K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2011, 18:09   #1
Prinsessejulie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Prinsessejulie er ny på vejen
Nu tog de min revilidering fra mig :-(

For to år siden blev jeg sygemeldt og kom på sygedagpenge. Jeg var til nogen samtaler, hvor de fandt ud af at jeg har borderline og skulle i behandling. Pga ventetid startede behandlingen først et år efter jeg var blevet sygemeldt. Jeg sluttede behandlingen august 2010 og det blev aftalt med kommunen at jeg skulle i arbejdsprøvning samtidig med at jeg fik en hjemmevejleder. Kommunen var utrolig sølv med at få sendt papirer og jeg måtte rykke dem mange gange. Jeg startede så i arbejdsprøvning i slutningen af januar i år, det gik rigtig godt i starten da jeg arbejdede 2 timer 3 dage om ugen, men da jeg blev sat op til at arbejde 2 timer 5 dage om ugen kiksede det.
Da kommunen havde sendt min sag ud til et andet firma, var det dem jeg havde kontakt med. Vi aftale at jeg skulle have en samtale med firmaets psykolog og starte på et af deres værksteder hvor jeg kunne blive trænet op til at arbejde igen, før jeg ville blive sendt ud i endnu en praktisk. Min kontakt person havde talt med min sagsbehandler på kommunen og havde fået grønt lys til denne plan, jeg skulle bare møde til en enkelt samtale med min sagsbehandler.
Denne samtale har jeg lige været til, og det hun sagde kom som et chok for mig, jeg kunne ikke længere få sygedagpenge (hvilket jeg godt var klar over) el. revalidering som jeg skulle have haft. Min sagsbehandler fortæller også at de vil afslutte forløbet og at jeg skal søge kontanthjælp. Grunden til at de vil afslutte forløbet er at de ikke mener at jeg har gjort noget for at få yderligere behandling og at jeg ikke kunne gennemføre praktikken.
Jeg forstår det simpelthen ikke:
1. Jeg har først for to uger siden fået en hjemmevejleder, hvilket jeg burde have haft da jeg startede praktik, ifølge de behandlere der var med inde over planen dengang den blev lavet.
2. Jeg skulle have en psykolog samtale, hvor jeg kunne få oplyst hvad jeg havde af muligheder mht behandling.
3. Firmaet og jeg havde lagt en plan hvortil de havde sagt ja blot en uge før de afslutter det.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre nu, er der nogen der kan hjælpe??
Prinsessejulie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 19:37   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du aktindsigt, hvis ikke så er det, det aller første du skal gøre.

Den reva-plan har du skrevet under på den?? i så fald bør du absolut klage over at de stanser det inden du overhovedet er kommet i gang, og der fremføre de punkter du ikke kan få til at stemme.

Den med behandlingen, er lidt en dårlig undskyldning, men sådan er det så... men når der bliver skrevet sådan mener de altså i en hver henseene, dvs du burde have fået din læge til at henvise dig til en pskriater eller psykolog, og af den vej indgå i noget behandling... til din sygdióm findes der en hel del behandlingsmuligheder i offentlig regi.

MEN når det så er skrevet, så mener jeg revalidering er yderst urealistisk for dit bedkommende, i hvertfald for nuværende.
6 timer ugentligt er ikke nok til et fleksjob, du skal altså op på 12 (fordi en ansættelse ellers vil koste en arbejdsgiver penge, arbejdsgiver får maks tildkud ned til de 12 timer, dvs de sidste 6 skal de være villig til at betale til dig uden at få din arbejdskraft for dem)

Et andet meget væsemtligt problem er at ved en standsart revalidering skriver du under på at du efter endt reva vil være i stand til at klare dig selv økonomisk, hvilket du selv sagt ikke vil være med 6 timer om ugen, efter som der skal nogle flere timer til for at få løn nok til selvforsørgelse.

Antager vi så at du af en eller anden årsag ikke klarer din revalidering, så vil du også der ryge direkte på KHJ.

Man kan godt revalideres til et fleksjob, men så er det nødvendigt at det står i revalideringsplanen som mål (ellers er det kommunens nåde man får lov til det på) for som loven er og vejledningen der til så hedder det altså at man revalideres til selvforsørgelse, og selvforsørgende er man ikke som flekser, i det der er tilskud til en så man får en løn svarende til minimumslønnen inden for det fag man nu får et job.
Tager jeg ikke meget fejl står der intet om fleks i den plan, har jeg ret har du gravet din egen grav, forstået, at det er helt rimeligt at planen bliver afvist af kommunen idet det er urealistisk at du bliver selvforsørgende.

Den eneste mulighed du har, for at undgå KHJ, som jeg ser det, er forlængelse af sygedagpengene, men ud fra hvad du skriver kan jeg ikke umidelbart se noget der giver dig den ret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomheds revilidering og a kasse mijanse82 Alt det andet 3 10-02-2012 12:17
Revilidering med henblik på selvforsørgelse? JW123 Alt det andet 9 20-06-2010 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension