K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2011, 17:17   #71
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er godt at høre fra jer igen.

Det vil være en rigtig god idé at indhente aktindsigt hos BAN! Bare så I kan tjekke om kommunen nu har sendt det hele ind til dem.

Den lange sagsbehandlingstid hos dem tyder nok på, at der er mange, der klager... sikke noget... Så de må have travlt...

Venter spændt på deres afgørelse til den tid..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 19:47   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Til min kones store overraskelse, fortalte projektmedarbejderen til det sted hvor hun skal i praktik at min kone skam var visiteret til fleks og blot skulle igennem denne periode.
Du må altså se at få lært din kone, at bede om, at få sådanne ting på skrift.
Sammen med en begrundelse for praktikken.

Det kunne da have været rigtig interessant.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 11:56   #73
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Endnu en update.

Min kone afslutter arbejdsprøvning på fredag og skal til møde mandagen efter vedr. hvordan det er gået. SB i projektafd. er meget positiv, og vil have alt klar så papirer (RP mv..) kan mailes til jobcenter samme dag. Afhængig af hvor hurtig jobcenteret arbejder går jeg ud fra at der er en godkendelse til fleks indenfor rækkevidde meget snart. Og så skal der igen søges om Særlig ydelse. Gad vide om de kan afvise dette, da vi jo har en klage liggende ved BAN angående særlig ydelse.

Lidt off-topic spørgsmål: Der hvor min kone er i arbejdsprøvning, er hun blevet opfordret til at sende en ansøgning da de har hårdt brug for afløsere. Men afløsere er jo ikke et "fleksjob" eller hvad? SB i jobcenteret har ferie lige pt. så jeg kaster lige spørgsmålet til jer herinde. Kan man blive ansat som flekser i et afløser job? eller skal der oprettes et reelt job.

PFT
F
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 12:10   #74
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Hej
Min hustru er havnet i "hullet", hvor hun ikke kan få førtidspension, idet speciallæge erklæringen siger at hun med tiden kan få en arbejdsevne på ca. 50%(fantastisk hvad en læge kan vurdere på 1 time), og grundet min indtægt ikke kan få noget i kontanthjælp. Ledighedsydelse er en sagablot da min hustru i forbindelse med min statsudsendelse flyttede med mig til udlandet i 3 år og hun derfor gled ud af den fleksordning hun var på.
Nu har jeg så lige set at der er noget der hedder Særlig ydelse, som skulle kunne gives til personer der er visiteret til fleksjob men ikke er berettiget til ledighedsydelse, men hvad er betingelserne? nogen der kan hjælpe da jeg ikke har kunnet finde noget.
PFT
F
Jeg får særlig ydelse, jeg er flexjobber men holdt en pause på 6 mdr fordi at jeg trængte til at komme væk fra aktivering overvågning og alt det andet man bliver udsat for
Da jeg så af pengetrang gerne ville have ledighedsydels igen henvendte jeg mig til min beskæftigelsessagsbehandler og spurgte om hun havde nogle forslag
Hun foreslog mig tre ting
Søge førtispension
søge ledighedsydelse
eller finde et lille job
Jeg valgte at søge ledighedsydelse og fik afslag på det men de bevilgede mig særlig ydelse ca 7000 det sagde jeg jatak til fordi så har jeg samlet nok penge
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 12:12   #75
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fonze,

Jeg er sikker på at der skal oprettes et reelt job, men alt efter hvor lang tid visiteringen til fleks tager, kan din kone måske jobbe der som afløser indtil det er på plads med fleksjobbet samme sted.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kommer din kone fra kh eller sdp ? Er hun berettiget til særlig ydelse allerede fra visiteringen eller på plads eller er der ikke noget med at hun lige skal i job i nogle mdr. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 12:24   #76
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Hej Enteneller

Det er også en lang tråd efter hånden.

kort fortalt: Var i fleksjob, men flyttede i 2007 til udlandet. Retur til DK i 2010, så hun kommer fra ingenting. Blev i perioden OKT 2010 til MAR 2011 re-vurderet og godkendt til fleks. Ansøgte om særlig ydelse, fik afslag da hun ved visitation i 2004 var berettiget til ledighedsydelse. Jobcenter opdager så at sagen er kørt forkert , der skal ikke re-vurderes, men visiteres helt forfra når man har været i udlandet i en længere periode. Det er så dette der er ved at blive afsluttet nu.

Er det sikkert at arbejde som afløser indtil der er truffet en afgørelse? jeg mener hvad hindrer kommunen i at komme til den konklusion at når hun kan arbejde, hvorfor så et fleksjob?
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:02   #77
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=Fonze;172309
Er det sikkert at arbejde som afløser indtil der er truffet en afgørelse? jeg mener hvad hindrer kommunen i at komme til den konklusion at når hun kan arbejde, hvorfor så et fleksjob?[/QUOTE]

Nææhh, det kan du godt have ret i, så måske hellere vente end at stikke en kæp i hjulet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:51   #78
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har været inde i nyttige links og lede lidt, det nærmeste jeg kan komme det er at HK skriver noget om, at man skal have et ansættelsesbevis hvis en ansættelse er af længere varighed end 1 måned: http://www.e-pages.dk/hk/774/ Det er på s. 25.

På den baggrund vil jeg mene, at det ikke er nogen hindring for en fleks'er at jobbet er et vikariat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 09:32   #79
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Godmorgen K10
Update.
Min kone har modtaget brev fra kommunen.

Afgørelse: Du er således visiteret til fleksjob med virkning fra 25.07.11.

MEN...længere nede i brevet står der så: Idet du er vurderet selvforskyldt ledig, skal du opnå ansættelse sammenlagt 9mnd indenfor en periode på 18mnd for igen at have ret til udbetaling af ledighedsydelse.

Denne sætning vil med alt sandsynlighed gøre at ydelsesafd. afslår en ansøgning om særlig ydelse, idet een af betingelserne er at man ikke er selvforskyldt ledig.
Jeg fik netop oplyst fra arbejdsmarkedsstyrelsen at en ny visitation gjorde at et tidligere forløb i fleks ikke længere var relevant. Hun skulle således visiteres som "en helt normal" person der henvender sig til kommunen omkring hvilke tilbud hun kan modtage. Kommunen vælger i dette tilfælde at visitere hende til fleksjob. Og så fatter jeg ikke, at hvis nu kommunen er så forhippet på at hive det gamle forløb frem, at de så slår ned på selvforskyldt ledighed fra fleksjob. En gyldig grund er jo netop at afstand mellem job og bopæl kan blive for stor, og hvis 2000km hen og tilbagerejse ikke er en gyldig grund så ved jeg snart ikke. jeg vender tilbage når mit blodtryk er faldet til under livstruende.
VH
F
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 09:50   #80
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Da hun er rejst ud af landet, så er hun selvforskyldt ledig
fordi man ikke kan søge job i udlandet, når man er på fleks
i hvertfald ikke under fleks reglerne

du skal selvfølgelig anke et afslag, men uden at kende reglerne til bunds
tror jeg faktisk kommunen har ret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension