K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 18:54   #61
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg er i en frustreret tænkeboks, men har jo de 4 uger at klage i.

Spørgsmålet er bare om man rent helbredmæssigt kan klare den lange ventetid i BAN for evt. at ende med samme resultat.

Det vil jo være en belastning i baghovedet hver eneste dag, hvad så hvis BAN giver kommunen medhold ikke ?

Jeg kommer aldrig videre med den måde de kører tingene på idag, alle klager og indsigelser ligger i min sb skuffe er aldrig blevet videre givet hverken til den faglige teamleder eller kommunens jurist.

Vi gør det jasch fordi vi kan, og det sker der intet ved, nej nej det er jeg nok klar over, synes den er meget svær.

Jeg har virkelig brug for at komme ud af kommunens/sb klamme hånd nu og her, men omvendt kan jeg jo heller ikke leve uden et eksistensgrundlag fremover.

Troede man havde krav på afklaring af fremdig forsørgelse, som ikke bare hedder ingenmandsland.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 18:59   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg forstår dig TIL FULDE, du skal bare vide jeg er her, hvis der bliver noget!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:07   #63
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg er i en frustreret tænkeboks, men har jo de 4 uger at klage i.

Spørgsmålet er bare om man rent helbredmæssigt kan klare den lange ventetid i BAN for evt. at ende med samme resultat.

Det vil jo være en belastning i baghovedet hver eneste dag, hvad så hvis BAN giver kommunen medhold ikke ?

Jeg kommer aldrig videre med den måde de kører tingene på idag, alle klager og indsigelser ligger i min sb skuffe er aldrig blevet videre givet hverken til den faglige teamleder eller kommunens jurist.

Vi gør det jasch fordi vi kan, og det sker der intet ved, nej nej det er jeg nok klar over, synes den er meget svær.

Jeg har virkelig brug for at komme ud af kommunens/sb klamme hånd nu og her, men omvendt kan jeg jo heller ikke leve uden et eksistensgrundlag fremover.

Troede man havde krav på afklaring af fremdig forsørgelse, som ikke bare hedder ingenmandsland.
du skal anke sagen, basta
samt vi skal nok hjælpe med arktindsigt og så videre

ja ventetiden bliver lang, men din sag stopper alså ikke

tænkte om du har undersøgt og få en social rådgiver i gennem psykiatrien
det har jeg fået tildelt og hun kører min sag i fremtiden
det er gratis, har netop fået hende fordi alle behandlingsmuligheder er udtømte. og min sag ligger til pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:21   #64
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg fik af vide ude fra distrikt psykiatrien at det ville være ressourcespild, da jeg aldrig ville blive rask rent psykisk.

Så hjælp nej det koster jo osse penge, fik dog bevillget en mentor under min arbejdsprøvning 3 timer ugentligt - og det var guld værd da denne mentor havde den rette forståelse, selv om jeg undskylde mange gange at jeg havde som jeg havde og ikke kunne mere.

Men ellers er alt hjælp, kontaktperson støtteperson udelukket desværre.

De har afsluttet mig i distrikt psykiatrien da alle muligheder var udtømte og alt andet er kontraincideret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:27   #65
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det tar tid men du får mere ro når du har anket,hurtigt muligt,

for så har du gjort det du kan
ellers vinder jc ved at uddele hurtige afslag på baggrund af en "rodet og mangelfuld sagsbehandling"
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 19:41   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jasch, det er fint nok at du anker din sag, men i den klage du skriver, der er det vigtigt at du ikke laver "mudder kastning" altså dømmer kommunen og sagsbehandleren for alle mulige og umulige ting.

Det du klager over skal konkretiseres, i første omgang naturligvis et afslag på §17, men så hvorfor og hvilke ting der gør, at du burde have fået medhold!!

Såfremt dine læger og/eller distrikt psykiatrien skriftligt har kontraincideret en evt. arbejdsprøvning videre frem, så skal dette citeres og dokumenteres, men kan du det??

Det kan være virkeligt omfangsrigt at skrive en klage, man skal både citere og dokumentere ens "påstande" og meninger. Du må tage det stille og roligt og sig til hvis du har brug for hjælp fra os herinde. Vi føler jo med dig og det kan du med garanti allerede mærke

Såfremt du med tiden ikke gider at vente på BAN´s afgørelse, så kan du sagtens forfølge en §18 via kommunen, som jeg gjorde. Jeg havde jo lige afsluttet min aller sidste arbejdsprøvning, da jeg fik svar fra BAN på min klage sag, men det var så også fordi at jeg formodede at BAN ville give kommunen tilhold udfra at min første arbejdsprøvning, var meget dårligt dokumenteret fra kommunens egen job konsulent
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 20:15   #67
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
jasch.

Jeg er ked af at høre om dit afslag, føler med dig...
Håber at du får anket og at den falder til din side i sidste ende.

Men det er rystende hvad der kommer til at ske i fremtiden, det hele er
kun rent spare runde, intet andet...

Hvis jeg var sb. så ville jeg finde mig et andet job i fremtiden, da de blir
ekstremt udsat for overfald, fra specielt psykiske syge mennesker som
bliver presset af systemet til det yderste.

Men måske også sb,ere skulle stå noget mere sammen, og sige at de ikke vil
presse mennesker til det umenneskelige, og at de ikke vil arbejde under sådanne nogle urimelige forhold.

Tror desværre ikke det var længe, før vi ser endnu et tilfælde som det der sket
i Holstebro.
Men det er vel som det plejer, der skal lig på bordet før politikerne åbner øjnene... Sørgeligt for alle
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 20:20   #68
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
EE tror ikke helt du har forstået at der intet samarbejde har været mellem mig og min sb.

Ellers havde den jo været indstillet til en § 18 og det sker aldrig.

Bortset fra det er vores kommune så stride i forvejen at intet lykkes for en, de er ved at finde arbejdspladser til de syge som de kan placeres på, da man ikke må gå på overførselsindkomst her i kommunen uden at lave noget.

- og det gælder alle ydelser, en ting er stensikkert man får aldrig fred.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 20:29   #69
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
hanspedersen de driver jo selv borgerne udover afgrunden, og ja jeg tror osse vi kommer til at se en del mere omkring uheldige situationer pga borgernes afmagt og frustration.

- og nej politikerne får ikke deres øjne op, de har fundet en gylden pengetank, og så en vagt på jobcentrene, man må ikke jo ikke selv gå ind på sb kontor her i byen uden en vagt med gun i siden.....

Men jeg forstår til fulde folks afmagt når man bliver frataget sit eksistensgrundlag og i mange tilfælde bunder det i mistroisk hed og uvidenhed fra sb.

Mange folk har 2 alternativer tag livet af digselv eller finde dig en kriminel løbebane og nakker man en på jobcenter får man nok tag over hovedet og mad hver dag den udsigt har de jo ikke når deres forsørgelsesgrundlag er frataget dem.

Jeg føler mig da meget forurettet i hele min sag, men gøre noget dumt ville jeg slet ikke være i stand til, men forståelsen er der, fordi man har de samme følelser.

Regeringen skaber kun endnu flere problemer sociale tilfælde end vi har idag, så kan de sige i år 2023 nårh de reformer lykkes heller ikke.

Bare pinligt at man har sådan en magtliderlig "rød" regering selv om alt stadig ulmer i nyheder hver dag, næææ de har deres på det tørre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 20:33   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
EE tror ikke helt du har forstået at der intet samarbejde har været mellem mig og min sb.

Ellers havde den jo været indstillet til en § 18 og det sker aldrig.

Bortset fra det er vores kommune så stride i forvejen at intet lykkes for en, de er ved at finde arbejdspladser til de syge som de kan placeres på, da man ikke må gå på overførselsindkomst her i kommunen uden at lave noget.

- og det gælder alle ydelser, en ting er stensikkert man får aldrig fred.
Er det kommunen for "folk der ikke VIL arbejde"? Der bor jeg også, så vi bor nok nogenlunde samme sted.

Det eneste vi kan gøre er enten at krydse fingre for at vores sag går igennem, når den søges, alternativt kan vi forfølge afklaringen af den og være vores egen sagsbehandler.

Ellers vil jeg råde dig til at anmode om en anden sagsbehandler hvis du magter en §18, for der er forskel, det er der ingen tvivl om..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension