..og i kan sikkert godt finde nogen der har nogen negativt at sige,mem jeg har aldrig hørt det..de lover ingenting.men de prøver alt..jeg prøvede forskelligt slags medicin i det meste af et år for at finde det der kunne hjælpe mig bedst..desværre kunne d e ikke fjerne dem,men jeg følte virkelig de gjorde alt for mig..og man skal passe på m.at samligne smerter og piller..selvom 2 fejler d.samme er det ikke sikkert det samme virker..jeg kender ikke så meget til hovedpine,mem ved der var andre der havde de problemmer.mit var en arb.ulykke og jeg har ikke alle mine legemsdele og lider af fantomsmerter og neoropatiske nervesmerter..24 timer i døgnet
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 20:40   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det endte m.jeg fik flere forskellige slags piller der passede sammen til mine slags smerter..men jeg vil lige tilføje,at er det specielle dyre piller lægen foreslår hjælper han med at søge tilskud til det,da han godt ved folk der kommer der som regel ikke er millionære...smiler.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dyr smertebehandling hjælper ikke Huldra Dit og Dat 4 26-11-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension