K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 13:33   #61
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Godt indlæg Web master.

Tak web master for dit indlæg. Super tanker.... Præcis min holdning. Hold da K... hvor er jeg træt, af at vi på bunden hele tiden skal betale og betale, tie stille, ikke kræve, imens kapitalismen hygger sig i den grad her i vores land.

Og den krise, helt ærligt... Jeg tror ikke en s... på den, den er lavet af papir, og en smart fidus. Jeg er træt til d... af EU, kan ikke se hvorfor F... vi skal være der?

Kan ikke se hvorfor vi har 176 mennesker, plus det løse i en regering, som overhoved ikke har nogen magt... Andet end at sidde og pille i deres navler, lyve stjæle og bedrager, og finder på måder hvor vi andre ikke kan få del i nogen goder, men vi må gerne stikke hinanden, melde din nabo for sort arbejde og social bedrag, alt i mens kommunerne ansætter flere og flere vogtere til at vogte over alle dem som får udbetalt, latterlige beløb som man ikke kan leve af, og heller ikke dø af. Mens de får mere og mere gæld, og ryger længere længere ned og ud af samfundet.

Føj siger jeg bare, for et L.... Land, jeg syntes faktisk kun at der skal sidde 3 i folketinget, det er rigeligt.. Resten sidder jo alligevel i EU og score kassen. Og dem vi har nu, er kun dukker i snor. De har ingen mening, holdning eller menneskelighed.

Det er da lige før, at jeg ønsker kommunisme, der var tanken vel at alle skulle ha en bid af kagen, og ikke som nu hvor det kun er pampere og de rige, som kan trække alt fra i SKAT, imens vi andre intet ejer og intet har, og derfor skal betale hele gildet.

STOP DEN REGERING. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:44   #62
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Arbejderklassen er købt og betalt af kapitalismen,så den revolution du længes efter kommer ikke til at ske i DK.Kan kun sige støt de frihedskæmpere der stadig er i udlandet,en revolution kan kun starte i den tredje verden.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:01   #63
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Kommunisme er er skide god ide, indplementeringen er bare så dårlig overalt.

Det samme kan man forøvrigt sige om kapitalisme.

Begge systemer kan bruge demokratiske principper, men gør det dårligt.

(Flertallets tyrani)
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:38   #64
JensDK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
JensDK er ny på vejen
Jeg Lånte dette billede fra EH's facebook.
Jeg kan ikke lade være med at smile lidt sarkastisk over det.


Oplægget til denne reform er en katastrofe for flexjobbet, uanset om det er frem eller bagudrettet. Arbejdsgiverne ser kun 1 ordning.
Det er svært nok at få en arbejdsgiver til at vælge en flexjobber, hvis vedkommende ikke direkte søger en.
Nu bliver det umuligt med den uro regeringen skaber. Den formynderiske del af forslaget, vil de heller ikke kunne lide.

Med den stemning/tone der er i befolkningen, så er flex'ere nu sidestillet med Rygere, fede mennesker, psykisk syge og andre svage grupper,
som sikkert snart bliver kørt ud på heden og afskaffet af vores medmennesker, der bliver mere og mere intolerante overfor alt, der ikke er klonet til at ligne dem selv.

Jeg lagde links til "Stop flexjob reformen" og Sara Glerups youtube video på min facebook profil. Lidt tankevækkende er det at jeg fik ikke en eneste "synes godt om"
Når der normalt altid bliver det, på mine andre indlæg og billeder. Det siger måske noget om mine venner også.

Jeg troede faktisk at denne regering var den rette, til at gøre op med fordommene og tonen overfor hinanden i dette samfund.
Nu sætter de bare endnu mere gang, i dårlig tone og opførsel.
Man skulle tro, at de var færdige med at fremlægge åndsvage uforberedte forslag frem. Men nej. Så er spørgsmålet, om de gennemfører det for ikke at tabe ansigt, endnu engang.
JensDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 15:32   #65
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Jeg fatter ikke i vil nedværdige jer selv til at modtage penge fra et samfund i så åbenlyst foragter. Det er jo almisserne fra de højtlønnede der brødføder jer. Det må da være utilfredstillende at være så fuldstændigt afhængige af det/dem i hader.

Hvorfor ikke lave en underskriftsindsamling hvor i nægter at modtage flere ydelser fra den korrupte kapitalistiske velfærdsstat?

Vedr. min egen ftp:
Jeg giver gerne afkald på denne hvis i gør det samme!

Allah u akbar!
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 16:57   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi andre herinde Bamseline....vi tager imod den hjælp fordi vi er syge og ikke har andre muligheder.....jeg ved ikke med dig...

Men vi er da alle blevet en hel del mere oplyst om din situation...siden du åbenbart er i en situation hvor du bare kan lade være med at modtage disse ydelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 17:42   #67
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Du kan umuligt være uden arbejdsevne kære webmaster når du formår at opbygge, vedligeholde og administrere/kontrollere egen webside.

Men du foretrækker åbenbart at lade dig forsørge af andre.

Vedr. afgivelse af egen pension:
Det var dit hof der bragte debatten ned på dette niveau.
Jeg har altid arbejdet før min ulykke og det var først efter 5 år med utallige arbejdsprøvninger og diverse behandlinger at samfundet fandt min arbejdsevne for ikke eksisterende.

Mit valg?
Nej men konsekvensen af sammenstødet med en uopmærksom bilist.

Jeg er ingenlunde utaknemmelig for den ydelse jeg modtager hver måned og håber fortsat at kunne vende tilbage et par timer om ugen til arbejdsmarkedet sandsynligvis via frivilligt arbejde.

Det der er umådelig trist ved dit hof og din egen attitude er jeres fuldstændige mangel på taknemmelighed overfor det samfund som støtter jer på bedste vis.

Men ak jeg kan lige så godt holde min kæft for det har altid været sådan blandt i venstreorienterede at de der mener noget andet er ubegavede og uvidende.

Det danske velfærdssamfund er langt fra perfekt men det gør sit bedste ud fra de midler der er til rådighed.

Jeg vil gerne have oplyst hvor i tror at kunne få det bedre?

Det kan kun blive i Utopia hvor de fleste af jer allerede har bygget rede.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 17:43   #68
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
@Bamseline
Hvorfor ikke vise dig som et forbillede og så afgiver din FTP, problemet er jo din mening går hen og bliver total intet sigende, det er jo desværre det der sker, når man føler at du end ikke selv støtter op om det du nu har af meninger, alt hvad du end skriver og mener bliver for os andre bare "nå, alm skrald, videre"
Synes virkelig det synd for dig, håber en dag, du opdager hvad du gør imod dig selv, for tror ikke du kan se skoven for bar træer lige pt.
HELD OG LYKKE TIL
Husk der altid hjælp at finde, du skal bare åbne øjnene
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 20:38   #69
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Sikke en tone

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser
Du kan umuligt være uden arbejdsevne kære webmaster når du formår at opbygge, vedligeholde og administrere/kontrollere egen webside.

Men du foretrækker åbenbart at lade dig forsørge af andre.

Vedr. afgivelse af egen pension:
Det var dit hof der bragte debatten ned på dette niveau.
Jeg har altid arbejdet før min ulykke og det var først efter 5 år med utallige arbejdsprøvninger og diverse behandlinger at samfundet fandt min arbejdsevne for ikke eksisterende.

Mit valg?
Nej men konsekvensen af sammenstødet med en uopmærksom bilist.

Jeg er ingenlunde utaknemmelig for den ydelse jeg modtager hver måned og håber fortsat at kunne vende tilbage et par timer om ugen til arbejdsmarkedet sandsynligvis via frivilligt arbejde.

Det der er umådelig trist ved dit hof og din egen attitude er jeres fuldstændige mangel på taknemmelighed overfor det samfund som støtter jer på bedste vis.

Men ak jeg kan lige så godt holde min kæft for det har altid været sådan blandt i venstreorienterede at de der mener noget andet er ubegavede og uvidende.

Det danske velfærdssamfund er langt fra perfekt men det gør sit bedste ud fra de midler der er til rådighed.

Jeg vil gerne have oplyst hvor i tror at kunne få det bedre?

Det kan kun blive i Utopia hvor de fleste af jer allerede har bygget rede.
Har lige læst alle indlæg her, og må godt nok sige at du lyder ret så sur og irriterende Bamseline, og jeg synes ærligt talt du hakker ret så meget ned på mennesker, synes det er lidt uforskammende at sige at fx. Webmaster absolut ikke kan være uden arbejdsevne, da ved du jo intet om, hvad så med dig selv, har du selv så heller ingen arbejdsevne??? Du skriver jo indlæg efter indlæg, og fremhæver dem også klart og tydeligt i farver, hvorfor har du så ftp, hvis din målestok er arbejsevne = at skrive indlæg på K10.

Men du må dog mangle en del empati for dit medmenneske, har du selv fået din ftp nemt, uden at blive slæbt rundt i manegen?

Nu har jeg selve fået en fin sagsbehandling, ledig fleksjobber og det bliver jeg efter alt sandsynlighed også ved at være, og ja det nye reform er noget møg hvis det bliver vedtaget - i hvert tilfælde for fleksjobbere, fra fx. nu 15.800 - ned til 10.300.

Jeg klager ikke - det nytter ikke noget i dagens danmark - den almene holdning er at det er de svageste som skal betale da det jo er FAIR iflg. regeringen og alle dem som har meget at rute med.

Jeg tilpasser bare min tilværelse, det er jeg jø nødt til - taber mere og mere materielle goder, livskvalitet osv - men stadigvæk skriger dem som har mest allerhøjst at det er ohhh så syyyynd for dem.

Jeg undrer mig bare, og det gør jeg sådan set også over din indstilling og visse udtalelser her i forummet, mon ikke du skal spørge dig selv om K10 er 'the place to be' for dig.

Vi har alle lov til at være forskellig, men uanset hvad, race, sygdom, politisk tilhørsforhold eller what så ever så skal der være respekt!

Nå det var bare det, ha' en god aften alle sammen.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 22:38   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser
Allah u akbar!
Meget muligt, men Vorherre er større.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp? fireman Politik og Samfund 19 02-03-2013 12:14
Dagens billede: Bag facaden buster Politik og Samfund 5 17-08-2011 14:34
billede nensypigen Hjælp til Forum Brug 1 23-09-2010 11:57
Razmos avatar-billede Tante Ana Dit og Dat 11 07-02-2009 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension