K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 13:12   #81
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
med Brøkpensionist.

Jeg tror vi skal lade det ligge med at skrive til flere journalister indtil vi 100% ved om han tager sagen eller ej. Hvis han tager sagen, synes jeg også at han skal have lov til at have den eksklusivt.

En bedre journalist kunne vi ikke have håbet for, og vi ved at med ham ved roret, så vil regeringen få sin sag for.



Ragdoll

Den 1. Februar kl. 15:03 - 15:30 er Finn Kenneth Hansen fra CASA Analyse gæst i programmet "Den sociale udfordring".

Nu bliver det spændende at se om han nævner Brøkpensionister, se mit tidligere indlæg.

En ting er sikkert jeg lytter med næste mandag.

http://www.dr.dk/P1/densocialeudford...1012105652.htm

Dagens program var med Socialrådgiver Formand Bettina Post, dette program genudsendes i morgen Kl 11:03 - 11:30, det var et rigtig godt og spændende program, og hendes udtalelser var meget positive og empatiske.



Ragdoll

....skrevet en email til redaktionen for "Ud i verden", under CIRIUS som er Styrelsen for International Uddannelse, under Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling.

Citat:
Hej,

Jeg vil gerne rose jer for en fin og flot side, og et rigtigt godt initiativ. Det er fantastisk at unge mennesker af alle aldre kan på siden Udiverden.dk få god og relevant information, såvel som høste af andres erfaringer.

Dog synes jeg det ville være fair, hvis man på siden også oplyste om de bagsider der er ved at rejse ud.
At man risikerer ved hjemkomsten, hvis man ikke kan finde arbejde med det samme, at blive sat på starthjælp.

Og hvis man opholder sig i udlandet mere end 1 ud af 5 år regnet fra det ens 15. år, og skulle være så ulykkelig at blive kronisk syg og ude af stand til at tilbyde sin arbejdskraft på arbejdsmarkedet, vil man i fremtiden kun kunne modtage en brøkpension, på grund af Danmarks tilsidesættelse af EUs regler EF-forordning 1408/71 på området.

Dette er informationer alle der er på vej til udlandet burde få inden de drager afsted, om ikke før så når de henvender sig på kommunen for at melde flytning.

Vi snakker om alle fordelene ved et ophold i udlandet, udvide sine horisonter, høste erfaringer, lære nye og andre måder at gøre tingene på. Alt sammen noget der er af værdi for Danmark og Dansk Industri. Men der er ingen der advarer imod, at man med et udlandsophold, selv indenfor EU, sætter sin retssikkerhed på spil, og måske, skulle det gå så galt, ender med at tilhøre landets fattigste og det på livstid, da en brøkpension er noget man bevarer også efter at man er gået på folkepension.


Med venlig hilsen,
Lad os se om de kommentere det!



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Webmaster; 27-01-2010 kl. 00:21. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden slået sammen til 1
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 20:36   #82
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Det var vist lige i øjet

Hej Ragdoll,

jeg har læst dine sidste indlæg her på tråden.

For det første, så mener jeg ligesom dig, at Jesper Tynell skal have vores sag eksklusivt, for vi kan ikke få nogen anden, som skulle være mere dygtig til sådan en sag, som ham.

For det andet så vil jeg også lytte med på det Finn Kenneth Hansen har at sige.

For det tredje, så synes jeg dit oplysningsarbejde på forskellige hjemmesider om ulempen ved at drage udenlands er rigig rigt F E D E

Bliv bare ved dette missionsarbejde
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 21:24   #83
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Til Alle !

Jeg vil gerne anbefale , at I læser den artikel, der blev skrevet af førende forsker på EU-område.

http://www.akf.dk/udgivelser/akfnyt/...de_retskilder/

I sin tid har jeg skrevet til K.K. og jeg har fremstillet problemer med beregningen af brøkpension, fik svaret, at den vigtigste problem i min sag , var optjening princippet!!!!!!
Kan det være, at K.K. ikke kender til de mange EF- domme om bopælsbestemmelser?

I må selv drage konklusionen!

Hilsner til Alle
H.M.Andersen
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 22:49   #84
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kirsten Ketcher

Den artikel Igam henviser til om de indvandrede retskilder referer faktisk Kirsten Ketscher mening om EU-retten (se første afsnit, hvor der står "siger Kirsten Ketscher").

Denne artikel indeholder faktisk stort set samme stof og samme eksempel med den franskmand, som kun fik 32/40, som Kirsten Ketscher også omtaler i artiklen "Ret og rimeligt for borgerne", som daværende socialminister Henrik Dam Kristensen skulle tage stilling til, og hvor han indrømmede, vi har ret til ligebehandling og ret til fulde sociale ydelser.

Jeg tror virkelig Igam misforstår Kirsten Ketschers svar, for det er jo netop optjeningsprincippet, der er et problem for hende og os andre, fordi optjeningsprincippet skaber brøkpensionister, som slet ikke skal være det, fordi EU-rettens princip om ligebehandling ikke finder anvendelse.

Jeg fandt også denne interessante artikel fra Kirsten Ketscher

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=3284

Sidst redigeret af brøkpensionist; 26-01-2010 kl. 22:54.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 03:45   #85
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 17
igam1951 er ny på vejen
Til alle danske statsborgere med brøkpension!

Har fandt tilfældigt noget nyt om forskelsbehandling - !!!!


Bekæmpelse af forskelsbehandling i den Europæiske Union

En analyse af Domstolens domspraksis viser at EU-borgerskabsbegrebet har medført en væsentlig udvidelse af anvendelsesområdet for princippet om forbud mod forskelsbehandling. Traditionelt har Fællesskabsretten forbudt medlemsstaterne at behandle udenlandske statsborgere mindre gunstigt end sine egne statsborgere. Nu må medlemslandene ikke behandle deres egne statsborgere, som har benyttet sig af de rettigheder, der er garanteret i, mindre gunstigt end dem, som ikke har (se inter alia, sag C-520/04, Turpeinen, og sag C-192/05, Tas-Hagen and Tas).

http://www.europarl.europa.eu/sides/...DOC+XML+V0//DA

varme hilsner til alle.
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 09:19   #86
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er næsten sikker på jeg hørte en del af et interview med Kirsten Ketcher på P1 i mandags. Hvor hun sagde mere eller mindre det samme som i disse 2 artikler.

Alderen på artiklerne taget i betragtning er det godt at se hun ikke bare har ladet det flyde.

http://politiken.dk/indland/article545349.ece



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 27-01-2010 kl. 10:14.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:16   #87
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg er næsten sikker på jeg hørte en del af et interview med Kirsten Ketcher på P1 i mandags. Hvor hun sagde mere eller mindre det samme som i disse 2 artikler.

Alderen på artiklerne taget i betragtning er det godt at se hun ikke bare har ladet det flyde.

http://politiken.dk/indland/article545349.ece



Ragdoll
Hej , det vil blive spændende at stille hende spørgsmål om hun mener at optjeningprincippet er i strid med Forordning 1408 /71

Mvh
P-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:38   #88
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Optjeningsprincippet....

....er ikke i strid med EF-forordning 1408/71, det der er i strid med forordningen er at det overhovedet bruges i udregningen af danske og EU-borgeres pension, da det kun er ligestillingsprincippet der skal tages hensyn til.

Sådan har jeg da efterhånden forstået det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 12:01   #89
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....er ikke i strid med EF-forordning 1408/71, det der er i strid med forordningen er at det overhovedet bruges i udregningen af danske og EU-borgeres pension, da det kun er ligestillingsprincippet der skal tages hensyn til.

Sådan har jeg da efterhånden forstået det.



Ragdoll
Det mener jeg også, men jeg har set svaret , som Igam fik af K.K at optjeningprincippet er i overstemmelse med EU-regler.Hvis man vil har flere penge, så man skal søge pensionen fra sit land...????!!!!
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 12:18   #90
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg fatter....

....ikke en meter!
Jeg synes vi skal ringe til Peter.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Godt link til medicin Carmen Alt det andet 2 13-01-2012 01:06
Vidensnetværket - et godt link Vim Et godt link! 1 07-10-2008 09:07
godt link baldur Dit og Dat 0 08-06-2008 02:02
Et godt link Hejdien Et godt link! 2 07-09-2007 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension