K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2012, 12:48   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ok de nye regler giver ikke det helt store med 5 timer men der giver mere end pension og ledighedsydelse er jo godt nok, så skal man jo ikke stresse om hva man skal betale sine regninger med.

Og hvis/når du finder et job er der jo også livskvalitet. så stort tilykke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 12:50   #12
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Den har du misforstået, du kan ikke få godkendt en flexstilling på f. eks 5 timer hvis du er flexjobber til f.eks 10 timer.
Det skulle da også lige passe at de stærkste flexjobbere kunne tage de formodentlig få stillinger der vil være for de svage flexjobbere,.

-

Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Tillykke med tilkendelsen.

Fordelen med den nye reform, er jo at man kan søge jobs med selv få timer. Man kan fx. have et job på 5 timer om ugen og få tilskud fra staten ved siden af. Om man så kan finde et job med så få timer, ja det er jo lige spørgsmålet. Jeg er selv jobsøgende flekser og er i gang med at søge uopfordret diverse steder.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 14:42   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man skal stadig arbejde de timer man er viseteret til man kan ikke gå ned i tid og få resten refunderet.

Alså er man visiteret til 15 timer skal man arbejde 15 timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 14:54   #14
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Altså jeg går på kursus i øjeblikket der handler om Lov og Ret, og der har vi lige præcis snakket om det med timerne, og fik at vide at der fremover åbnes for muligheden for at tage job med færre timer end det man er visiteret til.

I mit tilfælde står der så ikke noget om timeantal i den fleksafgørelse jeg fik i sin tid, så det er uden betydning for mig, men det var bare hvad jeg hørte på det kursus. Men vil da ikke lægge hovedet på blokken og påstå en hel masse, for jeg er kun menneske og kan have misforstået noget, og det er heller ikke altid at min koncentrationsevne er i top, især ikke sidst på dagen, så kan da være jeg har misforstået hende. Kan prøve at spørge hende næste gang.

Sidst redigeret af Stuen; 26-12-2012 kl. 14:58.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 14:59   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg har også lige været på kursus og fik undrestreget vi kan godt gå ned i tid, men så går vi også ned i løn/tilskud ligesom vi hele tiden har kunne gå på deltid, hvis vi havde råd
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:00   #16
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Den har du misforstået, du kan ikke få godkendt en flexstilling på f. eks 5 timer hvis du er flexjobber til f.eks 10 timer.
Det skulle da også lige passe at de stærkste flexjobbere kunne tage de formodentlig få stillinger der vil være for de svage flexjobbere,.

-
flexjober, der vil jeg så sige, at hvis de såkaldte stærke fleksjobbere vil nøjes med få timer og dermed mindre løn, ja så fred med det. Men jeg tror da netop at langt de fleste stærke fleksjobbere vil ønske flere timer og dermed mere i løn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja jeg har også lige været på kursus og fik undrestreget vi kan godt gå ned i tid, men så går vi også ned i løn/tilskud ligesom vi hele tiden har kunne gå på deltid, hvis vi havde råd
Tilskuddet vil være det samme uanset hvor mange timer du arbejder (ca. 16.500), minus 30% af den lønindtægt man får fra arbejdsgiveren. Så ja, man vil tjene mere, jo mere man arbejder, og det er jo egentlig fair nok synes jeg.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:09   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg har læst reformen....så kan jeg ikke se at der skulle være noget der kan forhindre at man kan tage det timeantal man vil....ud over at de skal måle ens arbejdsintensitet for at arbejdsgiver skal vide hvad han skal betale for....

Man skal stadig lige huske.....man bliver IKKE visiteret til et bestemt timeantal....

Jeg ved godt at der er mange der tror dette....men sådan forholder det sig ikke...man kan have et ca antal timer man kan arbejde....

Med de regler der har været indtil nu....der er man blevet visiteret til enten fuld tid eller deltid....

Et nedsat timeantal....det er et skånehensyn....

Alt efter hvilket job der er tale om...ja så kan man som regel arbejde lidt mere eller mindre alt efter hor hårdt arbejdet er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:16   #18
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Nååå så er jeg ikke helt forkert på den, jeg har også altid kun fået at vide at jeg skulle over de der ca. 12,5 time pr. uge, for ellers var det for dyrt for arbejdsgiveren eller sådan noget. Men fremover kan jeg søge jobs på fx 8 timer, det er sgu rart, når nu man har haft svært ved de mange timer.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 21:17   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Nååå så er jeg ikke helt forkert på den, jeg har også altid kun fået at vide at jeg skulle over de der ca. 12,5 time pr. uge, for ellers var det for dyrt for arbejdsgiveren eller sådan noget. Men fremover kan jeg søge jobs på fx 8 timer, det er sgu rart, når nu man har haft svært ved de mange timer.
Sådanne har jeg ikke forstået det,tror at man frem over stadig skal søge de timer man ca er visiteret til.

Men det kan måske være lidt letter frem over ,at man ikke prasses op i tid.Jeg kan da forstille meg at skulle man finde en arbejdsskiver er vil ansætte en,så vil man måske gerne nøjes med eks 10 timer om ugen end 14 timer og medarbejdren liner en hængt kat når de går hjem. Undskyld udtrykket

Så længe komunerne skal betale sin del så skal vi arbejde det vi kan og det er vel også rimeligt nok.

Måske skulle man bare indrømme at der er nogle der aldrig kommer i job ...

Men hvor er de der små jobs ? jeg har aldrig set dem opslået-og jobcentret meren også at de skal skabes da de ikke eksistere hvis man har mange hensyn der skal tages.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 22:27   #20
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Den der tredje udvej C.L.E.O. den ved jeg faktiske ikke hvor er,

så længe der snart er 200.000 raske arbejdsløse, hvorfor skulle der så være brug

for sådan nogle som os på arbejdsmarkede,

var jeg arbejdsgiver, så ville jeg ikke tage en flekser i job, uden at kunne få noget

for det, det vil jo altid give nogle flere problemer, nu kan jeg så kun tale for mig selv,

jeg er nok ikke 100% stabil altid, pga, min sygdom, derfor er jeg også lidt skeptisk

med hendsyn til min fremtid som flekser, og de nye regler, men tager det som det kommer
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
flekser og lån i banken orkidee Spørgsmål ang fleksjob 5 26-12-2009 12:30
flekser flygter fra job. Stella Det er da strengt ! 8 06-09-2007 10:26
LAFS til for flekser ??? Hejdien Dit og Dat 3 31-07-2007 09:52
at flytte som flekser Stella Spørgsmål ang fleksjob 3 09-01-2006 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension