K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 10:44   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
sæt dine egne krav og hør om deres præmis for indlægget

Overvej flg.:

På kort sigt (selve udsendelsen):

1. hvad er deres præmis for at sende indslaget, dvs. hvad vil de i en kort sætning fortælle danskerne. Overvej om du synes den falder i overnstemmelse med hvad du gerne vil have frem.

2. mulighed for egen påvirkning af det samlede budskab af indlægget og om hvorvidt du kan få indflydelse på dette. Herunder selvfølgelig også spørgsmål/emner, som du ikke vil spørges ind til.

3. En "prøvekørsel" af selve interviewet vil give dig en god fornemmelse, og hvis den ikke gør, så hop fra.

På længere sigt (personligt):

1. Er det ok. for dig at stille dig frem for DK?

2. Har du noget, som du ville være ked af kom frem om dig personligt ?(også eft. udsendelse v. evt. journalister, der følger op)

3. afvejning om du mener, det vil gavne din sag? (kender den ikke)

Det er set v. fejl i sager at kommune eft.flg. får travlt m. at rette dem, men også at der vil være nogen modstand fra enkelt personer.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:49   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Bang

Hvis de vil gøre et "tema" ud af det, kan de jo også invitere Bettina Post,

og en ansvarlig fra Borgen, det kunne jo være beskæftigelsesministeren,

der skulle tvinges til at forklare, hvorfor kommunerne IKKE overholder loven,

og bruger Arbejdsevnemetoden !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:50   #13
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Det er så svært for mig er at vide focus, for der er helt sikkert nogen som er fattigere end mig, har det værre end mig også videre, og skulle jeg så ikke skamme mig over at pive.......
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:52   #14
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
florken kloge ord igen, det er den drejning den skal hen på, det er faktisk ikke så tosset, tak for det
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:54   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Og når du så er i landsdækkende TV, kunne du jo passende fortælle om denne dejlige hjemmeside,

hvor du får AL den hjælp og opbakning, du har brug for
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 10:57   #16
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Det kan du tro, for havde det ikke været for k10, var jeg 3 meter under jorden eller et lallende nærvevrag.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 13:11   #17
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg har trådt frem flere gange - og har ikke fortrudt.

Folk må jo vurdere på det der bliver bragt.

Hvis ikke vi råber op, sker der slet ingenting, sådan ser jeg på det.

Det var en overvindelse at skulle træde frem på TV, men synes det gav mig en tilfredsstillelse bagefter alligevel, selv om vurderingen af min optræden var blandede. De var da overvejende positive, men der vil jo altid være nogen som har en eller anden form for kritik ! Det skal man bare være forberedt på.

Hvordan føles det indeni - det var mine tanker, inden jeg sagde ja !

Vi må stå sammen og råbe op !
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 13:21   #18
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bang Se meddelelser
Har lige brug for lidt indput, måske er der en af jer som kan se en fordel eller en ulempe jeg ikke selv har tænkt på. Jeg er blevet spurgt om jeg vil gå på tv2Godmorgen Danmark, og fortælle om min situation og mit forløb.:confused
Du skal forhøre intewer om på forhånd, hvor mange minutter tid der bliver afsat til TV indslag til/jer.

Er du heldig får du 15 min, men det er også kort tid til at du skal fortælle om din situation/forløb. For for der kan komme noget brugbart, vil TV2 nok trække nogle polittikere ind til at besvare spørgsmål. Med andre ord for du selv nok max 2 min. taletid, resten er politikere. Men det er jo også dem (systemet) vi vil have svar fra, du stiller jo ikke op for at blive kendt, medmindre du hedder Anni Fønsby

En ting er helt sikkert, og det er at alle polittikere kryber uden om svar direkte på din sag. De kender dig ikke til bunds, og sender "aben" vidre til SB.

Pollitikere vil kun snakke overordnet om systemet, hvad muligheder SB har at værktøjer.


Det kunne være fedt, om både social- og beskæftigelseministeren kom i krydsild samtidig, hvis du stiller op til TV, så de ikke kan sende "aben" videre.

Skal du stille spørgsmål, skal du formulere dig i flertal, f.eks. hvad skal folk gøre som mig der er for syg til ........for de ikke svarer at nu kan jeg ikke svare konkret på din sag = Spild af kosbar tid

Nu kender jeg ikke noget til dig og din situation, så mine input til spørgsmål til dit TV indslag, kommer udfra dels min egen situation og hvad jeg læser på K10

Nærligende spørgsmål til social ministeren.

1)Hvad gør man når folk er for syge til at blive visiteret til flex og for raske til at tilkendes pension?


Nærligende spørgsmål til beskæftigelse ministeren.
2. Hvor længe skal en person der er visiteret til flex, fastholdes i ledighed fordi vedkommende ikke kan finde en arbejdsgiver der kan opfylde skånebehov?

3.Hvorfor stopper man ikke det spild af penge, at blive ved med at aktiviere gentagende gange med jobsøgningskursus til den langtidsledige flex, når det har vist sig formålløst?

4.Bliver den langtidsledige flex opgivet at finde et flexjob til, tilkendt fp?

5.Hvor meget koster det ialt i resourser til sagbehandling, aktivering og ledighedsydelse til den langtidsledige flex kontra udgift til FP?

6. Hvorfor skal systemmet stresse folk og køre folk psykisk ned, gå fra hus og hjem/familie/skilmisse?

7. Hvorfor skal folk tvinges økonomisk til at tage psykofarmaka, når læger fraråder det og nævner psykofarmaka reducere arbejdsevnen?
Se nedenstående artikel/link

8. Har beskæftigelseministeren prøvet om psykofarmaka kan øge hendes arbejdsevne?

9. Hvordan hænger det sammen, at polittiker have førtidspensionister ud på arbejdsmarkedet, når FP er mere syge end flex jobbere og der er 80% arbejdsløshed indenfor flexjobbere?
De førtidspensionister der er kommet sig oven på systemets nedbrydning, kan jo stadig søge og få et skånejob.

Jeg smider et link til en artikkel "Bisidder anklager: Kommunalt kvaksalveri"http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2479

En intersant artikel, hvor Social ministeren kaster "aben" videre til Beskæftigelse ministeren, der delvis acceptere tvang/krav fra SB om medicinering.
Kan kun anbefale at læse hele artiklen, men herunder vises et citat fra artiklen.

Citat:
Brevet fra Frederik Kallan fulgte med, da Clara og Lenze Middelberg forsøgte sig med en klage til socialministeren. Den klage blev videreekspederet til et andet ministerium, Beskæftigelsesministeriet. Og 23. august i år svarede beskæftigelsesminister Inger Støjberg, at ankesystemet i den slags sager er, som de er. Og det kan hun ikke gøre noget ved. Hun anfører dog – sådan helt generelt – at det er ”helt rimeligt, at der stilles krav om, at alle muligheder – herunder relevant behandling – har været afprøvet som forudsætning for, at der tilkendes offentlige forsørgelsesydelser. Ellers vil man risikere, at der tilkendes ydelser – for eksempel førtidspension – til personer, der ikke opfylder betingelserne herfor”.’

”Men det er naturligvis helt afgørende,” tilføjer Inger Støjberg, ”at der ikke kan stilles krav om behandling, der kan medføre fare for liv og førlighed. Og det kan der heller ikke. Ligesom der ikke efter den sociale og beskæftigelsesmæssige lovgivning kan stilles krav om, at personer skal underkastes ’tvangsbehandling’.”
Smider også et andet link http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2484 til artikel "Læge: Stå frem med jeres sager!" i medier.
Håber din sag fremskyndes, hvis du står frem i pressen.

Sidst redigeret af ABC; 30-09-2010 kl. 13:24.
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:04   #19
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Bang - ja, pyha ...min rådgiver synes også vi skulle gå i avisen med deres behandling af mig - men helt ærlig - jeg ønsker ikke at alle ved det - synes ikke det er alle mands sag hvordan jeg er blevet ydmyget

Men måske kan du være "skjult" ????
Hej Bang

Hvis du ikke selv vil stå direkte frem på skærmen, kunne du måske får TV2 med på ideen at istedet for sig, interwever de en Bisidder.

Der findes jo bisidder i "Landsforeningen af Fleks- og Skånejobbere", der forhåbentlig kender til mange "syg i klemme" sager.
http://www.lafs.dk/side.php?p_id=1
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 14:20   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bang Se meddelelser
Det er så svært for mig er at vide focus, for der er helt sikkert nogen som er fattigere end mig, har det værre end mig også videre, og skulle jeg så ikke skamme mig over at pive.......
Må man ikke pive hvis den ene arm bliver vredet om,fordi der nogle der har prøvet at få to arme vredet om.

Nej vi skal ikke alle samme køres ud over kanten,det fint hvis nogle kan råbe op inden man køres helt af sporet.

Jeg kan ikke lige nu huske din sag,men jeg er tror på at hvis den kommer i tv så vil der komme gang i sagen..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension