K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 22:13   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nogen som har prøvet noget ligende mit ?

Jeg skal som sagt stoppe i morgen i mit flexjob på plejehjemmet da jeg ikke kan holde til det pga jeg døjer med noget psykisk,da jeg blev ansat derude for 3 år siden blev jeg ansat på 25 timer om ugen men gik så senere ned på 20 da 25 timer var alt for meget for mig.

Jeg har så været til møde på kommunen i dag hvor jeg skulle til samtale med min nye sagsbehandler som forøvrigt er rigtig sød,min tidl jobkonsulent var detsværre med til mødet hvilket jeg ikke var så glad for for hun tænker kun på og få mig op i tid igen.

Jeg skal muligvis starte i praktik/afprøvning på min gamle arbejdsplads Føtex med henblik på evt job der,så siger min tidl jobkonsulent til mig at nu skal vi prøve dig af på 25 timer igen fordi Føtex er ikke detsamme som på plejehjemmet hvis vi for lavet din arbejdstid om formiddagen hvor der ikke er så mange kunder,fordi du kun kunne klare 20 timer på plejehjemmet derfor kan du jo nok godt klare 25 i Føtex åh vil hun da lige stoppe.

jeg magter ikke min hverdag her hjemme hvis jeg skal arbejde 25 timer om ugen,nu har jeg mailet det til min nye sagsbehandler og håber derved at hun bedre forstår mig.

Vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:36   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan evt. foreslå, at du starter på 20 timer og prøver, at komme op på 25 timer.

Når du så så skal ud i praktikken skal du huske, at skrive en udførlig dagbog.

Der er skrevet rigtig meget om dagbogs-skrivning her på K10, men du må lige skrive hvis du ønsker nærmere forklaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:47   #3
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Syntes det lyder som en fornuftig sagsbehandler du har kan du ikke klare 25 timer i det erhverv så forsøger vi med 20 i et andet og mindre belastende erhverv...

Om du kan klare din hverdag derhjemme med 25 timer på arbejdsmarkedet er ikke så vigtigt så længe du ikke er fuldt afklaret....husk alle andre arbejder næstendobbelt og SKAL klare det.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:05   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du skal selvfølgelig IKKE arbejde mere end du kan holde til...! Du skal acceptere den nye arbejdsprøvning ellers smækker kassen som Vovse skriver.

Men du skal også gå hjem når du ikke kan mere, og gerne 10% før, da du jo også skal være noget værd for dig selv og familien resten af dagen... Op i hatten med hvad jobkonsulenten vrøvler om, de KAN IKKE beordre dig op på 25 timer, de kan udtrykke håb om at du kan, og fred være med det.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 16:08   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Kære Katrine....

Du skal prøve at love mig én ting i dette job/arbejdsprøvning, du siger fra INDEN du går ned med flaget, jeg har fulgt med fra starten af, og du må IKKE lade dem bestemme dine timer....

Og ja, huske dagbogen helt fra starten af, den er så super vigtig... og send den evt. til din sagsbehandler én gang om ugen, jeg gjorde det gerne om søndagen...

og held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 20:45   #6
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Mange tak

Det med at skrive dag bog lyder da som en fin ide det gør jeg nemlig os i forvejen men denne er mere privat så kan jeg jo skrive ned hvordan mine arbejds dage er gået.

Te-pigen
Ja det kan du tro det skal jeg nok så jeg ikke ender med at gå ned med flaget igen pyhha det sku for hårdt.

God weekendt fra Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 22:11   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her er den model jeg brugte da jeg skrev dagbog i forb. med min sidste afprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det var hårdt, at skulle bruge tid og kræfter på, at skrive dagbog hver dag, når jeg var så hårdt spændt for, som man ofte er når man er i en arb.prøvning, men jeg er rigtig glad for, at jeg gjorde det så omhyggeligt, for da jeg læste konsulentens rapport var jeg ikke i tvivl om, at han havde lænet sig op af min dagbog.

Send den til både sb og jobkonsulent hver uge, også selvom de evt. fortæller dig, at de ikke er interesseret i den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 10:06   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det med dagbogen er jeg lidt i trivel om,flere stæder siger de at dagbog over smerter ikke bør vare meder end 3 uger.

Og havde de læst min dagbog efter sidste afprøvning så havde de sendt mig til psykolog eller psykiatiker.
beskrev mine tanker også.
Arbejdsevnen blev ikke beskrevet,kun at jeg havde været der 12½ time om ugen.Men det jo også billiger end så meget andet.

Håber du passer på dig selv,der er ingen andre der gør det,Føtex er ikke den værste arbejdsplads at komme ind på,de gør meget for deres medarbejder skal trives.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 00:29   #9
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Smile

Jeg skal til samtale i Føtes på torsdag så det jeg spændt på
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 00:35   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det skal da nok blive spændende..........nu er jeg godt nok bonde,men har aldrig hørt noget dårligt om føtex...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du oplevet noget ligende Zara Alt det andet 18 21-02-2011 21:48
nogen der har prøvet at anke frupia1 Alt det andet 13 01-08-2010 15:53
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension