K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2014, 21:32   #1
ThebigO
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
ThebigO er ny på vejen
oddset/betting og kontanthjælp

Hej.

Jeg har efterhånden været sygemeldt længe og er i den forbindelse for længst havnet på kontanthjælp uden mulighed for at tage et arbejde eller praktik på nuværende tidspunkt grundet min tilstand, der blandt andet omfatter svær socialangst som gør at jeg nærmest altid opholder mig i min lejlighed.
Problemet er så bare at jeg får udbetalt et beløb som jeg på ingen måde kan leve for (jeg er under 25 og får derfor et latterligt lavt beløb udbetalt selvom jeg er placeret i den gruppe som ikke vurderes klar til uddannelse/arbejde).

Jeg har før i tiden spillet oddset en del, med overskud i den lave ende og har på det seneste fået lysten igen.
Men hvordan er reglerne for den slags? Jeg må selvfølgeligt ikke have mere end 10000 kr på diverse kontoer, men det kommer jeg hellere aldrig i nærheden af om jeg så prøvede.

Hvis jeg går i gang og jeg stadig er i stand til at genere overskud, så vil det nok ligge i omegnen af 200-500 kr om måneden i gennemsnit, set over et år.
Ikke meget for de fleste, men guld værd i min situation.

Spørgsmålet er dog hvor vidt præmier i denne størrelses orden skal modregnes kontanthjælpen og hvis ikke, hvor går grænsen så?

Det skal lige nævnes at jeg selvfølgeligt har overvejet at kontakte kommunen direkte, men da jeg foretrækker at have så lidt kontakt med dem som muligt, ja så bliver det altså sådan her i stedet.

Der vil desuden udelukkende være tale om spil indgået hos bookmakere med dansk licens, hvilket vil sige at der allerede er betalt skat af gevinsterne, hvis det da ellers har nogen betydning.

Håber der er nogen der kan hjælpe og på forhånd tak for jeres svar.
ThebigO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 00:42   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så vidt jeg husker er det præmier for over 10.000 kr der modregnes.. men hvis der er en løbende strøm af præmier, vil de måske se på det samlet over et år, eller som en indtægt og ikke en præmie, og ser de på det som indtægt trækkes der krone for krone.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 12-09-2014 kl. 00:51.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension