K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 08:17   #61
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kontant....

Div. kommentarer

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2011/02/15142557.htm

Her findes senere muligheden for at se programmet igen.

Hilsen Peter

PS. jeg forsøger at kontakte Gerda og Sandra i løbet af dagen, således vi har alle fakta, især om ASK og vil henvise dem til K10. Kan jo være de ikke kender os.
Men det kan de jo komme til!
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 08:40   #62
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fatter ikken meter nu..

skulle men ikke være sikkret en forlængelse,hvis man ikke er helt udredt,eller hvis der siges lidelsen kan være varie ?

Jeg kan da se at min søn vil være på vej i det hul,ingen forsøgelse med en arbejds skade breket ryg.
har stadig smerter og skaningen viser ingen tegen på men,han trener oj jobber få tiner,men har en del smerter.Jeg er ikke synsk men tror ikke på en raskmeling efter de 52 uger .

Hvad skal han have papir på inden for at undgå det ?

Iøvigt udløber hans kontrakt snart,der er søgt om 3 måndres for længelse men er der en fordel eller ulempe ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 08:54   #63
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Inger Støjberg skyder skylden på kommunerne (og BAN), sagerne trækkes i langdrag... Har hun mon checket det ??!! Måske er det det der skal til.

Ydermere er der gensidig forsørgelses pligt i form af ægtefælle &/eller formue, der bliver aldrig anderledes.

2 år på dagpenge er fint nok, men 1 på sygedagpenge må være nok.

Han gjorde det godt ham Kåre i dag, håber de følger op på IS og "kaffe-mødet".

EE
Jeg har selv sendt hende en mail og beskrevet min sagsgang, og at jeg har ventet siden juli på afgørelse fra BAN, så hun er i hvert fald gjort opmærksom på det, men fik, som forventet, et vattet svar tilbage fra hende, der ikke kan bruges til noget!
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 09:57   #64
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ingen kan påstå at problemet er ukendt.

http://www.gigtforeningen.dk/om+gigt...r/sygedagpenge

Bla brevet til de sidste 2 beskæftigelsesministre.

Fru Inger Støjberg og Hr Claus Hjort Frederiksen

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:13   #65
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af DortheJ Se meddelelser
ASK kan sagtens lave en midlertidig afgørelse indenfor ca. 1 år. Det fik jeg også i min sag. Den faste månedlige erstatning man så modtager skal modregnes i erstatningen når sagen er færdig. DEJLIGT! Især når sagen aldrig slutter pga kommunernes langsommelige arbejde!

Nogen der ved hvorvidt kommunen kan køre regres mod et forsikringsselskab i arbejdsskadesager? Måske det er derfor de ikke sørger for at få afklaret sagerne?

Min midlertidige afgørelse faldt i nov. 08 og jeg er stadig ikke endt op men et fremtidigt forsørgelsesgrundlag.

Allerede i foråret 09 fik jeg via neurolog papir på at piskesmæld var kronisk.

Kommunen har valgt at de kun videresender de papirer der passer dem og klager efterfølgende over BAN ikke bruger de seneste lægepapirer! Det er da at trække sagen eller er jeg DUM???? Kommunen har ikke selv brugt de seneste lægepapirer................... IDIOTI udover alle grænser.

Er undersøgt på kryds og tværs men hva hjælper det når kommunen end ikke indhenter de undersøgelser????

Er nu så vidt i min sag at jeg bare kan gentage og gentage mig selv og det jeg tidligere har skrevet til dem - men men så hænger jeg i fortiden!!!!!

En SB "stillede" selv diagnose og skrev han havde henvendt sig til psykolog og min egen læge uden jeg eller min læge fik kendskab til det. Henviste til en dato vi slet ikke havde været til møde. Kunne ikke selv få fjernet eller rettet dette brev - men det kunne et byrådsmedlem. Det tog kun en uge!! Desværre er andre ting han har skrevet i min rp ikke fjernet. Så som at jeg er umotiveret og han derfor henviste mig til kontanthjælp i stedet for at lægge sagen til pension som han sagde på det møde vi var på........ Det svarede i bund og grund til han "raskmeldte" mig uden han var læge.

Selvsamme SB der mente jeg var ude efter en større erstatning og derfor ikke viste mere i de arbejdsprøvninger jeg var i......... Trods min advokats indvendinger og kommentar om at han tangerede straffeloven i sine udtalelser så er de hverken til at hugge eller stikke i.

Overblik over alle deres fejl er ingen vist i stand til at have!

Men men kæmper stadig med alt det indebærer.

Kunne fortsætte i årevis med at beskrive fejl der er begået i min sag.

Ville ønske jeg vidste hvor man skulle henvende sig for at få kommunerne til at overholde lovgivningen????

Har været hos politiet for at anmelde vor såkaldte borgmester da hun jo må have det overordnede ansvar for at medarbejderne i kommunen overholder lovgivningen. De ville så lige have en kopi af alle sagens papirer LMAO.

Der er grænser for hvor meget man kan kæmpe når man skal passe sin forsørgerpligt også!! Hvilket liv!!

Fagre Slagelse der vel har ubetinget førsteplads i den slags sager!!!!
Dorthej vil lige forslå dig at lave en ny tråd med det her indlæg , så vil jeg gerne svare på det af det jeg kan

Men vil ikke lige tage fokus fra denne tråd , så lav en ny så er jeg sikker på at du får svar
  Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:49   #66
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down

Hej. Jeg så udsendelsen, og blev faktisk ikke overrasket over at beskæftigelses ministeriet havde kalkuleret med over 900 mennesker, som ville forsvinde ned i dette hul uden indtægt.

Så bliver det vel svært at stå og se overrasket ud, når man er vidende om dette på forhånd.

Jeg tror ikke en rygende fis på nogen af dem mere. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 14:11   #67
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er ikke nok at lægerne siger at tilstand er varigt, hvis ikke kommunen har truffet en afgørelse om dette, er der altså ingen hjælp.

Det er jo netop derfor så menge sidder fast i systemet idag. Et er hvad egen speciallæge siger, noget helt andet er, hvad kommunen har brygget sammen, med lægekonsulentens hjælp.

VH Popiae

Det er jeg så ikke ening med dig i.

Begrundelsen for dette er at Sbér ikke har en lægefaglig udd og at De netop derfor sender folk fra Herodes til Pilatus for at få fagligt kompetente tilat fastslå dette.

Kommunens lægekonsulent har ingen retslig hjæmmel til, at tilside sætte faktuelle lægelige konklutioner, selv om lægekonsulenten ofte gør dette.
Hvis det er sådan det hænger sammen i din sag kan du jo påklage lægekonsulentes rolle i sagsforløbet.

Mange sidder efter min opfattelse ikke udelukkende fast i systemet pga. lægekonsulentens arbejde men derimod pga. en ukompetent sagsbehandler der leger læge.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 15:18   #68
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Ja netop, jeg fik også en midlertidig afgørelse fra ASK. Desværre bliver mange rygskader slet ikke godkendt som arbejdsskader.
nej og jeg tror det er på grund af at forsikringsselvskaberne har skubbet den uden for erstatnings pligtige mulighed .. mange med bla piskesmæld har modtaget erstatning men har siden vist de bedres med årene.. og rygpatienter lige så..
så jeg tænker at årsagen skal findes denne vej rundt..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 16:33   #69
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
thomas75 Ja netop, jeg fik også en midlertidig afgørelse fra ASK. Desværre bliver mange rygskader slet ikke godkendt som arbejdsskader.
Jeg siger heller ikke at det ikke kan lade sig gøre, men det er godt nok i ganske få sager de når det.

I forhold til Sandra så skulle hun forlænges efter §27 stk 1 eller 2.

Men sagerne vise bare endnu en gang, at det kan svare sig for kommunerne at spekulere i at fratage borgere deres sygedagpenge og sende dem på ægtefældeforsørgelse.

Loven bør ændres så det er kommunerne der bliver straffet og ikke borgeren.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 16:38   #70
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
.

Mange sidder efter min opfattelse ikke udelukkende fast i systemet pga. lægekonsulentens arbejde men derimod pga. en ukompetent sagsbehandler der leger læge.

M2y
Ja de kære sagsbehandlere - min sagsbehandler sagde også direkte, at hun ikke troede på, hvad der står i mine lægepapirer. Jeg spurgte hende, om hun da var læge og kunne stille en anden diagnose og vurdering. Det ville hun ikke rigtig svare på. Da jeg så spurgte hende, hvordan hun ville have det, hvis jeg som uddannet lægesekretær ville underkende lægens diagnose, fordi jeg ikke synes, at lægen havde ret, gik hun straks i forsvarsposition, men heldigvis havde HK også hørt, at hun præcist havde sagt, at hun ikke troede på lægepapirerne. ...pudsigt nok var alle lægepapirer ikke sendt med, da sagen røg til BAN - men så måtte jeg jo selv sørge for det!
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering af "hardcore" k10èr phhmw Alt det andet 2 12-10-2011 13:48
K10er fra Middelfart kommune! phhmw Alt det andet 0 03-07-2009 21:16
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension