K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 10:57   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
betaling af psykolog og fysioterapeut

hej og tak for hjælp tidligere.

min læge og speciel læger anbefaler psykolog behandlinger for at jeg vil kunne leve med mine smerter og fys for at at formindske følge smerter. nu siger sags behandler at de venter på hvordan det går ved psykolog og ligeledes med fysioterapeut. skal de betale eller skal jeg selv ?

hilsen nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 11:12   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Kommunen må ikke behandle en borger, så de kan heller ikke betale for psykolog eller fys, medmindre det indgår som en del af et samlet tilbud, og i så tilfælde kun hvis det har afklarende formål - igen ingen behandling.

Men du kan ved din ydelsessagsbehandler søge om økonomisk støtte til udgifterne.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 11:47   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Hvad venter kommunen på ?? du skriver at de venter men på hvad inden de kan komme videre med din sag eller ?

Hvis det er det som de venter på så skal du skrive til dem og poientere hvis der ikke nogen steder i dine lægepapir fremgår at du kan få bedret din arbejdsevne men kun din livskvalitet, har dine speciallæger ikke skrevet dette så er det en god ide at bede dem om at skrive hvad det kan bedre , arbejdsevne eller livskvalitet... det lyder jo lidt som det mange kommer på altså et smertekursus og det er jo for at lære at leve der hvor de nu er og ikke for at komme tilbage til arbejdslivet, der er en stor forskel ..

Nå men bortset fra det hvis de mener at de venter på at behandle din sag til du har været ved fys og psykolog så skal de som led i din helhedsplan selv hjælpe dig igang med dette (som Hans skriver ) hvis det ikke er som led i din sagsbehandling i kommunen så er kan du søge om det som en enkelt ydelse efter de to §er jeg sætter ind her ..


Citat:
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet


§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.



https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214
har selv fået fys efter §81 og der blev jeg bevilligt 10 gange ... og så søge igen når de ti gange er gået ... du får højst tænkeligt at vide at det ikke kan svare sig og det er afslag men HUSK søg på skrift forlang at få afgørelse på skrift og ank evt afslag
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 12:29   #4
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
sagsbehandler venter på om jeg får det bedre ved at gå til fys og psyk, læge og speciel læger vil bruge psyk som kognitiv behandling så jeg kan lære at takle mine smerter, de bliver ikke mindre men føles måske ikke så besværlig som de er. er begyndt på tnt terapi for at forstå mine smerter. fys er fordi jeg har masser af spændinger og følelses forstyrrelse pga. smerten, lægen mener der en samhæng men kan ikke sige det med sikkerhed.

sagsbehandler fandt ud af mine syge dagpenge kan fortsætte mens sagen kører i arbejdsskadestyrelsen. slutter idag min arbejdsprøvning efter næsten 6 måneder, hvor time antallet ikke er kommet op, ligger med et gennemsnit ugentlig arbejdstal der hedder 10-15 timer, så nu skal jeg måske til neuro psykolog for at finde ud af hvorfor min arbejds evne er så dårlig.

hilsen nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysioterapeut Nogle råd Alt det andet 14 05-06-2013 21:53
fysioterapeut der arbejder med nåle nielsen69 Alt det andet 12 24-05-2012 22:01
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
Tilskud til Fysioterapeut? Vendel Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 10 15-11-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension