K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 23:02   #1
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Regler/ lovgivning omkring ressourceprofil

Hejsa, Er der nogle af jer der kender lovgivningen omkring ressourceprofiler ?

Jeg er sygemeldt på 4 år og har kun en gang oplevet at der er lavet sådan en

Er det normalt ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 23:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den skal laves som et fortløbende og opdaterende arbejde hver gang der sker nyt i din sag som kan have konsekvenser for din arbejdsevne skal den opdateres..

Det er dog ganske normalt at kommunen "glemmer" det , og det kan du komme i forkøbet ved at skrive til dem at nu er der sket det og det og du mener din rp skal opdateres...

Du kan læse meget mere om detaljerne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Det er langt men det betaler sig for dig i sidste ende at sætte dig godt ind i det ..

Så nej det er ikke i orden at din profil ikke opdateres er det normalt ja desværre
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 23:10   #3
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hejsa, tak for svaret og linket , jeg undrede mig også, fordi selvom man er sygemeldt, sker der da meget med en i løbet af 4 år.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:12   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
RP

Hej...

Håber det er ok jeg også lige spørger her...

Jeg har været sygemeldt i 7 mdr nu, og er igang med udredningen...er hos sagsbehandler hver 4 uge som man skal. Blev for ca 5 mdr siden bedt om at lave en ressourceprofil-eller det der skulle bruges som hjælp til at lave den rigtige hos sagsbehandleren.. Knoklede som et sv.. med den og fik den lavet meget grundigt, med hjælp fra en ven. Igår fik jeg for 3. gang at vide, at hun altså ikke havde haft tid til at se/lave den endnu! Det siger hun hver gang og nu er det jo altså snart temmeligt længe den har ligget nederst i hendes bunke generelt var hun totalt uforberedt da jeg, 25 min for sent (!), blev hentet af hende!

lyder det ok? Sagde igår til hende at jeg jo begyndte at blive lidt vel stresset over at ugerne blot går, uden der sker noget... er bekymret for den fremtidige økonomi, om huset skal sælges osv Her fik jeg at vide, at borgerens økonomi ikke rigtigt er deres bord, der er ikke nogen fastsat tid på, hvor længe alt dette må tage osv.. Så hvis jeg når ud over sygedagpenge tiden...ja så er det jo en anden kasse jeg kommer over i og en anden sagsbehandler jeg får!

Sidst -for 4 uger siden, spurgte hun mig hvad jeg inderst inde ønskede...sagde ærligt at det er pension, da jeg intet magter længere...hun sagde det var vigtigt for hende at vide, hvilken retning hun skal arbejde mod.. Nu tænker jeg så...trækker hun bevidst tiden for at få mig over i anden kasse uden at være nået nogen steder med sagen, fordi hun så kan slippe for at stå med en mulig pensions sag?? Er det muligt?

Hvor er det bare SVÆRT at være syg i DK

Håber ikk det blev for langt

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 09:42   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Problemet med ressourceprofilen er at man ikke kan klage over den før der skal træffes en afgørelse pga den , men sygedagpenge feks kan ikke stoppes før den foreligger , men desværre er det så mange gange for sent og så ryger man ud i en anke (hvor de jo så stopper ens penge og man er i økonomisk krise også selv om man får ret bagefter det hjælper jo ikke her og nu )


Så det i begge skriver er ikke ok ... og det bedste i kan gøre er at SKRIVE aldrig ringe til sagsbehandler der sidder med jeres sag, skriv om jeres undren over ressourceprofil og den måde det laves på at i ikke forstår den lange tid og at i hele tiden selv skal presse på ....

Oplys sagsbehandler om at i ikke kan se hvordan denne vil kunne afklare noget som helst uden det værktøj som rp er ...

Dernæst gør i opmærksom på retssikkerhedsloven

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


Skriv at rp jo skal opdateres være fortløbende og være partshørt for at den bliver gyldig og at i derfor meget gerne vil have en tid til en samtale med sagsbehandler om denne, og gør til sidst i skrivelsen opmærksom på at skrivelsen skal lægges ind i jeres sag ... det fik min egen og flere andre sagsbehandlere i gang , en ting er at "glemme" at lave arbejdet når der ikke er dokumentation for det noget helt andet er hvis det pludselig kan læses ud af en borgers sag ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovgivning/andre oplysning omkring administrative ansatte kastor Lægekonsulenternes Rolle 1 30-08-2012 16:29
? til regler omkring start som selvstændig ved siden af job GitteB Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2010 19:56
Hjælp til lovgivning, regler mm Mariepigen Alt det andet 2 03-04-2010 17:00
Hvordan er regler omkring flexjob Annemette Spørgsmål ang fleksjob 17 02-08-2009 19:52
Lovgivning Lotte A. Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2008 00:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension