K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2014, 13:16   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ekstra energiregninger


Jeg har lige fået den vanlige ekstra regning fra DONG: 1750 kr (væltede hele sidste vinter)
+
Ekstra varmeregning på 1000, -

Det klarer jeg ikke! Jeg har 1400, når alt det vanlige er betalt. Selvom de 2750 bliver delt ud, magter jeg dem simpelthen ikke.

Jeg er visiteret til 1 års ressourceforløb og så vidt, jeg kan se, kørt i stilling til pension, - men det er endnu et år på kontanthjælpsbetingelser.

Er der nogen her, som har en ide om, hvordan man klarer den? Jeg har privatlån, som jeg afdrager langsomt ved siden af alt det andet og er i RKI, så lån er udelukket.

Råd modtages med kyshånd.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 13:44   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hvis det var mig ville jeg ringe til dem og forklare dem situationen ..evt tilbyde at sende et bugdet så de kan se du virkelig er i alvorlig nød ..

Det værste man kan gøre er ingenting..og lad det stå til..og det vil du jo heller ikke..

Måske ka du få det lidt udsat - afdrage med et lille beløb til din indkomst ændrer sig..

Ved ik om man kan søge hjælp på kommunen..men alt er værd at prøve..

Og selvom du ku tage et lån et sted- vil det være ødelæggende for dig..fordi du så kommer til at sidde endnu hårdere idet..

Men det er en trist situation...sender dig et og ønsker dig en god weekend og håber du hurtigst muligt finder en løsning


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 13:49   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er det sådan at el regninger kun må deles i 3, man kan søge om at få hjælp ved kommunen, men der er vist ikke let, de er ligeglade med du afdrager anden gæld, men prøv, de kan kun sige nej
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 14:10   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 14:37   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan altid forhandle med dem. De vil hellere have pengene over et år end slet ikke få dem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 15:21   #6
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
MÅ sige jeg er rystet, rystet du kun har kr. 1400 tilovers, når de faste udgifter er betalt.

Kan forstå du afdrager gæld og det er da bare flot af dig, men i din situation, må du tænke på dig.

Prøv at se her:

http://www.budgethuset.dk

Jeg vil simpelhen ikke finde mig i, der er mennsker i Danmark, som har 1400 tilbage til mad og fornøjelser, det er en skandale

Føler med dig
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 15:33   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi har 1700 4 mennesker, det går da, ikke sjovt men nu køre vi på 3 år, så når men mand engen kommer videre, bliver vi rige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 16:02   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har også oplevet at få en enorm efterretning på varme, jeg var ret chokeret 1. gang og troede det var en fejl... Jeg begyndte et tjekke efter, hvor der kom kold luft ind i lejligheden og ganske rigtigt, røg der en masse kulde fra døren ind til lejligheden... Jeg fik sat lister op. Det hjalp på den næste regning, så det ikke er så slemt mere på samme måde som 1. gang.... Min boligforening har dog alligevel valgt at sætte min varmeregning pr. md. lidt op. Så nu er jeg spændt på den næste regning....

Der har været nogle afsnit i tv om at spare... Ved ikke, om du har set nogen af dem.. Der var fine tips som at rydde op i sit hjem og tage på loppemarked og sælge de ting, man ikke bruger mere... Der var en familie derinde, der fik 3000 kr. ud af det på den måde... Jeg har også selv solgt støvler, som jeg ikke brugte... Så det er bare om at bruge kreative idéer til at spare og få indbragt penge - altså hvis man har mulighed for det... Det er ikke alle, der har.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 16:09   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Fantastiks link Reno. Tak for det
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 18:25   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Forskudsregulering

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Er der nogen her, som har en ide om, hvordan man klarer den? Jeg har privatlån, som jeg afdrager langsomt ved siden af alt det andet og er i RKI, så lån er udelukket.

Råd modtages med kyshånd.
Jeg ved hvordan man forebygger denne problematik.

Du skriver:
Citat:
Jeg har lige fået den vanlige ekstra regning...
Du kan til enhver tid gå ind og forskudsregulere din indbetaling, så kommer der ingen vanlige ekstra regning !!!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension