K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2010, 18:15   #61
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Altså....

Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Jeg tror der er mange som holder sin sti ren- det er ikke det problemet er.

Problemet er hvornår kan kommunen vælge at fortolke det som om man ikke har sin sti ren-på trods af at man REELT har sin sti ren...??? Hvem kan garantere at borgeren kan være beskyttet mod dette "overfortolkning" som gør at forkerte afgørelse laves...?

Hvad er egentligt " at holde sin sti ren"? - Måske slet ikke tillade at andre kommer over dørtrinnet i huset og man kan leve sådan sit liv kun med kontakt til folk af den samme køn som en selv- fordi så "burde det være åbenlyst at man er enlig forsørger"????

Eller hvad?
Vi har jo allerede konstateret, at man som enlig forsørger godt må ha en kæreste, der overnatter nogle gange i ugens løb.
Men det der søges efter - er jo de mennesker, der virkelig snyder.
Og tro mig - enhver er da vel vidende om man snyder eller ikke!!!
Jeg tror ikke på at de regler vil udarte sig, således at der vil komme folk ind i nogens hjem, som om det var en "crime-scene" - eller forensic, der skal undersøge et mordsted.
Men OK - forefindes der en hel herregarderobe hos en enlig mor - ville jeg personligt nok finde det yders påfaldende.
De kunne da osse bare nøjes med at tjekke om mændene virkelig bor de steder, de er tilmeldt - det vil gøre, at børnene i hvert fald ikke lider overlast.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 18:45   #62
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Selvom denne tråd ikke er om social bedrageri. Så kan jeg ikke lade være med at tænke på sprøgsmålet: "hvad er at snyde". Og her synes jeg ikke man tænker på om reglerne måske er for dårlige, for f.eks. en enlig mor med 4 børn ( som måske er fået med mere end en mand ) som ikke har råd til at give sine børn en god gave eller god fødselsdag.

Her ville det vel også være social bedrageri, hvis man ikke har opgivet en lille privat gave?

Og de penge man ville kunne "spare" ved mere kontrol, ville aldrig komme "de svage" til gode.

Sidst redigeret af adbib; 30-07-2010 kl. 19:02.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 21:37   #63
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Personligt gider jeg ikke tænke mere over det, man kan jo drive sig selv til vanvid med forestillinger om HVEM der nu ligger nede i busken
Og har man ikke paranoide tendenser i forvejen, så kan man da sikkert godt få pisket stemningen op til at få det......
Jeg er fuldstændig enig med dig Helene, man skal jo passe på med at se spøgelser der hvor der ingen spøgelser er.

Min erfaring er, at uanset hvor meget man har prøvet at forberede sig på noget der skal komme, så har man alligevel ikke forberedt sig på det der reelt sker.

Det der sker i denne tråd minder mig liidt for meget om en arbejdsprøvning, der var baseret på kommunale løgnehistorier.
Der er gået lidt for meget paranoia i den, efter min mening.

Jeg er forøvrigt også enig med dig i sidste del af indlægget , Helene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 22:53   #64
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
min menig er kontrol er skam ok for der er ngoen der snyder meget det gælder os almindelige menesker politeker osv alle om en kam.og kigge loven efter i sømmene for må enten være loven der er for hård eller bare folk vil have mere .er nok 90% loven jeg vil ikke tro det kun er loven.men at de kommer og banker på døren helt ok komme ind helt ok kigge rund helt ok men kigge i skabe skuffe tøjskab oav der går min grænse heller de komemr ind end de lure ind af vinduet så ender det bare med jeg for en sag på nakken hvis de ser min bare røv de dør nok af grin
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 00:02   #65
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Lad nu være med at være så skide negative. vil man ikke deltage, så lad være med at deltag
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 00:35   #66
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja vil skam gerne deltage hvis det kom så langt med ikke hvis de skal rode i skabe skuffer tøjskab osv der går min og sikkert andres grænse. så det er skam ikke negativt overhoved
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 05:46   #67
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg er 1000% sikker på

Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
tja vil skam gerne deltage hvis det kom så langt med ikke hvis de skal rode i skabe skuffer tøjskab osv der går min og sikkert andres grænse. så det er skam ikke negativt overhoved
at ingen vil komme og begynde at rode i folks gemmer - eller gøre andre ting.
Tænk på, hvor ubehageligt det også ville være for kommunens folk (med mindre de sender nogle "afvigere" på banen) - at skulle tjekke på den måde.

Jeg er 100% overbevist om, at de vil kigge på adresser - og så ellers følge op på eventuelle anmeldelser de får. Har simpelthen ikke fantasi til at forestille mig andet.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 08:13   #68
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er fuldstændig enig med dig Helene, man skal jo passe på med at se spøgelser der hvor der ingen spøgelser er.

Min erfaring er, at uanset hvor meget man har prøvet at forberede sig på noget der skal komme, så har man alligevel ikke forberedt sig på det der reelt sker.

Det der sker i denne tråd minder mig liidt for meget om en arbejdsprøvning, der var baseret på kommunale løgnehistorier.
Der er gået lidt for meget paranoia i den, efter min mening.

Jeg er forøvrigt også enig med dig i sidste del af indlægget , Helene.
er helt enig
samt dem som prøver og snyde ved det udmærket godt.
har godt nok aldrig hørt om arbejdsprøvning og hvor en kommunen mener alt var snyd. Hvis man har prøvet og snyde og det ikke bliver opdaget, så har sagsbehandleren ikke været god nok efter min menning.
samt det netop gå ud over andre næste gang nogen skal i arbejdsprøvning.

en kommune prøver og fordreje alt så det passer bedre ind i deres billede, men så må man selv klage med det samme.
især lægekonsulenten er god til plukke de gode ting ud og lade være med at skrive om de dårlige.
den sidste speciallæge jeg var til, som kommunen selv havde sendt mig til, blev rasende over hvordan en lægekonsulent kunne fordreje flere ting
samt vil skrive det det til personen.
hele grunden til afslag på pension

hvis man har rent mel i posen er der ikke noget og frygte. Hverken i ens sag eller vedrørende social bedrageri.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 14:12   #69
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Med en lup ville man altid kunne finde noget i en "pose ren mel". Det var bare ikke hvad tråden gik ud på.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 14:33   #70
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Med en lup ville man altid kunne finde noget i en "pose ren mel". Det var bare ikke hvad tråden gik ud på.
men tro mig kommunen kommer ikke med en lup, hvor skulle de få de ressourcer fra.
kender faktisk en som arbejder for kommunen og som pantefoged
selvom der skulle komme nye regler og hvor de får større beføjelser
går de alså ikke efter en enkelt overnatning for meget eller andet
men efter systematisk snyd

som jeg har skrevet prøver en kommune tit at fordreje sandheden en smule
men der kan alså hurtig gå paranoia i den
min advokat har fundet 15 grove fejl i min sygedagpenge sag, men det er alså ikke noget jeg får paranoia af
eller begynder og svine min sagsbehandler til.
systemt er bare ikke bedre og det må man så leve med. Der er kun en ting at gøre og det er at klage over det.

hvor mange sager har der været hvor nogen er beskyldt for social bedrageri
men havde rent mel i posen med en lup.
har aldrig hørt om nogen. Grunden er kommunen først anklager en når de har et solidt bevis materiale.

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-07-2010 kl. 14:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension