K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 21:08   #71
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Omkring antallet af boliger bliver vi ikke enige
Sådan en indsats vil være en god ting, men jeg tænker nok at der skal noget andet til end det du foreslår. Kontanthjælpen er for høj så det ikke kan betale sig at arbejde, så en reduktion heraf vil give et incitament til at tage et job og besparelsen kan bruges på at lette topskatten.
Men folk bliver da ikke mere raske af, at have færre penge?
Og hvordan kan det ikke betale sig at arbejde, hvis man som ikke-forsørger får 10968 kr før skat?
Hvis vi regner med i snit 160 timers arbejde om måneden (cirka 37 timer pr uge), og så kan vi tage HK's mindsteløn for en der arbejder i butik: 18.024 kroner/112,42 kroner i timen pr. 1. marts 2016

Deres 18.024 kr, er ud fra 160 timer pr måned.
Så trækker vi selvfølgelig lige amb fra, så er der 16.582 kr tilbage.
Så før skat, er der altså en gevinst på 5.614 kr om måneden, ved at tage et job med en timeløn på 112,42 kr i timen.

I mit tilfælde ville boligstøtten nok forsvinde der, men den er "kun" på 392 kr., så det er ikke det store tab.
Selv hvis man fik MAKS boligstøtte, som enlig ikke-forsørger, så er det på maks 999 kr.
Der er fortsat en ret stor gevinst.

Og jeg har endda ikke medregnet aften- og weekendtillæg
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:11   #72
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja men det kan altid svare sig at tage et arbejde...der er meget mere end kun økonomi i det...

Bare det at slippe for at lytte på smålige personers angreb...gør det værd at tage et job..så er der selvfølgelig alt det andet som kollegaer, det sociale, det at tjene sine egne penge osv osv..

Samtidig har jeg lagt mærke til at du sjældent forholder dig til andres argumenter men bare køre videre i samme rille..

Argumenter som...jamen det er jeg ikke enig i eller det bliver vi ikke enige i....eller bare forsætte i samme rille uden at tage del i det andre skriver....ja det højner altså ikke debatten..

At du gentager at cigaretter osv er luksus...det gør det ikke mere rigtigt...måske det gavner dine egne moralske opstød....det gør det bare stadig ikke mere rigtigt..

Folk har forskellig opfattelse af hvad der er luksus...ikke alle tænker som dig og kan dermed ikke bruge dit argument..

Så begynder du med dynamiske effekter...som der igen igen ingen som helst emperi er for...

Hvem har sagt at overførselsindkomster er helligt...

Forhold dig dog til alt det andet der bliver skrevet i stedet for at køre videre i samme rille...som en hjernevasket person gør...medmindre du faktisk ikke er ude på en debat men i stedet bare ønsker et sted du kan læsse dit liberale budskab ud...som en bedre troll..

Kan man ikke forholde sig til det andre skriver i en debat...ja så er det måske bedre at trække sig...
Skal vi ikke lige prøve rekapitulere, bare fordi du er uenig ændrer det ikke på at jeg argumenterer for mine holdninger og giver konstruktiv feedback på saglige inputs. Fx når du påstår at samfundet har masser af penge, hjælper det ikke noget at du bliver sur og siger at man spilder penge andre steder, så må du konkretisere det. Generelt hidser i jer jo op, fordi man har en anden holdning,det er ikke gavnligt for en debat. Derudover anvender du øgenavne, endda som en webmaster, come on.
Det er simpelt pengekassen er slunken, så alle må bidrage.
Det er et klassisk tegn på at man er løbet tør for argumenter.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:30   #73
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kaster om dig med stråmænd...vi bliver sure og vi hidser os op...

Intet af det passer...vi prøver netop at komme med gode bud...og du undlader fuldstændig at forholde dig til andet end dit eget...netop et klassisk tegn på at man ikke har flere argumenter...eller at man slet ikke interessere sig for andre løsninger...

Dette har intet at gøre med at du har en anden holdning...den kan du have alt det du vil...lige som vi kan...

Men når man ikke forholder sig til andre skriver...ja så dør debatten...

Jeg har netop forholdt mig til hvor og hvad man kan gøre for at skabe penge ind...du forholder dig igen bare ikke til det andre skriver..

Øgenavne....øhh...er Tænkliberalt ikke et øgenavn...

Som jeg har forsøgt at forklare så er pengekassen ikke tom...at du gentager igen og igen at den er tom gør det ikke mere rigtigt...der er massere af penge hvis vi vil...og har endda kommet med ideer til hvor man kan finde disse penge..

Lad være med at anklage andre for ting du selv gør...specielt når du kommer ind på mit forum...

Da du åbenbart ikke gider at forholde dig til de konkrete ting,der bliver skrevet...ja så stopper debatten her for mig....kan du have en god dag..

BTW...nu forholder det sig sådan at jeg faktisk er webmaster herinde...på min egen hjemmeside...som jeg selv betaler for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:36   #74
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kaster om dig med stråmænd...vi bliver sure og vi hidser os op...

Intet af det passer...vi prøver netop at komme med gode bud...og du undlader fuldstændig at forholde dig til andet end dit eget...netop et klassisk tegn på at man ikke har flere argumenter...eller at man slet ikke interessere sig for andre løsninger...

Dette har intet at gøre med at du har en anden holdning...den kan du have alt det du vil...lige som vi kan...

Men når man ikke forholder sig til andre skriver...ja så dør debatten...

Jeg har netop forholdt mig til hvor og hvad man kan gøre for at skabe penge ind...du forholder dig igen bare ikke til det andre skriver..

Øgenavne....øhh...er Tænkliberalt ikke et øgenavn...

Som jeg har forsøgt at forklare så er pengekassen ikke tom...at du gentager igen og igen at den er tom gør det ikke mere rigtigt...der er massere af penge hvis vi vil...og har endda kommet med ideer til hvor man kan finde disse penge..

Lad være med at anklage andre for ting du selv gør...specielt når du kommer ind på mit forum...

Da du åbenbart ikke gider at forholde dig til de konkrete ting,der bliver skrevet...ja så stopper debatten her for mig....kan du have en god dag..

BTW...nu forholder det sig sådan at jeg faktisk er webmaster herinde...på min egen hjemmeside...som jeg selv betaler for...
Troll og hjernevasket person er øgenavne ikke mit debatnavn lol
Lad vær med at kast rundt med beskyldninger om stråmænd når du tydeligvis ikke ved hvad det er.

Jeg har ikke sagt at kassen er tom ,men at der er underskud

Hvis du ikke vil have debat på et øhhh debatforum, så få dig en blog eller gør det klart at man skal være enig med dig for at debattere her.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:54   #75
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja du er her jo...hvordan forklare du det...du er jo ikke specielt enig med mig...og alligevel er du her...

Så røg niveauet vist helt ned...og du ønsker tydeligvis ikke at forholde dig til andet end det du selv skriver...

Har nogen bedt dig være enig...næ...

Forudsætningen for debat er vel at man forholder sig til hinanden og det man skriver....uden er der ikke nogen debat...

Med din sidste bemærkning...ja så synes jeg bestemt at du skal finde et dig et bedre forum...evt nationen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 07:16   #76
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Tænkliberalt

Jeg er ftp efter 2003.

Og bor med min gemal.


Det giver mig omkring 12500-12700 kr FØR skat.

Kalder du det luksus ??? For syns som så mange ftp er i samme situation. Ikke det er ret meget.

Sidst jeg var i bio var der var Titanic. Det har jeg sgi ikke råd til. Cafe mv kommer jeg aldrig. Og ude at spise var jeg for 2 år siden. 1 gang i 10 år. Så ka ikke se meget luksus der.
Og nej har 0 gæld. Det er heller ikke det

Piller. Tænder. Behandlinger mv er for egen regning ud a det beløb.

Og det er fuldstændig ligegyldigt om du bor med din ven. Veninde , kæreste ægtefælle. Modregninger er præcis det samme

Syns du ærlig det er luksus


PS jo der er da ledige boliger i områder som mit. Masser. Men det kræver folk har bil da. offentlig trafik ikke er eksisterende minus skolebussen 2 gange daglig på skoledage. Flekstrafik er ikke for normale mennesker at betale hvis de skal bruge det til alt. Det har ingen økonomi til. Så jo det skal så tages med i det samlede billede når folk skal flytte ud til mig

Og jo vi har en del private der udlejer fine ikke Låsby boliger. Men men systemet har ødelagt det på måder så alle ikke vil kunne bo i de området. Af helt praktiske årsAger

Og ja så ved jeg godt nogle vil få noget indskud tilbage fra hvor de bor. Andre ikke. Men har du Eks alkereðe 1 indskudslån ka du i nød få nr 2. Men det er penge der skal betales tilbage. Har du så alkereðe 2 er der total lukket . Plus omkostninger ved rent praktisk at få sine ting transporteret. Har man ikke venner familie mv er det eet pebret. Så nope det er ikke bare lige.

Ikke at der ikke er skønt herude. Men det er ikke bare

PS husk ftp,er er ligeså forskellige som alle andre også hvad økonomi angår. Nogke er heldige at få store løbende udbetalinger. Og sidder godt i det og det er dem velundt. Det er ikke det.

Andre har kun deres ftp. Og idag er der gensidig Forsørgepligt for alle og folkepensionister.
Mange har en meget stram økonomi. Trods de ikke har lån. Ryger går på cafe bio mv.

Beklager ka jeg ikke se meget luksus i.

Jo vi er måske ikke fattige når man kigger ud a på mange andre lande. Men alt er dyrt i sk , mange har arbejdet mange år inden og bidraget til fælleskassen. Så er det vel ikke forbudt at få noget igen ? Eller ?


Stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 22-09-2016 kl. 07:36.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 09:27   #77
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
og liberalit. prøv lige at spørge eks. Lolland kommunen hvor fedt for kommunekassen de synes det er, at der flytter flere og fler på overførselsindk. ned til dem?????? for det er det er en af de eneste steder de har råd til at bo.

jeg siger ikke alle på overførsel pr. definistion er fattige, men det lyder på mig som om at dine holdninger er baseret på fordomme og uvidenhed.

jeg savner et ordentligt argument for hvorfor du vil beskære eks. mig i førtidspension, mener du ikke jeg har ret til en ferie om året, mener du ikke at jeg har ret til 1 biograftur om året??? mener du ikke jeg har ret til medicin, træning som gør at jeg på sigt ikke behøver belaste samfundet ved at skulle have hjemmehjælp?

faktisk råder læger og psykologer til at os med en alvorlig , invaliderende sygdom , der gør at vi eks. er førtidspensionister, sørger for at gøre noget godt for os selv, da det er vigtigt at man i en svær , smertefuld hverdag sørger for et minimum af livskvalitet.

Og så vi du frarøve os den smule livskvalitet , kedeligt menneskesyn siger jeg

og jeg savner et ordentligt argument fra dig mht. hvor meget du mener statskassen her og nu og på sigt vil vinde på at beskære eks. førtidspensioner.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 13:12   #78
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
At tænke liberalt kan være mange forskellige holdninger. Der er absolut, også for mig ting ved den liberale tankegang , som er ok. f.eks skal staten ikke blande sig i påklædning, rygning og kost. De kan oplyse men ikke bestemme. Nu aner jeg ikke, men tror du er La er.
I Århus har LA medlem, Lars Bøje Mathiesen meldt sig ud, da kløften ml. hans grundværdier om ordentlighed og anstændighed er for stor!

Nu har jeg fulgt hele tråden og forsøgt, at lave sjov med det.
Men, ak det er emnet trods alt for alvorligt til.
Jeg kender som sagt ikke din livssituation, men du kan altså også risikere, at blive syg eller arbejdsløs. Arbejdsløs, fordi uanset din uddannelse eller arbejde kan blive overhalet indenom af folk fra lande, der kan udføre dit job langt billigere. Ingen er fredet i det liberale univers.

Jeg vil forsøge at oplyse dig om forhold, som du tilsyneladende intet kender til.
Når jeg læser dine indlæg slår det mig ofte, at der er som at læse en overskrift på BT om fantastisk ny viden om diverse sygdomme, men når man så læser selve artiklen er der intet nyt. Det er BT,s måde at sælge aviser på.
Jeg har på fornemmelsen, at du har fundet et ståsted hvor du føler dig hjemme, og så tror jeg du er meget ung.

Nu til lidt fakta:
1 Ledige boliger. Ja, jeg bor i København, og vil gerne flytte til et mere fredeligt sted.
Her er meget støj og det tåler jeg dårligt pga. af min lidelse. Min husleje er ikke høj. Knap 6000 incl. varme , el og gas,
Jeg har nu i 2 år jævnligt set efter boliger jeg vil kunne betale i provinsen.

Desuden synes jeg ikke jeg kan være bekendt at flytte til landets fattigste kommuner!!!

Jeg har været inde på samtlige bolig sider og er også skrevet op.
Har også tidligere betalt til en privat boligside, som skulle sende mig links til ledige boliger. De sendte ustandselig boliger til ml. 8.000 til 16.000 trods jeg havde pointeret, at jeg kun kunne betale ml. 4-6000 kr.
Ja, der er ledige boliger, der er forholdsvis billige, men problemet er at de er placeret langt fra indkøbs muligheder og off. transport. Jeg har ikke bil og kan sjældent cykle pga. af svimmelhed. Desuden, hvis du nær læser de sider, hvor boliger er ledige nu og her, skal der oftest inden for 2 uger siges ja.


Hvis jeg siger min nuværende lejlighed op med så kort varsel mister jeg hele boligindskuddet, og samtidig skal jeg betale nyt indskud til den nye bolig. Ja, man kan søge kommunen om hjælp, men de behandler altså ikke ansøgninger med så kort frist. Så kan man gå i banken og bede om lån. Trods jeg har en rimelig god bank låner de altså ikke mig penge, da min indtægt er så lille.
Jeg har også forsøgt at bytte, og der er mange der gerne vil bytte, men da min lejlighed er en privat udlejningsejendom går ejer ind og moderniserer, og huslejen bliver herefter 11.000 kr. Bytte betragtes i lejeloven lig med opsigelse og dette er fuldt lovligt. Og ved du hvad, så takkes der nej tak.

Jeg har nu 2 gange fået tilbudt en bolig i en provinsby, men har begge gange måttet takke nej, da tilbuddet først er givet til de første 10, som har takket nej. Så skriver de til mig, men fristen var 16 dage.

2. Jeg har arbejdet i 33 år inden jeg blev syg. nogen er så ilde stedt, at de aldrig har haft et arbejde. Og de er endnu dårligere stillet. Jeg har trods alt haft nogle år, og har haft råd til at skifte køleskab, tv og et komfur ud. Det har jeg ikke mere. Mener du også ovennævnte ting er luksus?
Jeg har ikke været på ferie siden 2006.

Ja, jeg ved godt, at SU en er endnu lavere end KH, men dels er de som regel unge og kan arbejde ved siden af samt optage studielån.

Joachim B O udtalte fornylig i debatten, at en enlig mor med 4 børn har ca.24.000 kr udbetalt. Tallet kan du ingen steder finde, og desuden mente Karen Ellemann i samme udsendelse at hendes husleje på 6000 kr. var for dyr. Begge dele er nonsens, men desværre er der folk som dig der hopper på den og tror det er sandheden.

Læs Pelles Dragsteds kronik i Politiken om det danske skattetryk.

Der er med rund hånd udbetalt udbytteskat for 12. 5 millarder.+ momsunddragelse.
Der er indkøbt kampfly for milliarder. Husker ikke det nøjagtige tal.
Danmark køber medicin til højeste pris. Andre lande kan godt finde ud af at forhandle sig til lavere priser hos medicinalfirmaerne. det er jo tankevækkende. Læs Peter Gøtsches bog om organiseret kriminalitet. Husker pt. ikke den nøjagtige titel.

I Sverige ruller der en skandale om en læge, der har udført operationer, som var fatale for patienterne. Dette i sig selv er slemt nok, men desuden ser det ud til. at de ansvarlige har vidst det uden at gribe ind, og man taler om venskabs korruption.
Årsagen de kender alle hinanden, m.v, da der KUN er 10 millioner svenskere.
Nu har vi skandalen i fødevarestyrelsen og lur mig om ikke det samme sker i Sundhedsstyrelsen og Ankestyrelsen.
Alt dette sjusk og kammerateri koster kassen.
Mit bud er, at der er mange steder at spare.
Kender du tallet på hvor mange % der går til bureaukratiet i jobcentrene set i forholdet til de beløb der rent faktisk udbetales til overførsledindkomsterne? Nej vel. det er ikke så enkelt!!!
I så fald vil jeg gerne vide det, for tilsyneladende aner du ikke hvor mange nåle i høstakken der ledes efter før en person få pension eller fleksjob. Det tager ganske lang tid og koster en masse undersøgelser af tvivlsom værdi hos private aktører som tjener penge på folks magtesløshed. og de såkaldte private modtager overførselsindkomste fra dine og mine penge, så hurra for privatiseringen.

Du kan se samtlige tal på overførsels indkomsterne på ministeriets egne hjemmesider håber jeg da man stadig kan.

Det er ok at propagandere for sine synspunkter og holdninger, men ikke hvis det i overskriftform og uden indsigt.
Bliv her på siden. det er fint, at vi ikke altid er enige, men forsøg at komme med lidt fakta og ikke alene holdninger.

Sidst redigeret af vasen; 22-09-2016 kl. 14:12. Årsag: ændringer og tilføjelsr
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 22:45   #79
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Granted personer på overførselsindkomst skal have et værdigt forsørgelsesgrundlag, men det er ikke statens opgave at finansiere luksus. Så her er der penge at spare.
Og hvad er luksus så?

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Cigaretter, rejser, alkohol, restaurantbesøg osv.
Jeg har aldrig røget, jeg har været ude at rejse en enkelt gang for 28 år siden, alkohol har jeg ikke købt siden knægten blev konfirmeret for 3 år siden, restaurantbesøg.......................... hmmm, for 2 år siden inviterede jeg mine 2 børn på pizzeria, prisen var ca. 200 kr.

Nææææh, min "luksus" er tandlæge og tandtekniker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg skal ikke prioritere hvordan andre mennesker skal bruge deres penge, hvis de prioriterer det at gå på restaurant over noget, så skal de da have lov til det.
Det gik da ellers lige så fint.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Ja, en reduktion på lad os sige 10-15 % i Danmark generelt på overførselsindkomster ville ikke betyde noget for levestandarden.
Nååå nej, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister o.l. personager behøver da ikke at have råd til f.eks. et nyt Tv når det gamle brænder sammen, eller tandlæge for den skyld.

For, hvilke ting er der ellers vi kan spare på?

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Så du mener ikke at folk selv har et ansvar for at finde en bolig der passer til deres indkomst?
Selvfølgelig har de det, men det kræver jo, at disse boliger findes.

Jeg bor selv billigt, så længe det varer.
Min husleje er på 4.280, incl. varme, antenne og vedligeholdelse er den på 6.197 pr. md. Det er en 3-værelses på 72 kvm. Hvilket vil sige, at den årlige kvadratmeterpris er på 713 kr. Det er billigt.

Men bygningerne er i så dårlig stand, at der skal gang i en større helhedsplan, og så lander vi på en årlig kvadratmeterpris på 1.000 kr., hvilket på ingen måde er usædvanligt, selv i provinsen.

Der var engang man kunne få en billig almennyttig bolig, men det var bl.a. før Løkke stak snablen ned i de penge, som almennyttige beboere har betalt via de udamortiserede lån igennem mange år, og som skulle have været med til, at holde huslejerne nede ved større istandsættelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jo da, og mange kommuner har også det krav til folk, at for at få §34, skal de være skrevet op til ALLE de billige boliger, i mindst 2 boligforeninger.
Så det er jo ikke fordi folk ikke har prøvet.
Vi mangler simpelthen flere billige boliger
Lige præcis.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Du kunne starte med at kigge ud af de store byer.
Den sidste ledige bolig jeg så, var en 4-værelses i Vordingborg til ca. 8.000 kr. pr. md.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Nej, men siger jo også bare at der er andre muligheder.
Men hvilke?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 00:21   #80
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og hvad er luksus så?



Jeg har aldrig røget, jeg har været ude at rejse en enkelt gang for 28 år siden, alkohol har jeg ikke købt siden knægten blev konfirmeret for 3 år siden, restaurantbesøg.......................... hmmm, for 2 år siden inviterede jeg mine 2 børn på pizzeria, prisen var ca. 200 kr.

Nææææh, min "luksus" er tandlæge og tandtekniker.



Det gik da ellers lige så fint.



Nååå nej, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister o.l. personager behøver da ikke at have råd til f.eks. et nyt Tv når det gamle brænder sammen, eller tandlæge for den skyld.

For, hvilke ting er der ellers vi kan spare på?



Selvfølgelig har de det, men det kræver jo, at disse boliger findes.

Jeg bor selv billigt, så længe det varer.
Min husleje er på 4.280, incl. varme, antenne og vedligeholdelse er den på 6.197 pr. md. Det er en 3-værelses på 72 kvm. Hvilket vil sige, at den årlige kvadratmeterpris er på 713 kr. Det er billigt.

Men bygningerne er i så dårlig stand, at der skal gang i en større helhedsplan, og så lander vi på en årlig kvadratmeterpris på 1.000 kr., hvilket på ingen måde er usædvanligt, selv i provinsen.

Der var engang man kunne få en billig almennyttig bolig, men det var bl.a. før Løkke stak snablen ned i de penge, som almennyttige beboere har betalt via de udamortiserede lån igennem mange år, og som skulle have været med til, at holde huslejerne nede ved større istandsættelser.



Lige præcis.



Den sidste ledige bolig jeg så, var en 4-værelses i Vordingborg til ca. 8.000 kr. pr. md.



Men hvilke?
Ja, vovse vi er enige, men nu så jeg i aften detektor vedr. Den enlige mor med 4 børn fra debatten i sidste uge. Udfra debatten, hvor JBO sagde at hun havde udbetalt ca. 23.000 kr ja, der fik han ret.
Men som jeg har svaret på facebook( bryder mig ellers ikke om F.b,) så var emnet kontanthjælpsloft og ikke børnetilskud og børnebidrag.
Detektor tog samtlige ydelser med også børnebidrag fra faderen. Det er ihvertfald ikke en off. overførsel, men i det hele taget er det en fordrejet måde at debatere på.
Hvis nu emnet havde været lønninger ville man vel ikke lige medregne skattefradrag på ejerbolig, beskæftigelsesfradag og evt. boligydelse, børnetilskud og børnepenge.
Jeg har aldrig hørt at man til en lønforhandling medregner diverse ydelser. Desuden er jeg i tvivl om boligydelsen. der havde de regnet med det højeste en KH kan modtage.
Det burde detektordamen have påpeget, men hun oplyste kun.

I øvrigt har vi intet hørt fra vores liberale ven siden mit indlæg. Spændt på om det kommer.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension