K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 23:20   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ups, Vovse, også mange tak for din respons:
Teoretisk har du ret, men det er ikke kun 7-15 jeg har en skodkrop - det er desværre døgnet rundt!
Ellers ville jeg da bare arbejde 15-23 eller 23-7 og få min gode løn ind på kontoen hver måned, hvis du forstår...
Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Men som jeg skrev tidligere tror jeg bare ikke, at du får noget ud af at klage over det.

Det var ikke min hensigt at negligere din problemer.

Jeg slås selv med en tosset lænd, det værste for mig er, at stå op eller sidde på en alm. stol (ikke lænestol/sofa) ret længe ad gangen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 00:14   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...opfattede bestemt ikke at du underkendte lændeproblematikken, Vovse, fik vist bare skruet et dårligt formuleret svar sammen til dig...

Du har ret i, at din Far havde en god læge, idet han anbefalede din Far at lægge sig på gulvet - har oplevet mange læger, som ikke fatter, at rygstræk afhjælper...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 00:52   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Jeg kender faktisk nogen, som også har været glad for rygstrækkere, selvom fysioterapeuter er holdt om dette. De har købt billigt af fysioterapeuter, og rygstrækker så hjemme. Var det en idé til, at få det lidt bedre?

Og hvis ikke liggeudnerlag funker, hvad så med en form for oppustelig madras? Ved det er besværligt og urimeligt for dig o din ven, på den anden side kan de jo lære, at oplevelsen, når der først skal pustet madras op osv.

Håber det bedste for dig.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 01:03   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Gunvor, for det gode ønske og rådene!

Haha, den med oppustelig madras var sjov, kan lige se det for mig - og bevidst skal man glemme pumpen, så alle mand må bidrage med at puste op med "mundkraft" :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 01:14   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Netop, Carmen.

Nogle gange må man bruge lidt sort humor. Hvis det var mig der skulle af sted, hvad jeg pludselig fået kold lungebetændelse og kunne derfor ikke puste, og min havde astma, så er der jo kun én tilbage, der må arbejde fro pengene.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 01:41   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er også de selv oppustelige både "madrasser" og liggeunderlag.

Liggeunderlagene er enlig ikke overdrevet tunge (som madrasserne er) og fylder ikke meget mere end et alm liggeunderlag, så den burde din raske ven sagtens kunne slæbe fra bilen og ind, og tilbage igen.

Spurte du om der er en sofa?? altså når man sørger om mulighed for at ligge, er det jo ikke sikkert at sekretæren lige tænker på at man kan ligge ned på en sofa.

Psykiater/psykolog er altså ikke, som i amerikanske film, med chaiselong eller den der: "nå jamen hvad tænker du så om det? hum hum jo og hvad syntes du så du føler?" Gammeldags forestilling.

De gennemgår dit liv fra du blev født til nu, og støder de på noget de tror det er værd at pille i spørger de ind til det. Fx er de ved mig ikke særlig glade for oplysningen om at jeg er adopteret, puhe, for så kender jeg jo ikke noget til min baggrund (alt hvad man indeholder er 80% fra ens forældre, kun de sidste 20 er tillært/påvirkninger) Men når jeg så fortæller at jeg kar kontakt med bio´erne, lyser de helt op *gg* det faktisk ret morsomt at se.
De spørger også ind til evt misbrug (og husk misbrug er mange ting, det ikke nødvendigvis stoffer ell. rygning overdrevet computerbrug, mad og meget meget mere kan man være misbruger af.
Om du hører stemmer, føler dig forfulgt ol spørges der også om.

Men i sider og sludrer (om dig) har payk´en skarpe øjne på din krop, hvordan du holder hænderne om du sidder uroligt, om dine propiller er store osv osv.Er det en der kan sit kram ordentligt, vil psyk´en inden for få minutter kunne afkode dig, som min nye, det tog ham ikke 5 min at konstatere at jeg er på sammenbruddet rand (og han har evigt ret, allered 2 dage senere væltede jeg totalt) På trods af at jeg faktisk var langt mere samlet end jeg har kunnet præstere det sidste års tid.

Har du sikret dig at den du skal til er medlem af sygesikringen?

Mht kommunens spørgsmål, så skal du muligvis lede hos din egen læge, der til søger kommunen måske? efter om dine smerter kan være psykisk betingede, altså indbildske, så du skal være meget opmærksom på ikke at åbne op for noget der bare minder om.
Der til har du ret til aktindsigt hos psyk også, og kan derfor forlange at se det kommunen har sendt der til, så det starter du da bare med (mens din ven sørger for noget at ligge på) Dog skal du være klar over at det sten sikkert kommer til at stå i den rapport psyk´en skriver om dig.

Den rapport har du også ret til at se, skal det være rigtigt skal kommunen sende den til dig, det bare ikke altid de gør, og når de så gør, kan du sagtens komme ud for at det slet ikke er rapporten, men referatet af rapporten.

Nu ved jeg ikke om det er kutyme, men din egen læge modtager også en kopi... hos mig fik lægen heller ikke hele rapporten men kun opsummeringen (referatet) Og da jeg så bad kommunen sende, fik jeg også kun opsummeringen, meeen en aktindsigt gav mig hele rapporten. (og skræmmende nok fik jeg ved aktindsigten IKKE opsummeringen??... tror de har lavet en fejl, at de ville at jeg kun skulle have lov at se opsummeringen, for hele rapporten er ikke helt så tiltalende for dem som opsummeringen alene, der til bruger de kun opsummeringen ved partshøring AB´en (RP´en) ol, så det virker noget lumsk, men skidt nu har jeg hele rapporten, så det går jo nok *ss*)

Mht aktindsigt, så er der her i kommunen ikke noget der hedder løbende aktindsigt, og man skal død og pine ikke bede om fuld aktindsigt mere en end gang, så får man ballade (læs jeg håber de regler kun gælder mig, fordi de er P... træt af mig) Jeg kan sagtens bede om løbende, men jeg får det altså ikke, vil jeg have aktindsigt skal jeg skrive hver eneste gang og bede om at få det.
Naturligvis kan der klages over at de ikke sender automatisk, når de skal, men man skal vælge sine kampe med omhu og her er en af de steder hvor det ikke kan betale sig, for sagsbehandlerene bliver bare irriteret på en hvilket kan være til skade for ens sag, det meget nemmere og billigere bare at bede om at få det hver gang man vil have det.

Derfor er det en god ide, når man har de problemer, at gøre det til en irriterende vane at bede om aktindsigt en gang årligt, og hver gang kommunen sys der skal ske noget større i ens sag, som fx arbejdsprøvning speciallæge ol. Om man så vælger fuld aktindsigt (måske bare for at irritere lidt?) eller kan finde ud af at holde styr på ens ting og derfor kan nøjes med aktindsigt fra sidst man fik, er naturligvis op til dig
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 11:45   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

efter om dine smerter kan være psykisk betingede, altså indbildske,
Psykisk betingede smerter er ikke indbildte, de er skam reelle nok.

Jeg er fp'er p.g.a. rygproblemer, altså fysiske smerter, men jeg har også oplevet psykiske smerter.
I en periode havde jeg min store niece (16 år) boende on and off, hele hendes liv var noget rigtig lo.. på det tidspunkt, og jeg havde et meget nært forhold til hende.
Lige pludselig blussede gamle småskavanker op, og det i en grad så det var helt vildt.
Om natten vågnede jeg med brændende smerter ud igennem fingrene, jeg var sikker på, at noget var i klemme, så jeg stod op og baskede med armene (har set vildt morsomt ud) mens tårerne trillede ned ad kinderne på mig, så kunne jeg sove 1 time før det startede igen.

Da der var kommet ro på hele situationen kunne jeg se i bakspejlet, at det hele havde været psykisk p.g.a. spekulationerne vedr. min niece.

Så psykiske smerter er ikke noget man bilder sig ind, de er reelle nok, men de kommer p.g.a. noget psykisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 12:35   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da jeg skulle have lavet en psykiask vurdering, blev den foretaget herhjemme.

Prøv engang at ringe til speciallægen, og forhør dig om muligheder, om at opdels, eller hjemmbesøg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 18:51   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Nemlig, Gunvor, uden humor er livet vist en kedelig størrelse :-)

LUM, mange tak for dit lange indlæg, især er jeg glad for at du beskriver, hvordan det kan forløbe hos psykiater. Jeg har aldrig prøvet at være hos sådan én før...og har ringe idé om, hvad der skal ske...

Du siger mange andre ting, som jeg gerne ville kommentere på, men jeg ville gerne ha' dit indlæg på gul baggrund og kommentere løbende - jeg er simpelthen for dum til at finde ud af det!
Vovse har forsøgt at lære mig det og nu har jeg fumlet med det i mindst 20 minutter, igen - det funker bare ikke, ØV!

Popiae, en rigtig god idé, men for tiden kan jeg godt komme til behandlere, der befinder sig relativt tæt på hjemmet, men man skal respektere mine skånebehov inclusive liggemulighed - sådan fungerer det også i privat regi, der aflægges kun besøg, hvor rygstræk er muligt.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 20:58   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Vovse har forsøgt at lære mig det og nu har jeg fumlet med det i mindst 20 minutter, igen - det funker bare ikke, ØV!
I nederste højre hjørne af indlægget er der 4 muligheder, den til venstre er "Quote". Prøv at klikke på den.

Så kommer der et felt frem, som næsten er magen til det felt du plejer at skrive dit indlæg i.
Forskellen er blot, at der allerede står noget i feltet, nemlig det som du vil citere.

Det der allerede står der kan du redigere i, prøv at lave et ekstra linie-mellemrum, og skriv i det mellemrum.

Nedenunder feltet som du kan skrive i (der hvor der allerede står noget) er der 2 muligheder, den ene er "Send svar (kopier evt indlæg først)", det er den du plejer at klikke på når du vil have et indlæg til at stå i tråden.

Den anden mulighed er "Vis udkast af indlæg", prøv at klikke på den når du har skrevet lidt i indlægget, så kan du se hvordan dit indlæg kommer til at se ud hvis/når du klikker på "Send svar (kopier evt indlæg først)".

Så længe du kun klikker på "Vis udkast af indlæg" kommer dit indlæg ikke til at stå i tråden, så ved at bruge den kan du prøve dig frem uden at komme til at fremstå som helt tåbet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rasende på sb..... jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-06-2011 22:09
Er det nu klogt? Jeres bedste råd... Carmen Alt det andet 21 13-01-2011 18:27
Jeres bedste råd mod ondt i ryggen?? Ninja Alt det andet 36 27-09-2010 22:47
Jeg er rasende! sun-lady Det er da strengt ! 18 24-10-2008 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension