K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2011, 19:16   #1
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
hvor er det frustrerende :(

Jeg er blevet tilkendt et 20 timers flexjob, men det er jo praktisktalt umligt at få et job lige nu....både ærgerligt og godt for mig.
Jeg blev i starten af min sagsbehandling spurgt om der skulle søges fleksjob eller pension, og jeg sagde fleksjob, selv om socialrådgiveren mente at pension var bedre.
Men mentalt er jeg ikke klar, men fysisk er jeg.
Det der frustrerer mig er at jeg er nød til som minimum at have hvad der svarer til en ledighedsydelse for at kunne få regningerne til at løbe rundt.
Jeg er gift med en Lokomotivfører, som tjener okay, men pga. dårlig sagsbehandling tidligere, har vi måtte optage gæld for ikke at miste huset og min invalidebil...
Nu er problemet jo så at den gæld spærrer ben for en førtidspension, da jeg som minimum vil miste 4000 kr om måneden, og det vi har lige nu, får det liiiiiiige til at løbe rundt
Så jeg er nød til at arbejde, selvom jeg ikke kan fysisk hvor er det frustrende med gensidig forsørgerpligt
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 19:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det lyder godt nok vildt, at din sagsbehandler siger pension og du er tilkendt flex på 20 timer. Det hænger alså ikke rigtig sammen synes jeg

Men mentalt er jeg ikke klar, men fysisk er jeg
Så jeg er nød til at arbejde, selvom jeg ikke kan fysisk

hvad mener du med det. det hænger jo ikke rigtig sammen

undskyld jeg virker lidt hård, men det du skriver hænger alså ikke sammen

har du været i arbejdsprøvning og hvad siger dine læger?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:21   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og jeg kan ikke lade være med at tænke, at du da er heldig, at du selv kan vælge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:11   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår det som at det er frustrenede at skulle stå til rådighed for flex job når det ikke er til at få-og det kan jeg bestemt godt følge dig i..

efter som du har vist 20 timer i arbejdsprøvning,har jeg svært ved at tro at du stadig har et valg til en pension,da 20 timer jo er en del.

Jeg vil ønske for dig at du finder dig tilrette med det du har og kan,hvad enten der findes en arbejdskiver eller ej,for livet er for kort til at gå og ærvere sig.

Det er trist med kedelig gæld,ingen trivel om,det gælder om at komme af med den hurtigger end aftalt,for ikke at blive ruineret af renterne
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:21   #5
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
Problemet er at jeg er presset til de 20 timer, min egen socialrådgiver sagde max 15 timer.....jeg er bare ikke den som siger fra, desværre
Og den nye jeg har, siger at time antallet er vejledende, fordi det afhænger af hvor fysisk arbejdet er, de 20 timer jeg er tilkendt er ved meget stillesidende arbejde.....
Jeg har også fået det langt værre efter de valgte at tage det Biologiske medicin fra mig, og min gigt er blusset voldsomt op.
Jeg har svær psoriasis gigt og 9 diskusprolapser i rygsøjlen.
I dag fortryder jeg jo lidt at jeg ikke sagde ja til pensionen, men kunne bare ikke følge med mentalt.
Jeg har jo kæmpet siden jeg var 18 år, hvor jeg konstant har fået af vide at jeg er hypokonder, så ikke nok med det gigt jeg har, så har jeg også fået depressioner og en hel del angst.
Jeg er bare ked af at jeg er nød til at arbejde, uanset hvor ondt jeg har, uanset hvor træt jeg er og uanset hvor ked af det jeg er, fordi systemet ikke er blevet bedre siden 1930'erne....der må være andre i samme situation som mig

C.L.E.O ... min mand og jeg har også lavet en aftale, at når de dyre lån er væk, kan vi få snakket med kommunen....desværre går min sygdom kun en vej, og det er ned af, efterhånden som den nedbryder mine led, som den har gjort med ryggen

Sidst redigeret af Webmaster; 18-08-2011 kl. 03:24. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:43   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været i systemet i mange år,men dog ikk i 1930

Ja, jeg kan godt se og forstå at det ikke er nemt,men som du skriver er der ikke job at få lige nu så er det jo "heldigt" at du er kommet på ledighedsydelsen.

Og som der også siges til mig der heller ikke kan sige fra,men i steden tager flere piller og får blokader så jeg kan komme igenmen arbejdsprøvningerne-ja så er det hvad man gør og har vist man kan der er gælende og ikke hvad man siger.Der tages ikke hendsyn til at det har været et ******* at komme igenmen med smerter.

Har man engang fået flex kan det godt føles som om bordet fanger,selv har jeg været ledig flex visiteret i godt 7 år fra 20 timer til ca 10 timers arbejdsevne med flere hendsyn der skal tages.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:47   #7
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
C.L.E.O lige præsist du sagde det bedre end mig *GG*, men ja, er glad for at jeg er på ledigheds ydelse lige nu, også fordi jeg har en undersøgelse af 2 af diskusprolapserne i nakken, som de mener skal opereres, og så har jeg lige et ophold på Gråsten Gigthospital fra 26 sept, så hun har fredet mig lidt endnu
Er lidt vel meget smerteplaget i dag, så kan det jeg skriver eller siger, godt lyde lidt volapyk, så er det godt at der er nogen der forstår og kan rette lidt *GG*
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 22:58   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så kommer der nok også til at gå et stykke tid inden du skal igang med noget vil jeg tro,efter oprationen skal du jo nok have tid til at blive genoptrænet kan jeg forstille mig,held og lykke med det forstånde,ønsker det beste for dig ...

Jeg er også selv smerte plaget for tiden,burte nok sygemelde mig,fik to blokader i sidste uge,jeg kan enlig ikke tåle dem men kan heller ikke klare at have hold i ryggen.

Jeg jo ledig så syntes det bøvlet at skulle sygemælde mig,ville bar være bange for at de laver bøvl i mine papir så.jeg har nedslidninger forskellige stæder.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 23:04   #9
Bobomor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 10
Styrke: 13
Bobomor er ny på vejen
Ja blokader har jeg også opgivet eneste gode var at de hjalp på min Psoriasis....
Husk nu at passe godt på dig selv min ven.....Kan godt følge dig med Hold i ryggen er du blevet undersøgt for Diskusprolapser?
Bobomor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 21:35   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har fået taget rynken billeder og hver gang er nedslidningen mere og på flere led,og de sagde at der ikke er noget at gøre ved det.

Så jeg bliver bare korter og korter,så måske jeg snart kan køre på børne billetter

Jeg har aldrig hørt det skulle være godt for det ,selv får jeg svede ture og er ved at blive tyndhåret,og så for jeg uro i hele kroppen det første døgen efter,så det er lige som at vælge mellem pest eller kolera.
man bliver jo ikke smerte fri men nu kan jeg da gå oprejst igen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustrerende L. Hagenau Alt det andet 0 03-08-2010 12:14
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension