K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 03:02   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hun har haft et svært liv især som barn og ung, den gang blev hun også svigtet, men har alle dage været en meget stærk pige, og sammen med Henrik kunne de overvinde alt (og de har overvundet MEGET, de 2)
Måske er det det, der nu har givet bagslag.

Det gør mig så utroligt ondt, jeg håber bare, at de nu får den hjælp de har behov for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 04:44   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske Vovse sådan er det jo gerne, at de der knækker gør det fordi de har været FOR stærke.

Heldigvis har hun ikke været udsat for grimme ting som vold ol tungt, men mange bække små.

De har i hvert fald fået kommunen i tale, men erfaring siger det nok kun lige er nu her, så er det lukket igen, den taktik har de haft held med før hvor bla (ikke kun) tv2 nord IKKE ville følge op på at kommunen stod og løg for åben skærm.

Men lidt har også ret

Så mødte hum Henrik, det gav også "bøvl" pga den store aldersforskel og der hvor han boede (min far kalder det stadig rot-reden men Henrik er altså en reel fin fyr)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 05:18   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har lige snakket med Henrik

Vinni er kommet i noget bo fællsesskabs lignede noget, og får hjælp.

Den historie der ligger bag eeeer... jamen uhyggelig, mest det at hele systemet både kommune og psykiatrien ligesom... hun er Henriks ansvar om end hun var/er?? til fare for sig selv og sine omgivelser, og så er det ærgerligt hvis vi må fjerne drengene på den bekostning... det jo latterligt for pokker.

Men lige nu vil især kommunens velvilje ingen ende tage, de blev advaret inden optagelserne, og forsøge at slippe for at de optagelser blev lavet (men Henrik tog ikke telefonen, før efter optagelserne var i kassen, heldigvis)
Men nu blev de jo lavet og underligt nok tog det ikke kommunen videre lang tid at skaffe et fornuftigt sted til Vinni at bo, på den baggrund (svineri, altså godt for den lille familie, men altså)

Heldigvis nåede Vinni at få FP efter 03 reglerne (altså dem før 1/1-13) så på den front er der ro.

Lægerne har konstateret at hun er psykotisk (hvilket har taget dem ALT for lang tid... hun havde en hel del mildere omgang i 08 også, og først nu har de sat en diagnose på)
MEN jeg undre mig over hvorfor pokker de så stopper Lyrica i hende, så vidt jeg kan læse mig frem til er det angstdæmpende, men Vinni er ikke angst, som i angst, men føler sig forfulgt, tror alle er i et ondt ledtog imod hende, jeg vil skyde på hun ser syner/høre stemmer (en konklusion, jeg drager ud fra hvad Henrik har fortalt) osv i den dur.
Så i mit hoved hænger det ikke helt sammen med Lyrica??

Men måske nogen kan belyse det lidt for mig.

Det er helt vildt underligt pludselig, efter 18 år (vi har hilst et par gange men ikke sådan rigtigt hunget ved) at skulle forholde sig til at ens bedste veninde i ens barn og ungdom, med et trylleslag er SÅ syg, underligt... det er tungt, rigtig ubehageligt.

Jeg har vildt svært ved at forholde mig til det, for min egen egoismens skyld, fortryder jeg lidt jeg sagde ja til Henrik måtte ringe, den der med at jeg nu skal bruge kræfter på at få det til at falde på plads i mit lille snot forkælede egost fjæs (ja jeg er lidt sur på mine egne følelser)

Nej jeg er mest glad for jeg kunne hjælpe Henrik lidt, jeg ved hvor vigtigt det er at få lov at snakke snakke og snakke, at der er nogen der kan holde ud at høre, og DET! kan jeg, alt tid, til hver en tid døgnet rundt.
Vinni ville jeg ønske jeg kunne gøre mere for, men det kan jeg ikke, der må jeg stille mig tilfreds, med bare at lure lidt til fra sidelinjen og sende en masse positive tanker.

Men gode rigtige venner svigter man ikke, Vinni har stået mig bi, i en del år, og Henrik jokkede til, for mig (som et skjold og en støtte) uden enlig rigtig at kende mig, uden at stille spørgsmål og uden at bede om noget igen (uden jeg bad om det, han var der bare) Så naturligvis står mine øre til fuld disposition i det omfang han ønsker, og jeg gør det med glæde, men s q også med sorg, sorg over at Vinni har det så svært... vel et eller andet sted også en sorg over at have "mistet" min skoleveninde?

Og jeg ego triper som sys det er sååå synd for lille mig, at vi har haft konstant sygdom i snart en måned i træk, og min finger uhe min stakkels pegefinger er i udu (jeg er blevet bidt af en kat lige mint i ledet, og kan ikke bøje min finger uden det gør sindssygt nas inde i selve ledet) tud hyl stakkels mig *bræk*... Så kom det med Vinni, hold K hvor føler jeg mig utaknemmelig og totalt latterlig, som en rigtig ego centreret id!ot... FØJ til mig.

Undskyld jeg er lidt følelse forvirret, og det går ud over jer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 08:13   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg har vildt svært ved at forholde mig til det, for min egen egoismens skyld, fortryder jeg lidt jeg sagde ja til Henrik måtte ringe, den der med at jeg nu skal bruge kræfter på at få det til at falde på plads i mit lille snot forkælede egost fjæs (ja jeg er lidt sur på mine egne følelser)

Nej jeg er mest glad for jeg kunne hjælpe Henrik lidt, jeg ved hvor vigtigt det er at få lov at snakke snakke og snakke, at der er nogen der kan holde ud at høre, og DET! kan jeg, alt tid, til hver en tid døgnet rundt.
Måske vil det også hjælpe dig selv, at snakke med Henrik om de ting der sker med Vinni.

Jeg håber det bedste for jer allesammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:14   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Pu ha, men godt familien fik hjælp,håber de vil blive ved med det så længe der er brug for det.

Lum du skal huske at passe på dig selv også

Det må være dejligt at have en ven som dig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 16:47   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg skal nok få hittet rundt i mig *gg*

Alt nyt udløser et større eller mindre kaos i mig (mit hoved)... det er helt normalt, for mig altså.
Jeg HADER ændringer, med mindre jeg selv har besluttet at de skal komme... og så tager de så laaang tid at få på plads de skie forandringer.
Så at jeg tonser lidt rundt er ikke spor alarmerende, det ville være alarmerende hvis jeg ikke gjorde det *ss* Jeg skal bare lige have lidt tid til at få det skubbet ud i de rigtige rum oppe i hovedet

Bestemt vovse, det var rat at høre fra Henrik selv hvordan det står til med Vinni (men da også ham) også langt mere end jeg havde forventet, for som er det mange år siden vi var tæt knyttet, det kom lidt bag på mig faktisk, Henrik spurgte om han måtte ringe selvfølgelig måtte han det, og der var tanken... lad ham læsse af alt det han har brug for, måske jeg kan hjælpe en smugle med sagen (han har rimelig styr på det, jeg havde en enkelt ting han kan tage med sig hvis han magter det) og så kunne jeg jo lige få afdækket mit største spørgsmål... hvor bevist er Vinni selv om alt det her.
Ikke at jeg har fået et rent svar på det... der er ikke et, men jeg blev overrasket over hvor ondt det gør at høre.

Men det der lyrica... er det "normalt" de giver det til en psykotisk??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er altså VIGTIGT !! Hejdien Dit og Dat 13 19-02-2009 23:47
Det er altså humor Maj-Britt Dit og Dat 11 14-02-2009 01:45
iiiih altså... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 08-08-2008 10:30
Nu vil jeg altså have et svar! lena Skal kommuner ikke overholde loven? 4 09-01-2008 09:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension