K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 07:24   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hvad må man

Hej
er der nogen der ved noget om ,hvad man må når man er på ledighedsydelse

jeg tænker her på om man skal sidde derhjemme og ( glo ) eller må man tage andet steds hen i nogle dage, uden at oplyse det,

man kunne jo tage hen til moster Karen i et par dage ,eller Onkel Hans hvad ved jeg
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 07:34   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det vil altid være klogeste at fortælle det da du stadig skal stå til rådighed for kursus/aktivering og tager du afsted mandag får brev mandag du er ikke hjemme og du skulle møde torsdag men kommer ikke så smækker de kassen i.men tro mig vare ikke længe inden de begynder at sende dig i aktivering hos anden aktør osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 07:38   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Superkok

tror ikke de sender mig i aktivering ej heller anden aktør, har været på ledigheds ydelse i 3 år nu har været alt det igennem med anden aktør, for 18 måneder siden

man kunne jo få nogen til at tjekke post, den 20/6 er det 222 år siden man ophævede stavnsbåndet, men det gælder måske ikke for kommuner

Sidst redigeret af Stezu; 17-06-2010 kl. 13:27. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 08:50   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Superkok

tror ikke de sender mig i aktivering ej heller anden aktør, har været på ledigheds ydelse i 3 år nu har været alt det igennem med anden aktør, for 18 måneder siden
mener bestemt det er et lovkrav man skal løbende til nogle samtaler
når man er ledig flexer.
siden du ikke er sendt i aktivering eller på nogen kursus
er vel de helt har glemt dig eller de mener du er for syg
men heller ikke vil give pension.
men er kun et gæt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 09:18   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
man kunne jo få nogen til at tjekke post, den 20/6 er det 222 år siden man ophævede stavnsbåndet, men det gælder måske ikke for kommuner
Jamen, så gør du det. Får nogen til at tjekke din post tager du på "ferie" hos moster Karen og/eller Onkel Hans. Strålende idé, er du parat til risikoen.

Sådan er det bare, at når man er ledig så står man til rådighed for arbejdsmarkedet, det gælder jo også for ledige på dagpenge fra A-kassen eller ledige på KH at man med dags varsel kan anvises job/aktivering. Hvorfor skulle det være anderledes for en ledig fleksjobber?

Reglerne for arbejdsløse har ikke en s... med Stavnsbåndet at gøre - vidste du f.x at Danske kvinder ALDRIG været underlagt noget stavnsbånd, den "ære" tilkom mænd - bare så du er opdateret angående Danmarks historie

Forøvrigt har du RET til ferie - på ledighedsydelse, så du kan besøge moster Karen/onkel Hans. Andre må også tage ferie, hvis familiebesøg ikke kan klares uden for arbejdstid.

Beklager, men jeg er ikke særlig forarget over at ledige fleksjobbere også må indordne sig under rådighedsregler ved ledighed.

Ingen medlidenhed eller forargelse får du fra mig
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 09:37   #6
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Ingrid
Tusind tak for dit svar, men det skal vel ikke gå ud over andre at du måske har en dårlig dag, for det må da være det den står på, med den udtalelse du her er kommet med,
man kan vel godt svare pænt hvilket jeg ikke syntes du har gjort,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 09:38   #7
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
jeg blev sendt på kursus med en dags varsel
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 09:40   #8
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej jeanettess

Det har jeg også prøvet for ca 2 år siden

Hej MTVRV1

Jo man skal ind til samtale hver 3 måned, hvilket jeg også er, så de har skam ikke glemt mig
men jobkonsulenten eller dem der har været på skriver at det er næsten umuligt at finde et job der passer på mig

Sidst redigeret af Stezu; 17-06-2010 kl. 13:28. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 10:05   #9
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Hold da op, Hamselv spørger jo blot til erfaring på området, og jeg kan bestemt ikke se noget galt i at han tager et par dage i eks. sommerhus, som ledig skal du jo normalt også være klar til at påtage dig et job der kunne ligge evt. 50km væk. Så længe du vil kunne have mulighed for at møde i eks. aktivering med 1 dagsvarsel, så det vel lige gyldigt hvor du opholder dig.

Jeg vil give Hamselv ret i at Ingrid's indlæg er nedgørende og upassende, der vel ingen spørgsmål eller problematikker der ikke er plads til i vores forum!! Og spørgsmålet er jo ikke om Hamselv finder det urimeligt de regler han som alle andre er underlagt, men blot om han kan tillade sig at tage afsted nogle dage og selv. kan han det, så længe han lige får nogen til at tjekke posten.

Jeg har selv engang været i samme problematik, og spurgte min sagsbehandler, og hun sagde at hun havde ingen planer om aktivering i de to uger så jeg kunne sagtens tage i sommer hus og det fik jeg på skrift, så håber da ikke alle er så sortsende som Ingrid .
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 10:13   #10
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Bassemanden

Tak for støtten, rart at høre fra nogen der tænker lidt inden de skriver,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension