K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 19:04   #71
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Tja, trods psykiater i to udtalelser har pointeret at de IKKE må trække ham igennem mere, sygdommen er stationær, og hans arbejdsevne er varigt nedsat Hvorfor lytter de ikke..... De kan i værste fald ende op med en førtidspensionist.....
Hvad mener du??
Forstår dig godt.

Jeg spekulerer på, om de bare har stoppet sygedagpengene og har tænkt sig, at han skulle på kontanthjælp, selvom de vil have ham i revalidering?

For så er det bare som at klage. De skal da ikke sætte ham på kontanthjælp, hvis de vil få ham på revalidering, for så kan han fortsætte på forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk. 4 ........... Det kan han klage over.
Husk at klage over afslaget på forlængelse af sygedagpenge inden 4 uger.

Når de vil have ham i revalidering, så har de jo allerede erkendt, at han har en nedsat arbejdsevne. Ergo så burde han ikke starte forfra på kontanthjælp.

Håber du kan bruge det til noget.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:08   #72
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Han får revalideringsydelse fra 7. april 2010 og 12 mdr. frem, det gav lidt ro på den front.. Men han er stresset over at hvad så bagefter denne afklaring... Sidst sagde de at når psykiateren havde klaret hans "såkaldte" depression, så kunne han tilkendes fleks.. Men så fandt de på dette..
De sagde sågar at han måtte i et fremtidig job, få stillet en seng eller sofa til rådighed, sove og så genoptage sit arbejde i flere timer herefter.. hvad fanden er det for en kommentar...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:19   #73
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Han får revalideringsydelse fra 7. april 2010 og 12 mdr. frem, det gav lidt ro på den front.. Men han er stresset over at hvad så bagefter denne afklaring... Sidst sagde de at når psykiateren havde klaret hans "såkaldte" depression, så kunne han tilkendes fleks.. Men så fandt de på dette..
De sagde sågar at han måtte i et fremtidig job, få stillet en seng eller sofa til rådighed, sove og så genoptage sit arbejde i flere timer herefter.. hvad fanden er det for en kommentar...
Nåå pyha, ok godt han ikke kommer på kontanthjælp. Revalideringsydelse er en fin ydelse. Jeg læser mig frem til, at han skal på kursus for at blive bedre til at bruge hovedet. Lad os se. Det kan være de allerede i starten i kurset indser, at der ikke kan gøres mere. Men måske får han også nogle redskaber på det kursus, der kan hjælpe ham lidt fremover.

Synes nu det dog er positivt, at de ikke har sat ham på kontanthjælp.

Hvis han ikke kan klare presset på det kursus, må I få lægen til at gribe ind og sygemelde ham og give sagsbehandleren besked om, at han ikke skal gå til sådan noget, hvis det kun forværrer hans helbred.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:55   #74
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Vi må se hvad de kan gøre for ham, min mand er jo parat til at gøre alt, hvis der bare var en garanti for at hans liv kunne blive som før... Det har ødelagt meget, børnene klager over hans fravær i forhold til lege aftaler, fodbold, skolefester mv. Simpelhen fordi han ikke har tillid til fremmede mennesker, forståligt efter sådanne overfald. Han har ofte mistilid til mig og vores ægteskab.. Det gør ondt.. Det går op og ned hele tiden, dog gik det for godt til at være sandt da han var i jobprøvning ca. 3 timer om dagen. Her oplevede jeg er mand der fik selvtillid, troen på et værdigt liv, og glad for at betyde noget for en virksomhed.. Det har kommunen taget fra ham (os)
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 13:09   #75
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Brug for hjælp igen igen,

Efter flere udtalelser fra egen valgt psykiater, tror jobcentret stadig ikke på min psykiater, nu har de så indkaldt ham til ny psykiater i Roskilde, uden vi er blevet informeret om det..

Må de gerne det, hvis min mand vil have sin egen psykiater, må han så gerne selv vælge?? Tænker her om det forefindes en paragraf om dette???

Hurtigt svar, har lige fået brevet ind ad døren
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:17   #76
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Brug for hjælp igen igen,

Efter flere udtalelser fra egen valgt psykiater, tror jobcentret stadig ikke på min psykiater, nu har de så indkaldt ham til ny psykiater i Roskilde, uden vi er blevet informeret om det..

Må de gerne det, hvis min mand vil have sin egen psykiater, må han så gerne selv vælge?? Tænker her om det forefindes en paragraf om dette???

Hurtigt svar, har lige fået brevet ind ad døren
Hej Elemskov
Er det en enkelt samtale/undersøgelse, din mand skal til?
Hvis det er det, tror jeg at kommunen har ret til det.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:30   #77
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Exclamation

Det er en decideret speciallægeerklæring/undersøgelse, som hans egen psykiater også kan lave...
Og nu er det bare sådan at PTSD ramte har sværet ved nye mennesker, der skal tillid til, så han er helt ude af den, når nu han skal til en ny psykiater, som han skal forholde sig til.. Det er mere det menneskelige her jeg tænker på, for langt kan de gå?? Jeg mister min elskede mere og mere på den måde de behandler ham på...
Jeg savner ham hverdag, og tænker tit på da alting var meget anderledes.. Det er mega hårdt, jeg prøver at undersøge/læse mig til ALT viden, så kommunen forhåbentlig ikke kan blive ved på denne måde....

Tak for dit svar
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:54   #78
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Det er en decideret speciallægeerklæring/undersøgelse, som hans egen psykiater også kan lave...
Og nu er det bare sådan at PTSD ramte har sværet ved nye mennesker, der skal tillid til, så han er helt ude af den, når nu han skal til en ny psykiater, som han skal forholde sig til.. Det er mere det menneskelige her jeg tænker på, for langt kan de gå?? Jeg mister min elskede mere og mere på den måde de behandler ham på...
Jeg savner ham hverdag, og tænker tit på da alting var meget anderledes.. Det er mega hårdt, jeg prøver at undersøge/læse mig til ALT viden, så kommunen forhåbentlig ikke kan blive ved på denne måde....

Tak for dit svar
Jeg kender det. Jeg lider af meget angst m.m. Min sagsbehandler er langtidssyg. Jeg har været til samtale hos en sagsbehandler, som jeg ikke kendte. Jeg sagde lige ud til hende, at jeg havde været nødt til at tage ekstra beroligende piller, for at kunne møde op.
Hun havde heldigvis læst på min sag, og samtalen varerede kun 25 min.
Det jeg kan råde dig til, er at tage til den undersøgelse med din mand, og tænke på, at det er endnu et skridt mod fleksjob/førtidpension.
Jeg skal selv til sådan en undersøgelse d. 7 April.
Det er svært, men hold ud!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 23:12   #79
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Ja, jeg tror nu os bare at det er det vi gør.. Han er noget roligere når jeg er med ham, jeg kan desværre bare ikke følge ham overalt resten af livet, hvoren jeg gerne vil...

Vi havde et ønske om et barn mere, men vi har valgt den "sidste" fra, vi har ingen sex grundet hans tilstand, kan simpelhen bare ikke.. Han trækker sig os følelsmæssigt og ingenting vil have, og andre gange skal jeg hænge på ham hele tiden med nusse, kysse og kæle. Det er sindsygt hårdt.. Jeg har desværre selv angst, men er medicineret, havde jeg ikke været det, så tror jeg næppe vi boede sammen i dag.. Det hjælper mig igennem det værste, men dog ramler vi til gengæld os hovederne sammen, så hele verden ryster
Han glemmer ting hele tiden, så jeg har måtte blive deltids sygemeldt for at kunne overskue, børn til og fra skole, lektier, madpakker, bad, tandbørstning, putte om aftenen, vækning, morgenmad og klargøring inkl. min mand som jeg så kan hjælpe når jeg kommer hjem efter jeg har afleveret børn..

Undskyld, det blev til en hel masse, familien har bare så svært ved at forstå.. Nogen har endda valgt os fra fordi vi er blevet for sære.....
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 09:42   #80
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Elemskov.
Nu skal du huske at passe på dig selv også.
Det lyder hårdt, pas på med stress.

Håber du har nogen at læsse af på, tale med, så du får rum også?
Det går jo, ikke hvis du pludselig ikke kan holde til det.

Indtil din mands situation er på plads, vil der være et hårdt pres på jer begge, men af forskellige årsager.
Håber for jer, at ny speciallægeerklæring, baner vejen.
Pas på jer begge.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension