K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2010, 08:47   #71
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Det med at "lægen" ikke må skrive om evt arbejdsmuligheder....
Er det egen fx egen reumatolog ?

For Henning Blihdahl HAR faktisk skrevet noget i min...

Citat:
Erhverv:

Mht bevægeapparatet kan pt ikke klare fysisk belastende arbejde i større omfang, men skulle kunne varetage mere instruktionspræget arbejde, evt lettere kontorarbejde. I den forbindelse vil de psykiske forhold være afgørende, og et dagligt timetal for aflastet arbejde kan ikke skønnes ud fra de somatiske forhold.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 09:37   #72
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Du har været syg siden okt.09 ?
Det er jo i grunden ikke så længe...set udefra
I hvert fald til, at beslutte pension.

Måske skulle du prøve andre områder, hvor du måske kunne have nogle timers arbejde.
Arbejdsprøvning er faktisk ret godt, for at se hvad du evt kan, og prøve noget helt andet.
Måske kunne Du ende med deltid/flex på 20 timer.
Det vile være en god løsning for dig, måske.

Pøj pøj.


Ja, vi er meget veldresserede dyr i det store Cirkus.
jeg syntes du skal kigge på sygdommen hun har... så havde du ikke skrevet det indlæg..
det er selvfølgelig skrevet i en god mening, men det kan gøre ondt på den det handler om som læser det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:17   #73
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg syntes du skal kigge på sygdommen hun har... så havde du ikke skrevet det indlæg..
det er selvfølgelig skrevet i en god mening, men det kan gøre ondt på den det handler om som læser det..

Nej, selvfølgelig er det da ikke skrevet i ond mening.
Hvis Du læser det sådan, Beklager Jeg rigtig meget
Jeg skal måske lige havde studeret din sygdom lidt nærmere..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 12:14   #74
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Du har været syg siden okt.09 ?
Det er jo i grunden ikke så længe...set udefra
I hvert fald til, at beslutte pension.

Måske skulle du prøve andre områder, hvor du måske kunne have nogle timers arbejde.
Arbejdsprøvning er faktisk ret godt, for at se hvad du evt kan, og prøve noget helt andet.
Måske kunne Du ende med deltid/flex på 20 timer.
Det vile være en god løsning for dig, måske.

Pøj pøj.


Ja, vi er meget veldresserede dyr i det store Cirkus.


Hmm jeg har været syg siden 2005, og har forsøgt mig med uddannelse, så jeg har været syg i langt længere tid end "bare" fra 09. Og undskyld, nu vil jeg ikke lyde sur eller sådan noget, men du kender intet til mig, og har ingen kendskab what so ever til hvad jeg kan og ikke kan, ej heller hvad jeg har været igennem (heriblandt bl.a virksomhedspraktik/arbejdsprøving, som jeg har været i nu snart 2 måneder).

Her på K10 har jeg fortalt lidt omkring min situation flere steder, men absolut ikke alt. Så jeg har ret svært ved at sluge den med " jamen er du sikker på du ikke kan dit og dat??? JA, jeg er sgi sikker, et meget kort men ret så sigende ord. Har egentlig ikke lyst til at sidde og retfærdiggøre mig selv og min beslutning overfor dig. Og kan ikke forstå du sætter spørgsmålstegn ved mine ord og/eller kunnen. Det eneste jeg vil sige er at hvis jeg kunne, så kan du dælme dytme regne med at jeg ville gøre ALT hvad der stod i min magt for at komme ud på arbejdsmarkedet igen. Så når jeg siger jeg ikke kan, så kan jeg ikke. Du ANER ikke hvilken kæmpe personlig kamp det har været for mig at komme hertil.

Ja undskyld det hele lyder vredt og tøsefornærmet, men tvivl og spørgsmål har jeg fået rigeligt af fra både familie, kommune osv, herinde var det eneste sted jeg ikke har oplevet det. Ja, lige indtil nu ihvertfald.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 12:18   #75
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hov og jeg skulle have læst næste side inden jeg skrev.

Mange tusind tak for din undskyldning, den er jeg glad for. Jeg blev virkelig utrolig ked af det og frustreret af at læse det du havde skrevet. Men jeg sætter stor pris på din undskyldning. Men til en anden gang, så husk lige at sætte dig lidt bedre ind i folks historier, for der er mange sjæle herinde der ikke har et godt og ser k10 som et sted hvor man møder forståelse og hvor at folk tror på hvad man siger. Man kan så hurtigt komme til at såre folk. Men igen, tusind tak:-)
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 12:19   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Det med at "lægen" ikke må skrive om evt arbejdsmuligheder....
Er det egen fx egen reumatolog ?

For Henning Blihdahl HAR faktisk skrevet noget i min...

Citat:
Erhverv:

Mht bevægeapparatet kan pt ikke klare fysisk belastende arbejde i større omfang, men skulle kunne varetage mere instruktionspræget arbejde, evt lettere kontorarbejde. I den forbindelse vil de psykiske forhold være afgørende, og et dagligt timetal for aflastet arbejde kan ikke skønnes ud fra de somatiske forhold.

Lægen skal netop beskrive arbejdsevnen, men må ikke udtale sig om hvilke sociale ydelser han mener patienten skal have.
Og eftersom din læge ikke hverken har nævnt ordene "pension" eller "flex", så er den god nok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 13:24   #77
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Vovse :
Citat:
Lægen skal netop beskrive arbejdsevnen, men må ikke udtale sig om hvilke sociale ydelser han mener patienten skal have.

NEJ
, han må ikke nogen af delene !!!

Se mit tidligere indlæg.


Woodpoulsen: Det ser rigtigt nok ud, det din reumatolog har skrevet, da det er din FUNKTIONS-evne, han beskriver.

Dog kommer der så lige:
Citat:
og et dagligt timetal for aflastet arbejde kan ikke skønnes ud fra de somatiske forhold.

Det er sikkert sagsbehandleren, der har stillet et spørgsmål om, hvor mange timer, du kan klare.

Og da han sikkert godt ved, at det skal han IKKE svare på,

så vælger han at krybe uden om.


Læg mærke til, at der ER forskel på de to begreber.

Erhvervsevnen, eller arbejdsevnen = hvor meget du kan arbejde

Funktionsevnen = hvilke funktioner du vil kunne klare

__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 16:35   #78
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Florken:

Det er godt nok forvirrende det hele. Puuuuhhhhaaa jeg glæder mig til forhåbentlig snart at kunne se en ende på hele det cirkus her. For jeg kan ikke følge med længere.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 21:39   #79
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mig bekendt må en læge gerne skrive, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige (hvilket er lig med en fp), og det er da en beskrivelse af arbejdsevnen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 13:34   #80
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Vovse, ja det troede jeg også at han måtte, det står flere gange i mine papirer (hmm, eller stod der erhvervsevnen???). Også da rådgiver har bedt om at få en vurdering af arbejdsevnen.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension