K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 08:19   #61
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser


Eksperterne var godt nok på vildspor. Og fik da også udpeget et par "raske" til syge og visa versa.

Det får igen mig til at betvivle hvordan en psykiater kan lave en korrekt speciallægeerklæring for kommuner på blot en time. Måske er det derfor at så mange har svært ved at genkende sig selv i psykiaterens konklusion.

Velcro
Det giver stof til eftertanke!

Meget farligt, at bevæge sig indenfor psykiatriens mure. Har selv en veninde, der på foranledning af kommunen i fb med ftp ans. konsulterede en psykiater. Denne vurderede på 1,5 time, at min veninde´s smerter var psykisk disponeret. Det har senere vist sig, IKKE at holde stik.

Det er simpelthen ikke godt nok, at man indenfor psykiatriens verden, i den grad kan jonglere med menneskeliv, og putte dem i den kasse, man i nuet finder mest troværdig.

Vor Herre til hest!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 08:51   #62
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pedro...nu kender jeg ikke så meget til det --- har jeg fået en del ballade for på de forgående sidder...men er lidt chokket over det,tænk der er mange som din veninde - sikkert..som er afhængige af en psykiaters mening og så ka vedkomne ødelægge så mmeget..hvordn ka man iøvrigt vudere et menneske på under et par timer..det undre mig..
folk er vel forskellige,nogen har gode dage ,nogen har dårlige dage..nogen prøver skjule alt,andre er åben om alt..
hvordan ka vedkomne så konkludere på så kort tid - med noget som ka få betydning for nogen i fremtiden

som sagt må de vel reflektere lidt over deres fag efter sådan en omgang

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 09:33   #63
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
pedro...nu kender jeg ikke så meget til det --- har jeg fået en del ballade for på de forgående sidder...men er lidt chokket over det,tænk der er mange som din veninde - sikkert..som er afhængige af en psykiaters mening og så ka vedkomne ødelægge så mmeget..hvordn ka man iøvrigt vudere et menneske på under et par timer..det undre mig..


hilsen stribe førtidspensionist
Ja, det er sg grove løjer, meen, meen der sker mange fejl rundt omkring i manegen.
Min veninde har så heldigvis fået FTP for et halvt år siden. Åh ja, det hele startede med en voldsom diskusprolaps osv, men inden man var nået til vejs ende, ja så blev der lige diagnostiseret en funktionel lidelse et andet sted på kroppen, så ja, åh´ man bliver sgu så træt...............
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 09:40   #64
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja og hvor mange -af dine veninder - er der ikke derude..der er vel folk der snakker efter munden,og hvad så..hvor mange fejler det forkerte.og ikke alle er stærke og styædige og ka sige fra...

pyha..det er ikk god reklame for dem..
når en psykiater skal lave en såkaldt vudering,ved han så noget om personen i forvejen el.er alt hans egen mening.det kunne jeg godt tænke mig att vide............

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 09:46   #65
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja og hvor mange -af dine veninder - er der ikke derude..der er vel folk der snakker efter munden,og hvad så..hvor mange fejler det forkerte.og ikke alle er stærke og styædige og ka sige fra...

pyha..det er ikk god reklame for dem..
når en psykiater skal lave en såkaldt vudering,ved han så noget om personen i forvejen el.er alt hans egen mening.det kunne jeg godt tænke mig att vide............

hilsen stribe
Tror, da helt sikkert psykiateren, som oftest er informeret i forvejen af vore kære kommuner, da det jo som regel, er dem der forlanger en psykiaters ekspertise ind over en en sag. Feks FTP ansøgning.

Men det er jo ikke altid så heldigt med en kommunes syn på sagen, da det jo drejer sig om kassetænkning i de 9 ud af de 10 tilfælde.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 10:02   #66
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er lidt chokket - selvom jeg som sagt aldrig har haft med det at gøre..men der er jo mange tusind rundt omkring..føj siger jeg bare...

jeg var på en tværfaglig smerteklinik inden ftp og der var jeg en tme ved pskylog -hørte med til programmet..men da virkede det næsten som om det var et skema hun læste op ad...

hilsen ftp 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 11:54   #67
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Livet er ikke et matematisk problem

http://politiken.dk/debat/kroniker/E...atisk-problem/

Allan Holmgren, psykolog. Adjungeret professor, CBS. Deltager som ekspert i serien ’Gal eller normal’ om psykiatriske diagnoser.





Se barnet før diagnosen :

http://politiken.dk/debat/kroniker/E...oer-diagnosen/

Et forældrepar fortæller om deres autistiske barn
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:32   #68
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"...Problemet med dette program er snarere eksperternes rolle.

For det første er hverken psykologer eller sygeplejersker uddannet i at stille psykiatriske diagnoser.

Af de tre eksperter er der således kun en, der faktisk må stille lægelige diagnoser.
For det andet viser programmet slet ikke, hvordan en psykiatrisk diagnose rent faktisk stilles. Man kan på ingen måde stille en så alvorlig diagnose som skizofreni eller maniodepressiv sygdom ved at give folk opgaver, der minder om udfordringer, som deltagere i et reality show udsættes for..."

http://www.b.dk/kommentarer/er-danma...l-eller-normal
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:50   #69
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Helt enig!

jeg så ikke anden del af programmet da jeg syntes at "eksperterne virkede temmelig inkompetente og programmet i det hele taget var ret overfladisk.
Når man tænker på hvor alvorligt emnet egentlig var.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 16:00   #70
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det vil sådan en som mig jo fristes til at tro...jeg ved ikke hvordan man gør i virkeligheden..har kun været 1 time v.psykolog iforbindelse m.fleksjob og 1gang i forbindelse med ftp......så det fremmer jo ikke ligefrem forståelsen,,hvis det hele bare er fis og balade..
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
Normal process? Klund Dit og Dat 13 27-10-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension