K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2015, 20:55   #71
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Udlejningsejendom og leje indtægt, ægtefælle har også fast job.
Fleksjob er mest passende for mig
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2015, 20:58   #72
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ah ja okay.
Ejendom som man selv bor i, skal de nemlig se bort fra.
Det samme skal de hvis man bor i en bolig, og lejer et værelse ud i den bolig (altså leje-indtægten)
Men hvis du/I ikke bor i boligen, så er det nok i retning af noget der ikke er afhængig af formue.

Jeg ved ikke hvor nemt/svært det er at blive visiteret til fleksjob når man kommer fra førtidspension (hvilket jeg mener at huske at du på en måde gør).
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2015, 21:12   #73
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
2 lejligheder er udlejet.
Daværende minister Mette Frederiksen prøvede at opmuntrere FP til fleksjob. Derfor henvendte jeg mig til jobcenter.
De sagde, at jeg skulle starte forfra-altså sygemelding til al de process,
Fra pension kunne jeg ikke sygemelde. Derfor skulle jeg komme på dagpenge igen. Jobcenter og A kasse begyndte mig at aktivere mig ved at sende til arbejde og taxa køre kort. Efter jeg tog stor kørekort, sygmeldte jeg igen for ca. 9 måneder siden.
Jeg er meget unik i system, selve jobcenter fotsrstår ikke hvad de gør ved mig

Jeg betaler stadigvæk A kasse kontingent. Hvis jeg får problem med al de ting er i gang, bliver jeg nødt gå tilbage til dagpenge
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2015, 23:56   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, det er også meget mystisk. Dem jeg kender på førtidspension, og som arbejder (og bliver syge), får bare deres pension tilbage i sygeperioderne. Og har ikke alt det bøvl med sygedagpenge, ergoterapeuter i hjemmet, og underlige ''sager'' ved kommunen.....som om du skal udredes igen? Lyder SÅ underligt!!

Og den ene har da fleksjob i de gode perioder, og førtidspensionen i de dårlige. Helt uden bøvl. Kan ikke lige huske hvordan det er med den anden, for vi har ikke talt sammen længe efterhånden. Men han åbnede da en blomsterforretning på et tidspunkt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 09:06   #75
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Der er forskel

på ferie og rekreations/behandlingsrejse.

Kommunerne udbetaler som hovedregel ikke sygedagpenge under FERIE.

Hvis man derimod er indstillet til et ophold i udlandet, af lægelige årsager, så er der ikke noget i vejen for at man modtager sygedagpenge imens.

Man kan sidestille et sådant ophold med en indlæggelse til behandling/rekreation i Danmark. Her foregår det så bare i udlandet, på et af danske myndigheder godkendt sted.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 10:36   #76
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Næ, det er også meget mystisk. Dem jeg kender på førtidspension, og som arbejder (og bliver syge), får bare deres pension tilbage i sygeperioderne. Og har ikke alt det bøvl med sygedagpenge, ergoterapeuter i hjemmet, og underlige ''sager'' ved kommunen.....som om du skal udredes igen? Lyder SÅ underligt!!

Og den ene har da fleksjob i de gode perioder, og førtidspensionen i de dårlige. Helt uden bøvl. Kan ikke lige huske hvordan det er med den anden, for vi har ikke talt sammen længe efterhånden. Men han åbnede da en blomsterforretning på et tidspunkt...
HeleneKr, Det skyldes, at joncenters dagpenge, helbreds team og pensionteam arbejder hver for sig uden at koordinere.
Jeg vil i den forbindelse vide, om kommune bevilge fleksjob hvis de vurderer arbejdsevne er nedsat med 2/3 del. Vil de kunne sige, at man er for syg til fleksjob?

Kisser 1,Heller ikke hvis man er på rekreationsrejse?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:18   #77
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Abdul, kan du ikke tage en uge fri for egen regning? hvis der kun er tale om en enkelt uge, må det kunne lade sig gøre når du selv betaler, har du spurgt om dette?

da jeg fik sygedagpenge fik jeg blankt nej til ferie ,med sygedagpenge også selv om det havde formål af rekreation. men var også ude for at jeg en enkelt gang fik lov da jeg selv betalte den uge, og altså ikke fik sygedagpenge i den uge.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 12:09   #78
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Sortepigen,Nu har jeg næsten opgivet, afventer kun svar på lægeattest. Kommune accepterer heller ikke ferie uden SD.
Jeg har 5 ugers ferie penge til gode hos A kasse. De siger om udbetaling, at ferie hindring pga sygdom gælder kun for lønmodtager.
Hvis jeg raskmelder og tager ferier, vil jeg få feriepenge udbetalt. og igen sygmelding. Efter al de besvær har jeg mistet lyst til ferie
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2015, 23:07   #79
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har nu fået direkte og kontant beskeder fra fagforeningen og kommune, at man ikke må holde ferie når man er sygmeldt. Rejse til udland er udelukkende, ej heller her i landet. ophold i EU kan ikke sidestilles med ferie. Her er besked fra fagforening:

"Jeg kan oplyser dig om, at du som udgangspunkt ikke kan holde ferie, når du er på sygedagpenge. Du kan måske aftale med din sagsbehandler, at du holder ferie. Du skal så være opmærksom på, at du så raskmeldes i den periode, du holder ferie. Du skal bruge dine feriepenge. Du skal også sikre dig, at du kan få genoptaget dine sygedagpenge, når du slutter din ferie.

Med venlig hilsen

Det Faglige Hus - A-kasse
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 13:23   #80
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Minder lidt om fængsel....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension