K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 12:45   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Slagelse Jobcenter Klage.

Hej
Æv at jeg ikke er medlem af fagforening ( har bare været "parkeret" 30 år på kontanthjælp).
Findes der ikke noget sted hvor "vi" kan hente hjælp ?
Har klaget til borgmester og senere samtlige byrødder , uden "held". De bryder loven og holder hånden over hinanden.
Min historie pt , i feb søger jeg fp § 17 foreliggende. Rp skal opdateres og jeg beder om aktindsigt , der går så over 2 mdr før de bliver fremsendt.
Beklageligt , skriver borgmester.
Opdager at de sørme lige har "glemt" at medsende , den værst skrevne side i min sag , det piner sb at min "hjernekapasitet" lagrer notater , datoer , og jeg derfor kan påpeje hvad der lige mangler. Det er min stærke side.

Fik brev fra pensionsområdet i maj , at de ikke kunne nå at træffe beslutning indenfor 3 mdr, i henhold til §21. Da jobcenter ikke havde fremsendt sagen endnu, kun orienteret.
Min ansøgning " landede" i beg af juni , og jeg havde der bedt om aktindsigt i hvad jobcenter fremsendte .
Til min "store overraskelse" var der en ekstra rp, opdateret sidst i maj, uden partshøring / orientering / underskrift , og den indeholder en ekstra side ( visitation ), som jeg aldrig er blevet orienteret om , trods adskillige aktindsigter.
Har ellers været meget obs på rp , og fået / brugt råd herinde fra.
Fremsendte mine kommentarer på mail ( ingen misforståelser), dem indfører i fulde længde uden at ville rette i hendes skrevne fortolkninger.
Så skrev hun tilbage at hun ville sende den til pension, ups der måtte jeg lige spørge om ikke jeg skulle skrive under, da jeg jo ellers ikke vidste hvad der blev skrevet / ikke skrevet.
Rp var efterhånden blevet så misvisende og uoverskulig , at jeg skrev et følgebrev med min "historie", og skrev under, ( bad om at mine kommentarer blev indført, og det er de) .
Var til 3 mdr opfølgning hos sb , fik efter lidt "tovtrækkeri" den manglende side , efterfølgende mailede jeg og bad om refaret og svar på hvorfor der var medsendt 2 rp.
Hendes skriftlige svar var at hun "kun" havde opdateret den med lægeoplysninger og tlf, sendte den ikke partshøring da hun mente at jeg jo kendte de oplysninger. Hun har ikke sendt den til pension , men da de bruger samme edb system, må det være derfor jeg har fået den i aktindsigten.

Det er direkte løgn , for hun har ajourført og indført mit følgebrev, og der er ingen ændringer i lægeoplysninger / tlf.
Pension skriver hvad der er vedlagt min aktindsigt : egne bemærkninger samt underskrevet rp, rp ajourført 27/5, helbredsattest , psykologundersøgelse.
Det piner mig at der er fremkommet akter , som jeg ville have kommenteret på , da der er usandheder / fejl og fortolkninger.
Og sb skal ikke bare skyde skylden videre.
Min ansøgning ligger stadig hos pension, de skrev ellers at jeg kunne forvente en afgørelse inden udgangen af juni, og inden ville jeg få tilbud om en samtale.
Har intet hørt og orker ikke at rykke, spilder rigtig meget energi på bare "slå i en dyne", men der er pt gået 4 1 / 2 mdr siden jeg søgte. Og de kan ikke nå at indbyde mig og træffe afgørelse , så venter på posten med standard svar , det er ikke muligt at nå bla bla.
Er så frusteret og vil gerne videre, så nogen rigtig gode råd modtages med tak.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:41   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Var til 3 mdr opfølgning hos sb , fik efter lidt "tovtrækkeri" den manglende side , efterfølgende mailede jeg og bad om refaret og svar på hvorfor der var medsendt 2 rp.
Hendes skriftlige svar var at hun "kun" havde opdateret den med lægeoplysninger og tlf, sendte den ikke partshøring da hun mente at jeg jo kendte de oplysninger. Hun har ikke sendt den til pension , men da de bruger samme edb system, må det være derfor jeg har fået den i aktindsigten.

Det er direkte løgn , for hun har ajourført og indført mit følgebrev, og der er ingen ændringer i lægeoplysninger / tlf.
Hvis det var sket i min sag, så ville jeg have skrevet en klage til jobcenterchefen, og kopi af klagen til borgmester + samtlige byrødder, og en kopi til pensionsnævnet hvis dette er muligt.

Når/hvis du sender en klage er det vigtigt, at du skriver tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Det er også vigtigt, at du afleverer den ved skranken og får en kvittering på, at de har modtaget den.

Mail kan muligvis bruges, men i så fald vil jeg anbefale, at du på en eller anden måde får en kvittering på, at den er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:32   #3
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Det er desværre ikke de første dokumentere fejl der er sket i min sag.
Jeg har tidligere skrevet klage til jobcenterleder , hvor han så bla lovede at sb ville svare mig på de spørgsmål jeg havde stillet 5 mdr tidligere, det skete ikke. Og ved næste møde hvor sb og afdelingsleder deltog ( jeg havde selføljelig bisidder med) , var grunden sb arbejdspres.
Derefter klagede jeg til borgmester , sikke spild af god energi, beklagelse osv. Alt dikteret fra jobcenter.
Da de 3 mdr nærmede sig (min § 17) og sb ikke kunne svare på hvad der skete i min sag, det var uden hendes virke, henviste til pensionsområdet( og de var på det tidspunkt ikke orienteret om min ansøgning, det blev de først 4 dage før afgørelse skulle være truffet).
Så klagede jeg til samtlige byrødder, og fik 1 svar , den eneherskende borgmester bla bla.
Byrødder som jeg senere har kontaktet grundet manglende svar , henviser til at de har en politik om at det kun er borgmesteren der svarer bla bla.
Så det er ikke i kommunal politik jeg gider bruge mit krudt , så hvor er næste stop?
Min ansøgnnig burde forlængst være afgjort , alt velbelyst , selv lægekonsulenten skriver positivt, hvorfor skal de så have lov til at handle / ikke handle som det passer dem ?
Jeg har fået tilbagemelding på modtagelse fra jobcenterleder og borgmester , intet fra byrødder( men som de siger : vi får rigtig mange mails og henvendelser bla bla)
Og der var intet med posten idag 27 / 6, hvornår er det mon slutningen af juni?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:54   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan kontakte ombudsmanden, men om det hjælper kan jeg ikke sige, han havde ikke tid til, at tage sig af min henvendelse da en sb havde forvirret min sag med hendes løgnehistorier.

Men, hvis de tilkender dig førtidspension, eller du får den efter en anke, så er du berettiget til fp med virkning fra 3 mdr. efter ansøgningstidspunktet, altså fra det tidspunkt hvor de senest skulle have afgjort din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Slagelse Jobcenter: vil gøre det bedre buster Politik og Samfund 0 08-03-2012 10:41
Åbent hus i Jobcenter Slagelse buster Alt det andet 5 02-09-2009 19:41
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension