K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 19:46   #101
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Ja, hi hi hi. Hvor er du sød. Det er også en sød sang, man bliver helt nostalgisk.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:00   #102
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Jeg kan egentlig godt følge tankegangen. Jeg tror politikernes tilgang er, at det bedre skal kunne betale sig at arbejde, ikke så meget om hvem præcis der skal have mere eller mindre.
Joo men her er problemt så at man samtidig siger at det skal førtidspensionister også....eller folk på fleksjob....og det giver igen mening at give disse et incitament til at arbejde mere da de jo af gode grunde ikke kan....

Citat:
Helt enig. Der er sket et holdningsskred i samfundet. Som jeg også nævnte på en anden tråd for lidt siden, tror jeg Carina sagen har været en udløsende faktor.

Kan godt forstå hvis der er danskere, som synes det er uretfærdigt at nogle folk i arbejde får mindre ud af det end en på kontanthjælp.

Men det er jo ikke befolkningsgruppen som skal lægges for had. Det er reglerne og incitament strukturen der i såfald skal kritiseres.
Nej men det bliver den jo når det begynder at være legitimt at kalde folk for nassere og byrder for samfundet...altsammen i skattelettelsernes navn...eller hvorfor de nu gør det...

Her er det at folks menneskesyn er blevet ændret igennem de sidste ti år....og ja....Carina sagen har helt sikkert ikke hjulpet på det...


Citat:
Jeg mindes også jeg skrev, at det sikkert ikke var ret meget de rige skulle bidrage med ifm. skattereformen.

Da formålet med skattereformen var at lette skatten på arbejde, så er det vanskeligt at undgå, at de høje indkomster får noget ud af det.
Men alligevel var det et argument i din fremføring

Ja det kan være svært at undgå at de høje indkomster får noget ud af det.....men her tror jeg nu også at det folk mener er at de bare ikke skal have mest ud af det....når man samtidig tager pengene fra dem der har mindst...

Man kunne jo have undladet at hæve topskatten og dermed sørget for at de ikke får så meget mere end dem der har en lønindkomst under topskattegrænsen...hvis det altså var den gruppe man helst ville have skulle have de lettelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:09   #103
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det er faktisk underligt med skattelettelser i en krisetid, hvor landet fattes penge og alle skal bidrage med mere.

Disse skattelettelser kunne jo komme på et senere tidspunkt, hvor krisen er begyndt at vende og der er arbejdspladser igen.

Det kan være svært at følge deres logik nogle gange, osse selv om udgangspunktet skulle være størrer forskel på lønnet arbejde og overførselsindkomst.

Tiderne skal være rigtige og reformerne afstemmes med situationen landet står i.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:28   #104
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser





Ja det kan være svært at undgå at de høje indkomster får noget ud af det.....men her tror jeg nu også at det folk mener er at de bare ikke skal have mest ud af det....når man samtidig tager pengene fra dem der har mindst...
Man kan nemt give skattelettelser i bunden , uden at de højtlønnede også får del i den. Det er viljen der mangler , nok fordi beslutningstagerne selv er højtlønnede

Hæv eksempelvis den skattefri bundgrænse , men sæt samtidig topskatten op , eventuelt også mellemskatten.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:33   #105
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig kan man det....men det er igen et af de der mantraer man smider ud så andre kan gentage dem igen og igen...for på et tidspunkt må,de da blive sandt....om ikke andet så i folks bevidsthed
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 22:01   #106
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Det er ellers lidt ensomt herinde for tiden, da jeg meget bliver opfattet som en naiv enfoldig enøjet gammel hippie, der ikke ved en skid om noget som helst. Samtidig med jeg sidder med min guitar ved lejrbålet med bare tæer, peacetegn i panden uden BH og sprøjter hash i armen.
Måske i den her retning: http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0 ? ;-)

Meget har jeg da hørt, men aldrig noget om nogen der "sprøjter hash i armen" ... men multiple sclerosis patienter kan have gavn af det tilført på anden vis ;-)


Citat:
Og DET er et paradoks, når hele banden herinde er (på nær nogle enkelte) er på overførselsindkomst.
Det er ikke altid til at afgøre, om det er shāhanshāh / شاهنشاه incognito eller noget helt andet, der gemmer sig bag et tilfældigt forum handle.


Når det så er sagt, så handler det om at tænke i meget store helheder - og hvis det er noget den aktuelle politiske diskussion åbenbart ikke handler om, så er det meget store helheder, der spreder sig ud over mange niveauer.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 23:47   #107
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Ja, for pokker. Jeg synes det er så godt, det du skriver.

Det er ellers lidt ensomt herinde for tiden, da jeg meget bliver opfattet som en naiv enfoldig enøjet gammel hippie, der ikke ved en skid om noget som helst. Samtidig med jeg sidder med min guitar ved lejrbålet med bare tæer, peacetegn i panden uden BH og sprøjter hash i armen.

Og DET er et paradoks, når hele banden herinde er (på nær nogle enkelte) er på overførselsindkomst.
Jeg vil gerne opfattes som en gammel hippie. Til gengæld synes jeg - og du - ved en skid om temmelig mange ting
Kammeratlig hilsen
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 00:11   #108
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser

Det er ellers lidt ensomt herinde for tiden, da jeg meget bliver opfattet som en naiv enfoldig enøjet gammel hippie, der ikke ved en skid om noget som helst. Samtidig med jeg sidder med min guitar ved lejrbålet med bare tæer, peacetegn i panden uden BH og sprøjter hash i armen.
velkommen i klubben!

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Pointen er, at hvis alle i en population er almindelig mætte, så opstår der meget sjældent kamp om maden ...
Og modsat - når krybben er tom bides hestene.
Flere og flere eksempler på dette fænomen er desværre begyndt at vise sig i trådene.

Græs af ukrudt er føget over hegnet...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 06:54   #109
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
En måde, de kunne rette op på noget af skævheden ved skattereformen og sikre, at pengene gik til de "rigtigt" var måske at pille ved boligsikringen/-ydelsen, så dem, der nu bliver hårdest og mest urimeligt ramt, fx førtidspensionisterne, fik mere i boligsikring...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 08:01   #110
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
En måde, de kunne rette op på noget af skævheden ved skattereformen og sikre, at pengene gik til de "rigtigt" var måske at pille ved boligsikringen/-ydelsen, så dem, der nu bliver hårdest og mest urimeligt ramt, fx førtidspensionisterne, fik mere i boligsikring...?

Lyder som en tiltrængt supergo´idé Risa. They have my vote.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension