K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2007, 09:43   #51
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Elsebeth du kan bare sende det til mail adressen
[email protected]
så får jeg den

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 11:34   #52
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

Du sagde du havde talt med Merete Hornecker...Er du medlem af LAFS og hvis du er var det så ikke en ide at lave en lille rapport af din sag med det hele og dine egne spørgsmål og sende den til LAFS og høre hvad de siger ?

Stella.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 11:37   #53
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Stella..
Jo... Måske skal jeg gøre det, men hvad tror du de kan gøre? Eller mener du, jeg skal gøre det for ligesom at sprede budskabet...
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 11:49   #54
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

LAFS har advokater og siger de kan hjælpe fleksere i deres sager og jeg syntes de skal vide hvad der sker....de har også møder med folk i regeringen og kan påpege de huller der måtte være...de har selv sagt at fleksere bliver pisket rundt i manegen...så jo jeg mener de har sagt at de er der for at rådgive deres medlemmer og være en vagthund for fleksere og skånejobbere...så i høj grad er det en god ide...

Ellers kan jeg ikke se hvorfor man skal være medlem hos dem ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 11:54   #55
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Stella..
Jamen... det gør jeg så... *S* -Og selvfølgelig har du ret. Jeg ved bare intet om sådan noget her, udover det er noget ROD.
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 13:16   #56
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

de nye regler om aktivering og så videre...

Elsebeth det kan jo godt være at alle fleksere skal i aktivering fordi så får kommunen mere i refusion...

SOCIAL- OG ARBEJDSMARKEDS-
UDVALGET
REFERAT
Mødedato: 23. august 2006
Sagsnr.: 2004/05079
Sagsbehandler: MAO

I forbindelse med visitation til fleksjob er der ændrede og meget skærpede dokumentationskrav inde-
holdende 4 redegørelser svarende til lovgivning på pensionsområdet – blot er redegørelserne her ar-
bejdsmarkedsrettede.

Efter visitation til fleksjob er der krav om individuelt kontaktforløb minimum hver 3. måned – igen
med de 4 redegørelser.

Efter 12 måneders ledighed er der krav om revurdering af fortsat berettigelse og rådighedsvurdering,
igen med redegørelserne. Ved ledighed ud over 18 måneder mistes statsrefusionen, og det gælder også
for evt. foranstaltninger, som sættes i værk for at bringe pågældende i job. Kommunens ret optjenes
først efter 9 måneders ansættelse i fleksjob.

Efter ½ års ledighed er der ret til henvisning til anden aktør. Efter 1 års ledighed er der pligt til hen-
visning.
Efter ½ års ledighed er der mulighed for 6 ugers selvvalgt uddannelse for kommunens regning –
kommunen skal ikke vurdere på uddannelsesforløbet.

For ansatte i fleksjob skal der stadig ske opfølgning minimum 1 gang årligt; men der er nu stillet flere
krav til indholdet i opfølgningen. Der er kommet loft over løntilskuddet, og der er nu mulighed/krav
om deltidsansættelse.

Der er indført strammere sanktioner ved manglende rådighed for fleksjobvisiterede.

Statsrefusionen er fortsat 35 % på ledighedsydelse, men ved deltagelse i erhvervsrettet tilbud 65 %.

Ledighedsydelse og fleksjob er udpeget til at være særligt revisionsområde i 5 år. Det betyder, at revi-
sionen skal gennemgå 50 % af alle sager. Hvis der findes fejl/mangler i 20 % gennemgås alle sager
for kommunens regning, og der er ingen statsrefusion i 36 mdr. både på ydelse og foranstaltninger.

Fra den 1. januar overdrages hele administrationen af fleksydelsesordningen til kommunen.

Det er skønnet, at lovændringer på ledighedsydelse og fleksjob vil koste kommunerne 216 mill. pr. år.

Socialchefen foreslår:

• at sagen tages til efterretning
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 14:14   #57
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej..
Jeg har nu talt med FOA. men de vil vente og se hvad jobkon-sulenten sender mig ud i, før de vil vurdere, om der er noget forkert. Desuden mente hun også at det da var et udemærket initiativ fra kommunens side... *Grrrr*... Desværre har jeg mistet noget af min ellers gode mundtlige formuleringsevne ved ulykken.
Nå men... Jeg har skrevet et to siders brev til LAFS og bedt om deres mening om min sag. Det er jeg så en smule spændt på..
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 14:16   #58
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Stella..
Det har du sikkert ret i. Hvor har du fundet den skrivelse du har kopieret ind her...?
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 15:13   #59
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

jeg har fundet den på nettet ..det er et referat fra social og arbejdsmarkedsudvalgets møder de lægges ud på nettet.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 15:23   #60
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Ang. min mail til Lafs
Erik Grønlund mener at kommunerne med de nye regler kan tvinge folk til hvad som helst. men at han lige ville være sikker, derfor
vil han sende den videre til Sekrtariatslederen... Der går et par dage inden der er svar. Erik Grønlund mente, at jeg omgående skulle klage til borgmesteren.. Det gør jeg nok... Man udvikler sig sgu til en rejekælling...*G*
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktivering mens man er midt i søge flexjob? pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 14:42
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension