K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 23:00   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor aktiveringer???

Der er da 1000 vis af uddannelser at kaste sig over, en masse fede muligheder, komme på skolebænken igen.......der er MASSERE af muligheder for at lave ALT ANDET end aktivering.
Hvis jeg ikke var førtidspensionist og kunne, så ville jeg da ikke blive kontanthjælpsmodtager i stedet, blot for at opnå retten til aktivering.

Kender du ordet arbejde? DET ville jeg gerne, og kan få massere af det. Nok førtidspensionist, men ikke dum. Intellektet fejler skam ikke noget.

Og så ikke noget med hykler, vi har alle ret til at ytre vores meninger, uden at få mærkater - jeg kalder jo heller ikke dig grimme navne, vel.

Respekt, også selv om man kan føle sandheden er ilde hørt.

God debattone er at gå efter bolden - ikke manden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
sætter du kaffe over så kommer jeg med kagen så må vi heller finde sådan en pille og selfælgelig give pengene fra overskudet til dem der virkeligt trænger og har behov i danmark nå lille spøj.

stadig er prob med fedt afgiften som også veb sagde en mørbrad vil sitge mere i stigning end en levepostej derved ramme deforkert.
og smøgerne om så de satte dem op til 100 kr pakken vil folk ryge så ryger de.og ja logik tyskland er billiger selv ligept og vil blive enu billiger når den end gang hvis nu de stiger

alle skal bidrage og jeg har også samme holdning som du ahr ang de rige/rigeste

nu kan du så hæve pension den 30 den ehr måned :P
Njaaaa, nu spiser jeg jo ikke lige svinekød, så leverpostej og mørbradbøf er nok ikke lige der det vil ramme personligt - men indrømmer, det lyder rigtig underligt, men vil lige se det før end jeg tror det

Men et eller andet sted, så kan man måske slippe af med mørbradbøf i stedet for en bakke Stryhns - måske kan det betale sig - måske handler det om valg af kvalitet i stedet
Og måske er kød bare dyrere end blandingsprodukter? Kan også forestille mig at Culotte kommer til at stige mere end Oma stegemagarine???
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 25-09-2011, 23:21   #62
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
....
Og så ikke noget med hykler, vi har alle ret til at ytre vores meninger, uden at få mærkater - jeg kalder jo heller ikke dig grimme navne, vel.

Respekt, også selv om man kan føle sandheden er ilde hørt.
Hvad er en hykler
http://avisen.dk/blogs/madonna/hvad-...ler_11192.aspx

Du sætter selv en markat på dig selv Helenekr.
Jeg læser blot hvad du skriver og jeg læser en hykler, dessværre....
Karo er ikke logget ind  
Gammel 25-09-2011, 23:37   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvad er en hykler
http://avisen.dk/blogs/madonna/hvad-...ler_11192.aspx

Du sætter selv en markat på dig selv Helenekr.
Jeg læser blot hvad du skriver og jeg læser en hykler, dessværre....
Må jeg spørge om noget personligt? Er du udlænding??

For jeg tror du misforstår ordet......sådan nogenlunde lige så grelt, som noget KAN misforståes.

Sakser lige ordet til dig....

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man ikke har. Eksempler på hykleri: Nogen forældre forbyder et barn at ryge cigaretter fordi det er usundt; Men forældrene ryger selv cigaretter. Et andet eksempel: Når en forældre siger: "Gør som jeg siger og ikke som jeg gør" så er det hykleri.

Hykleri har en karakter af fejhed, krysteragtighed og ynkelighed. Hykleri er i denne forstand udtryk for ens frygt for konsekvenserne af at udtrykke sin sande holdning etc.

Aktivt hykleri kan være et i reglen utilstrækkeligt dække over personlig umodenhed, for hvilken det naturlige udtryk i psykologien kaldes passiv aggression. Passiv aggression består i at at man ikke meddeler sin sande holdning etc, når situationen lægger op til det, fordi man ikke magter eller vover det. Hykleriet består i at man i stedet siger noget andet, typisk det, som forekommer mest opportunt i situationen.

Der er ikke ret meget hyklerisk over at have stemt på et parti der går ind for afgifter, og være enig med de dem i, at afgifter er ok, så vi kan beholde vores velfærd. Hykleri ville have været, hvis jeg stemte FOR, men efterfølgende sad og pev over det

- så gudved hvem der er mest hykler i virkeligheden!

Og for at være hykler skal man kunne 'vinde' noget ved det. Hvad vinder jeg? Jeg er den eneste der har den holdning, og ville have høstet meget mere FED tilbagemelding hvis jeg havde siddet og råbt op om hvor forfærdeligt det hele er, nu hvor smøret skal stige 2 kr, og at mine smøger nu skal stige en 10'er....

Men jeg HAR altså stemt på Helle - jeg vidste hvad det betød, og kunne have stemt på Lars Løkke i stedet, men gjorde det så ikke. Ergo, så betaler jeg med et smil.

Sidst redigeret af Ninja; 25-09-2011 kl. 23:42.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 25-09-2011, 23:50   #64
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Du skrev at "..din intellektet fejler skam ikke noget."
Det regnede jeg hellere ikke med, at det var tilfald, derfor gav jeg dig den link til gennemlæsning.

Men den har du ikke fanget.
Derfor hjælper jeg dig lidt....

Den korte artikel er en sammensætning af dine meninger Helenekr.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 00:02   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Indrømmer jeg loggede af linket efter at have set den var fra November 2007 og der stod noget om en bedemand i øverste linje

Men jeg skal nok nappe den på et andet tidspunkt - jeg er for træt nu, og kan ikke læse så meget af gangen

Men jeg er også lidt mærkelig, generelt. Og har nok haft de vildeste debatdiskussioner herinde gennem tiden, netop fordi jeg ret ofte står alene med uacceptable meninger, og engang i mellem er mine tråde også blevet lukket

Men på bunden er jeg god nok
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 04:20   #66
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men jeg HAR altså stemt på Helle - jeg vidste hvad det betød, og kunne have stemt på Lars Løkke i stedet, men gjorde det så ikke. Ergo, så betaler jeg med et smil.
Hvor du sagde, i en anden tråd, at du ville stemme LA/borgerligt hvis din økonomiske og sociale situation var anderledes. Det er så hykleri af værste skuffe, at stemme efter hvad man selv tror man får mest ud af og der ingen moral ellers er i det. Og du betaler ikke noget. For god ordens skyld.

Forresten, husk lige at de skattelettelser man taler om på den borgerlige fløj skal følges op med en tilsvarende reduktion af lønnen. *S* Hvis man tror det er partier for 'arbejderne'.. så ved jeg ikke helt, så har man sniffet for meget kokain på caféen eller blevet hjernevasket for meget af propagandaen.
Experimental er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 08:48   #67
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Hvor du sagde, i en anden tråd, at du ville stemme LA/borgerligt hvis din økonomiske og sociale situation var anderledes. Det er så hykleri af værste skuffe, at stemme efter hvad man selv tror man får mest ud af og der ingen moral ellers er i det. Og du betaler ikke noget. For god ordens skyld.

Forresten, husk lige at de skattelettelser man taler om på den borgerlige fløj skal følges op med en tilsvarende reduktion af lønnen. *S* Hvis man tror det er partier for 'arbejderne'.. så ved jeg ikke helt, så har man sniffet for meget kokain på caféen eller blevet hjernevasket for meget af propagandaen.
Nej, det havde været hykleri om jeg sagde jeg ville stemme rødt - og så gjorde noget andet.

Men jeg ved jo heller ikke om jeg ville, det er kun en hypotese baseret på ren gætteri, da jeg aldrig ville komme i den situation. Men jeg FORESTILLER mig at mit liv KUNNE have set anderledes ud, og at et anderledes liv, måske, ville have indvirkning på hvordan man stemte (generelt).
Det kan da også være jeg stadig ville stemme rødt og at min ideologi var noget der slet ikke var til diskussion, uanset social rang. Selvom om jeg vandt 40 millioner i lotto, så ville jeg jo ikke pludselig blive Venstremand, men fortsætte hos de røde.
- jeg leger jo bare med tankerne omkring, hvis og hvis.....det er jo ikke et manifest af virkeligheden. Blot gætterier og formodninger.

Og spørgsmålet lød jo oprindeligt på, om der var nogen borgerlige under 40 der stemte blåt og som var førtidspensionister, og da henvendelserne udeblev, tja....så er det jo kun sjovt at lege med stoffet til eftertanke og gå lidt i dybten med, hvorfor mon ikke der er så mange af dem derude.

Og derfor mit eget bud
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 14:42   #68
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nu røg jeg lige ind i denne her debat (eller en udlægger af den oprindelige...)

Jeg kan godt forstå, helenekr, når du 'leger' med tankerne
. Men jeg forstår ikke, at nogen netop ikke går efter boldten og det har det desværre været nogle eksempler på herinde det sidste stykke tid.

Eller ved nærmere eftertanke så tror jeg nok, at jeg forstår mekanismerne, men det gør det ikke bedre eller spor sjovere.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 18:03   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Nu røg jeg lige ind i denne her debat (eller en udlægger af den oprindelige...)

Jeg kan godt forstå, helenekr, når du 'leger' med tankerne
. Men jeg forstår ikke, at nogen netop ikke går efter boldten og det har det desværre været nogle eksempler på herinde det sidste stykke tid.

Eller ved nærmere eftertanke så tror jeg nok, at jeg forstår mekanismerne, men det gør det ikke bedre eller spor sjovere.
Enig, synes det er dejligt med diskussioner, men når 'nogen' når et niveau hvor man ved at kalde folk nedladende øgenavne, i stedet for at argumenterer, så bliver diskussionen bare ødelagt, og ingen bliver klogere, hverken på andre eller sig selv...

Faktisk helt det samme jeg forsøger at opdrage mine børn med - folk har RET til at være forskellige, til at tænke og tro forskelligt, UDEN man behøver at kalde dem øgenavne. Kodeordet er respekt for andres meninger, uanset om man er enig eller ej.

Men jow, det ER forbandet provokerende at vi ikke alle sammen kan være ens, tænke ens og tro ens - men det er sgu bare noget man må lære at leve med - om ikke andet, så for fredens skyld.

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 26-09-2011, 21:35   #70
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
problemet som ejg ser det ang diskussionerne blive høje er mange desvære glemme det ikke kun er den ene del der har skylden osv mange vil både have mel i munde og blæse samtid det kan man jo ikke.så husk der ligger mere i det end en parts skyld så hvis folk ikke kun var røde eller blå eller blå eller røde og ikke kaster emd sten når den man siger er = med bor i et glas hus så ville der ikke være problemer. når folk glemmer eller bare ikke vil være ve ddet så kan det bringe folks *** i kog

Sidst redigeret af extra; 26-09-2011 kl. 21:42.
extra er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den borgerlige propagandamaskine i klasselokalet Tante Ana Politik og Samfund 2 13-11-2011 16:38
Borgerlige: Brems mængden af Forbud! buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:52
Borgerlige førtidspensionister? logikeren Politik og Samfund 16 14-10-2010 09:42
Borgerlige klar til ventetidsloft buster Politik og Samfund 2 27-09-2010 17:07
Indbydelse til de borgerlige brugere af K10 Razmo Politik og Samfund 2 19-04-2009 06:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension