K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 20:31   #11
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
der er intet.... INTET ... der er "livet" værd.......

det er det mest værdifulde du har i komb med din fam: børn etc etc.....

HUSK!!!!!!.... de må ikke slå, jeg mener dem du skylder, om det er i øst eller vest, rager mig en vingummibamse..... fokus på din fam: børn etc etc......

den eneste der ikke må undværre sine mønter ..... er den "lille" købmand nede på hjørnet... hed det sig i gamle dage...
BANKER
FORSIKRINGSSELSKABER
FINANS
LEASY
og jeg kunne blive ved, .... hele banden trækker det fra til næste år, så spild ikke dine tårer på dem. for dem er det cool forretning... no worrys, de skal nok klare den.

nu skal du systematisk tjekke din økonomi ud vedr: alt hvad der er BETALINGSNØDVENDIGT.... husleje /lys/varme.... thats it !!!!!

så tager du det fra du skal leve af (sammen med børnene etc)...

skulle det være det offentlige du skylder penge, så må de vente, til du har et større rådighedsbeløb, .... (du må tage skyklapper på for alle "trusselsbrevene").... og en gang for alle møde op i fogedretten og erklærer dig insolvent ... du VIL gerne betale , men du KAN ikke betale... og det gør dig frygteligt ondt...


INTET INTET INTET hvad økonomi angår er som du var indepå, livet værd .... det kan virke uoverskueligt .... javist.. men de må ikke SLÅ.....men de må vente .... til du atter er kommet på benene. den ret har de ..og ingen anden.

jeg håber dette lille moralske opstød har kunne hjælpe dig (jeg har selv prøvet og hænge i det yderste af neglene, og også været klar, til "springet") ...... men den glæde skal de sku ikke have......

nu håber jeg da ikke nogle føler sig stødt over dette lille udbrud. ....... men jeg holder altså individet over systemet.....

en gammel "bums" sagdde engang til mig der er 3 ting i verden som er vigtige....KÆRLIGHED..... ØKONOMI.....VENSKAB...

du kan leve uden 1 af disse 3 ... i et laaaangt stk tid .... men fjerner du 2 ... så er det slut.... denne lille remse har jeg altid skrevet mig bag øret, og den har sku ALDRIG slået fejl.!!!!!!!!!!

mvh eders ace dk

ps dette skulle forestille en lille hjælp, ved ikke om det fremkom af teksten....
Hej Ace. tak for din måde at anskue det hele på:-) Venner og kærlighed har jeg, desværre er min kærlighed bosat i et andet land, men han er der.

Opdate: Jeg fik fat i den dame fra kommunen som jeg havde talt med og bad om et skriftligt afslag samt begrundelse og det ville hun sende idag. Kunne ikke komme igennem til sagsbehandler!

Som en skrev omkring § 34 så fik jeg den da en yderst handlekraftig dame på kommunen fandt ud af at jeg var berettiget, så fik med tilbagevirkende kraft i April 2009. (1500 kr md.)

Jeg er lidt dårlig til at formulere mig på skrif, derfor har jeg kopieret den status-rapport fra min psykiater, tilbage fra April 2009, for jeg orker ikke at forklare mit sygdomsforløb selv. Så i kan se hvad det går ud på fremover!

Ved i godt at hvis ikke jeg havde jer herinde, var jeg gået helt ned med flaget, så derfor tak for jer:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 20:56   #12
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Linuzmor

Dejligt du har fået gnisten tilbage og lyst til at kæmpe for din ret......det er så godt gået.

Fællesskabet herinde betyder alt, der er altid nogen til at komme med opmuntring og gode råd......det er så skønt

Rigtig dejligt for dig du fik styr § 34 og så får det med tilagevirkende kraft....det er jo 1 år....Hurra

1000

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 23:50   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN linuzmor, skal det lyde

Godt at høre, du er oppe på hesten igen, var godt nok lidt bekymret!

Pas nu på dig og go for it
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:48   #14
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
tragikomisk....

Jeg har idag modtaget afslaget skriftligt!
Det er faktisk helt tragikomisk.

De skriver: § 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Dette men mangler de sidste stk.???

"Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.""det oplyses fra boligselskabet at du ikke har kontaktet dem vedr. en afdragsordning"

Hmmm jeg har været bagud fra maj måned 2009 og har beviser på dette, i og med at de skriver hver måned at jeg er bagud!

De lyver om at jeg ikke har været i kontakt med boligselskabet vedr en afdragsordning. Jeg talte med dem sidst igår hvor jeg fik henstand til den 22. 03.09 !!!!

Så skriver de at jeg har 2 biler- fandt ud af at den ene ikke er afmeldt hos skat, dette fik jeg orden på igår hvor de ville slette den:-)

Den anden er een jeg har leaset og altså ikke ejer!!

Knus fra Linuz-mor som har kampånden stadigvæk og er ved at lave klagebrev
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 15:36   #15
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hvor nødvendig er den leasede bil ? I kommunale øjne er en bil en luxusting, og jeg vil tro du kan blive nødt til at gå af med den ... desværre.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 15:47   #16
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hvor nødvendig er den leasede bil ? I kommunale øjne er en bil en luxusting, og jeg vil tro du kan blive nødt til at gå af med den ... desværre.
Den er meget nødvendig, da jeg har en søn der er indlagt on/off på psyk. afdeling, samt at min datter går til psyk. behandling på Ballerup psyk. ambulatorium pga borderline. Og jeg har angst!! Afdragene blir betalt af min far:-) derfor vil mine udgifter ikke blive mindre hvis jeg går af med den. Men tak for oplysningen.

Sidst redigeret af Linuzmor; 16-03-2010 kl. 15:51.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 18:03   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænkte, om du ikke har noget depositum stående hos boligselskabet som de kan lappe med??

Jeg havde engang samme problem og var rimelig tæt på at blive sat på gaden, men boligselskabet havde mit depositum stående, som de så betalte det manglende husleje med.
Da jeg fraflyttede lejemålet nogle år senere fik jeg så en regning svarende til det husleje de i sin tid betale med depositumet + for noget der skulle males og afhøvles.
Men det var okay, jeg var glad for det kunne lade sig gøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 09:39   #18
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte, om du ikke har noget depositum stående hos boligselskabet som de kan lappe med??

Jeg havde engang samme problem og var rimelig tæt på at blive sat på gaden, men boligselskabet havde mit depositum stående, som de så betalte det manglende husleje med.
Da jeg fraflyttede lejemålet nogle år senere fik jeg så en regning svarende til det husleje de i sin tid betale med depositumet + for noget der skulle males og afhøvles.
Men det var okay, jeg var glad for det kunne lade sig gøre.
Helenekr-jo det var måske en mulighed, men må indrømme at jeg er så gal og chokeret over at hun skriver hun har været i kontakt med boligkontoret og udaf dette skriver at det har JEG ikke! Hun har tydeligvis ikke gået helt ind i sagen, for jeg har jo papirer på at, det har jeg. Hun var ydermere direkte fræk i tlf. og jeg vil bare ikke finde mig i det, så jeg har skrevet en anke og et klagebrev over hende til borgmesteren.

Hvordan lægger jeg min historie ind og hvor?, for jeg vil jo gerne ha at i skal vide hvordan mit forløb har været, sådan at jeg ikke skal svare på de samme spørgsmål igen og igen

Hilsen Linuzmor som ikke anede hvad hun skulle stille op hvis ikke det var for jer herinde.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 10:13   #19
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Linuzmor .... Det bedste du kan gøre er simpelthen at blive i den samme tråd, for så kan vi andre hurtigt scrolle tilbage og opdatere os på din sag og historie, og du får nogle meget bedre råd

Jeg er glad for at se at du har fået kampgejsten tilbage, og at du ikke vil finde dig i arrogant og dårlig opførsel, så er meget vundet

De bedste ønsker for dig fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 17:48   #20
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg har idag sendt en mail til borgmesteren med alle sagsakter,samt til boligkontoret.Boligkontoret har svaret mig tilbage at, de fastholder deres krav og er huslejen ikke betalt senest på Mandag den 22.03.10, ja så sendes jeg i fogedretten med henblik på udsætning af lejligheden.

Var igår på kommunen med min klage og går jo bare og venter spændt, men da jeg jo har 4 uger til at klage i, er det jo ikke sikkert, der når at komme en afgørelse inden. Hvad gør jeg nu? hvad sker der når og hvis jeg kommer i fogedretten? kan det virkelig være rigtigt i dagens Danmark?

hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den omvendte verden Abraxus Politik og Samfund 3 13-09-2013 00:22
Den omvendte verden Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 27-06-2013 23:13
Verden på vrangen Risa Dit og Dat 1 24-07-2012 11:29
Fra en verden indenfor Ret for alle Et godt link! 11 23-11-2011 13:11
Fagre nye verden... Stella Det er da strengt ! 5 07-01-2007 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension