K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 13:36   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
SU og førtidspension under lup

Faldt over følgende på DR's hjemmeside

Citat:
- Målet er, at langt flere skal opnå og kunne fastholdes i ordinær beskæftigelse, og at langt færre skal have tilkendt førtidspension og fleksjob, fremgår det af programmet.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/02/24/121110.htm

Fandt regeringens plan på berlingske.dk http://www.berlingske.dk/politik/her...geringens-plan - se side 19, der står målet med førtidspension.

Jeg frygter sgu det værste... især fordi det da umuligt kan blive værre end det er nu... men det kan det så åbenbart.

Er jeg den eneste der lugter forringelser og blod her?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 13:40   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nej du er bestemt ikke den eneste, jeg håber bare jeg kommer igennem nåleøjet INDEN de piller for meget ved førtidspensionen, men med den fart de har lagt for dagen i hele mit forløb er det nok formeget at forlange...

Ønsker i min aftenbøn hver aften at vi snart får valg og folk HAR SET lyset
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:09   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Nej du er bestemt ikke den eneste, jeg håber bare jeg kommer igennem nåleøjet INDEN de piller for meget ved førtidspensionen, men med den fart de har lagt for dagen i hele mit forløb er det nok formeget at forlange...

Ønsker i min aftenbøn hver aften at vi snart får valg og folk HAR SET lyset
Det kan jeg godt forstå at du gør. Jeg håber også bare jeg selv når at få en afklaring inden alt for længe, men jeg tvivler. Især fordi jeg nu godt kan frygte at kommunerne begynder at holde endnu mere igen med afklaringerne til der kommer ny lov og de kan sparke folk ud, kun fordi der så spares penge.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det er de svage der igen skal stå for skud.

Og rummeligt arbejdsmarked... tja... hvis det bliver lige som alle de andre gange, så bliver der kun lavet stramninger og "det rummelige arbejdsmarked" er kun noget der findes i teorien for praksis viser noget helt andet.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:14   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jegh ar sidet og hørt det hele/det meste på tv kan godt følge dem lift i hvad de siger ang fp hvism an er anoraksi får det bedre hvorfor så være låst fast på fp ingen grund til det der må jeg give dem ret desvære
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:20   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jegh ar sidet og hørt det hele/det meste på tv kan godt følge dem lift i hvad de siger ang fp hvism an er anoraksi får det bedre hvorfor så være låst fast på fp ingen grund til det der må jeg give dem ret desvære
Jamen superkok der er jo ingen der siger at du skal forblive på FP hvis du får det bedre. Er du under den nye ordning kan du til enhver tid få den sat i bero og afprøve flexjob eller helt sige den fra dig og komme ud i ordinært arbejde.

Derfor forstår jeg ikke hvorfor der skal så mange stramninger til som rammer så bredt som det gør.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 14:42   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jamen superkok der er jo ingen der siger at du skal forblive på FP hvis du får det bedre. Er du under den nye ordning kan du til enhver tid få den sat i bero og afprøve flexjob eller helt sige den fra dig og komme ud i ordinært arbejde.
var det lars løkke sagde det... jeg kender mange der som de selv siger jeg er gået fast i fp jeg er flexjobber kun min kæreste der er fp fra før 2003
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:00   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
var det lars løkke sagde det... jeg kender mange der som de selv siger jeg er gået fast i fp jeg er flexjobber kun min kæreste der er fp fra før 2003
Nu var det heller ikke dig som person jeg mente, jeg kunne lige så godt have skrevet "man".
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:11   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ja, Claus Hjort er ude med riven igen. Jeg synes også det er imponerende at det eneste regeringen kan komme frem med ang. førtidspension er at alt for mange psykisk psyge unge får fp.

Hvis det er et problem, så løs det!

Det kan da ikke alene være grundlag for en reform, igen, når det i forvejen er nærmest umuligt at blive tilkendt både fp og flex.

Hvad med at de lavede en kulegravning af hvordan kommunen forvalter lov om aktiv beskæftigelses indsats?
Så ville de hurtigt finde ud af at der kunne spares millioner af kroner på en effektiv arbejdsgang, at kommunerne begyndte at følge gældende lovgivning i stedet for at ødelægge folks liv yderligere med deres evindelige kassetænkning og syltning af sager.

Ord som refusion, beklageligt, afslag, jobcenter, sagsbehandler, arbejdsprøvning, alle muligheder er ikke udtømte er ganske simpelt blevet hadefulde skældsord inde i mit hoved.

Regeringen må snart åbne øjnene for kommunernes smøl, og det er ufatteligt der ikke er nogen der vil røre ved det, når det er så åbenlyst hvad deres inkomptence koster samfundet.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:16   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når regeringen vil stramme noget, så ender det somregl med, at stramningen også kvæler folk der ikke var tiltænkt kvælningen.......

At de vil kigge lidt på førtidspensionen, specielt for de unge under 29 år, er jeg helt okay med. Men begynder de at stramme noget, så går det galt for de unge under 29 der HAR feks de psykotiske lidelser (som ikke kan hjælpes), og det vil ramme alle dem over 29, som i forvejen har det svært.
Regeringen har jo fremsagt, at de gerne vil kigge på førtidspensionen, men at det IKKE må koste penge''....

Iøvrigt har vi jo præcis de muligheder i dag, som 'nogen' mener skal være nye tiltag.
Midlertidig førtidspension tilkendes jo STADIG til både unge og ældre - den kan de jo bare gøre brug af!

Der er INGEN i dette land, som behøver følge førtidspensionen som en permanent parkering - de kan til enhver tid, ophæve førtidspensionen eller evt få gjort den hvilende.
Der er INGEN TVANG af nogen art.

Så det regerningen skulle koncentrere sig om, er vel bedre behandlingstilbud - også til dem der ér tilkendt pensionen, og til dem der er i risikozonen for senere at få ftp...

Men hov nej!, alt det koster jo penge, så ér det jo meget lettere at skære alle over én kam, og indføre noget nyt, så det bliver meget meget sværre at i det hele taget få den førtidspension

Så jo, jeg lugter også blod her, men jeg fornemmer også sved og rigtig mange tårer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 16:35   #10
YYY
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
YYY er ny på vejen
Hej,

Jeg er ny her, jeg har et spørgsmål som jeg håber jeg får svar på. De reformer om fortidspension, der lige er blevet talt om, som de vil lave, gælder det for dem som har fået førtidspension, altså har det allerede, eller gælder det kun om dem som vil have og ikke har endu. tak.
YYY er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension