K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 21:37   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Medicin, igen hjælp

Undskyld at jeg igen stiller spørgsmål om medicin, men aner ikke hvor jeg ellers skal spørge.

Det første spørgsmål lyder på om nogen er jer har taget fontex og om det hjælper godt mod angst ?

Jeg er for tredje gang på SNRI præparat, men jeg kan bare ikke tåle det. Hverken velanfafaxin eller cymbalta. Jeg får stød i hovedet HELE tiden, det føles som at sidde fast med hovedet først i et ELhegn. Jeg er nu igen ved at trappe ud af cymbalta og har konstant stød i hovedet, men det havde jeg også da jeg tog det.

Jeg er på herrens mark, har snart prøvet ALT ssri medicin, og ender nok tilbage på sertralin. Sertralin hjælper godt mod angst. MEN, det bedre der virker er ZOLOFT, men det er hamrende dyrt og møg besværligt at få skrevet ud hver gang, fordi der åbenbart altid går ged i den, så når jeg skal købe det på apoteket, så står der at jeg skal have det billige.

Jeg har selvfølgelig fået at vide at det er ren skaberi, MEN når jeg får sertralin HEXAL, så reagere jeg vildt på dufte. Kan ikke udholde aviser, altså tryksværte, læse i et ugeblad, parfume, røg, blomster osv. Jeg får kvamle, hovedpine og øjnene brænder. Tager jeg derimod zoloft er der intet.

Kan det være anderledes på feks Sertralin actavis ? Og kan jeg specifikt bede om at få udskrevet et andet kopi præpaprat end HEXAL ? Altså kan der godt være forskellige bivirkninger afhæning af hvilket firma der har lavet en kopi ?

Er der nogen herinde der har oplevet den sære bivirkning ? Har ellers ingen bivirkninger på sertralin hexal.


Har tidligere været glad for Cipralex, men igen, det er alt for dyrt, der findes kun et kopimærke, Escitalopram og alligevel koster det 1600 kr for 98 piller og der er ingen særtilskud på længere. Cipramil får jeg det derimod dårligt af, bliver endnu mere deprimeret og græder hele tiden.

Sidst redigeret af Tigul; 04-03-2014 kl. 21:40.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 00:51   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det er ikke skaberi at man måske ikke kan tåle det ene kopipræparat, men godt det andet - der kan sagtens være et hjælpestof i du er overfølsom overfor.
Du kan godt få lægen til at skrive "Zoloft og ikke andet kopipræparat" på recepten.

Det er fortsat muligt at få tilskud til Cipralex, for det får jeg - du skal bare have din læge til at skrive på recepten at du skal have tilskud.
Jeg SKAL have det oprindelige præparat, da jeg er ved at trappe ud, og kun det findes flydende (det flydende muliggør at jeg kan trappe så langsomt ud at jeg kan gennemføre nedtrapningen.)
(Escitalopram er i øvrigt det virksomme stof i Cipralex. Jeg mener at der findes flere end et kopipræparat, men det er noget siden jeg har taget det i pilleform!)

Det er ikke supergodt at skifte antidepressiva hele tiden - er det læge eller psykiater der skriver din medicin ud? Du sætter din hjerne endnu mere på overarbejde end den allerede er med den lidelse du tager medicinen for
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 01:50   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis du får lægen til at skrive at det skal være et bestemt produkt...så vil du stadig modtage tilskud...men kun til det som det billigere produkt koster...

Så hvis et produkt koster 100 og det du kan tåle koster 200 ja så vil du modtage tilskud til 100 kr....altså det billigste produkt...

Man betale så selv resten..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 19:38   #4
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Jamen engang kunne man søge om FORHØJET særtilskud. Altså det var noget ens læge skulle søge om og så afventer man ca 14 dages svarfrist. Men kan man ikke det længere? Det påstår lægen at man ikke kan.

Jeg skulle i dag købe 28 piller zoloft, 540 kr, deraf 37 kr i tilskud, som er det tilskud der gives til kopimedicinen. Så trods for min saldo var over 2000 kr og jeg burde få 85 % tilskud, ja så dækkede det åbenbart ikke zoloft ?? Det er jeg overbevist om det gjorde en gang ?

Synes det er en syg syg verden vi lever i, ingen hjælp nogen steder og fuldkommen sindsyge medicin priser, bare fordi man ikke kan tåle kopien.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 19:48   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så hvis et produkt koster 100 og det du kan tåle koster 200 ja så vil du modtage tilskud til 100 kr....altså det billigste produkt...

Man betale så selv resten..
Med mindre man får forhøjet tilskud... det kan søges og sundhedsstyrelsen afgør om der er en "gyldig grund" til at give det.

Om der er en gyldig grund afhænger næsten udelukkende af om den læge der sender ansøgningen til sundhedsstyrelsen, er i stand til at formulere sig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 19:51   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan det være kronikertilskuddet du tænker på??

Det kan man selvfølgelig godt søge hvis man får medicin for over 17.468 kr

Men men det er kun det medicin som er tilskudsberettiget....eller ud fra den billigste..

Men din læge kan godt søge om at et ikke tilskudsberettiget produkt kan blive det...men det er langt fra sikkert at de giver lov til det...

Men læs her om tilskud generelt og kroniker tilskud http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyhed...enser-for-2014

Kronikertilskud gives til den billigste tilskudberettiget medicin

Citat:
Det er dog et krav, at du altid køber den billigste medicin i en gruppe af synonym medicin, ellers skal du selv betale hele prisforskellen mellem den billigste og den dyrere medicin, som du evt. køber.
Kilde: http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medic...ertilskud.aspx

Hov edit...

Så da lige at der er noget der hedder forhøjet tilskud...det er sikkert det du tænker på

Citat:
Nogle lægemidler indeholder det samme lægemiddelstof, men har forskellige tilsætningsstoffer. Disse lægemidler kaldes synonyme og danner en tilskudsgruppe.

Hvis den medicin, du har recept til, indgår i en tilskudsgruppe, får du kun fuldt tilskud til den billigste medicin i gruppen.

Hvis du bruger et af de dyrere præparater i en tilskudsgruppe, skal du selv betale hele forskellen mellem prisen på den billigste og den dyrere medicin med mindre du har en bevilling på forhøjet tilskud.

ANSØGNING

Din læge kan søge om forhøjet tilskud hos Sundhedsstyrelsen, så du får fuldt tilskud til prisen på den dyre medicin. Der skal dog være meget gode grunde til, at du ikke kan bruge den billigste medicin. Det kan fx være:

allergi overfor tilsætningsstoffer i den billigste medicin
bivirkninger ved brug af den billigste medicin
Dine økonomiske forhold har ingen betydning.
Læs selv her http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medic...hoejet-tilskud

Så op til lægen og fortæl at der skam godt kan søges hvis man har en god grund til det...tag evt denne tekst eller link med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 20:35   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Kroiker tilskud
Enkelt tilskud
Forhøjet tilskud

Det er de 3 tilskud der administreres af SST

Forhøjet tilskud gives hvis man eks. ikke kan tåle hjælpestoffer i et kopipræparat og skal have originalen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension