K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 11:06   #51
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Question

Hej Vovse!

Ja, det står der i brevet:

Vi har modtaget statusattest fra Odense Kommune, de ønsker ydeligere oplysninger om aktuelle helbredssituation.
Du bedes derfor venligst kontakte os og aftale en tid til dette.


Jeg har altid været til stede ved udfærdigelser af disse statusattester.

Men jeg forstår ikke helt hvad de vil bruge den til, i forhold til alt det andet de har sagt i min sag!

vh
Marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:13   #52
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Hej Vovse!

Ja, det står der i brevet:

Vi har modtaget statusattest fra Odense Kommune, de ønsker ydeligere oplysninger om aktuelle helbredssituation.
Du bedes derfor venligst kontakte os og aftale en tid til dette.


Jeg har altid været til stede ved udfærdigelser af disse statusattester.

Men jeg forstår ikke helt hvad de vil bruge den til, i forhold til alt det andet de har sagt i min sag!

vh
Marian
Ok.

Men det er da også kun positivt, for så er i (du og din læge) jo sikre på at få det hele med, også evt. nyt, som du ikke tidligere har talt med ham om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:32   #53
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Ja, det kan der jo selvfølgelig være noget om..

men jeg tænker jo at hvorfor nu først indhente den efter afslaget, og efter afslaget et sendt til BAN

vh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:08   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men.. Måske du kan få lov at eftersende den til BAN.


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 15:07   #55
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Marian
Jeg er forholdsvis ny her.
Det virker som om hele din sag kører i ring...
For at kunne overskue din sag lidt må jeg spørge lidt ind til den.
Hvad var begrundelsen for at du blev smidt af sygedagpenge? Kommunen må ikke bare stoppe sygedagpenge uden en god begrundelse. Og er det blevet anket?
Det er da klart at du skal have et forsørgelsesgrundlag. Også selv om du er gift. Det er de færeste der kan leve at én indtægt alene.
Ok, nu har du været i arbejdsprøvning og fleksjob teamet ønsker at du skal afklaret yderliger på Revahuset. (ret mig hvis det er forkert)
Hvis din SB og jobkonsulent mener det ikke er det du skal, skal du bede om en skriftlig begrundelse for, hvorfor du ikke skal det og der skal også være en alternativ måde som de ville anbefale en afklaring på. Husk at få det skriftligt.
Kommunen har pligt til at vejlede dig, og husk at bede om denne vejledning på skrift.
Hvis du kommer på Revahuset, ville jeg mene at du så skulle på revalidering. Det er en ydelse der svarer ca. til dagpengeydelsen.
I den forbindelse skal du have lavet en jobplan. Her er det vigtigt at du er meget grundig og kun skriver under på hvad du mener er realistisk. (har du fået lavet en jobplan i forbindelse med din arbejdsprøvning?)
Hvad med din ressourceprofil / arbejdsevnevurdering?
Håber dette kan hjælpe dig lidt videre i din sag.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 08:15   #56
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Citat:
uden en god begrundelse. Og er det blevet anket?
Kommunen stoppede mine sdp i sommeren 2009, da der pga evt bedring af min situation ikke var muligheder for forlængelse.
Sagen er anket og kommunen har fået medhold i det hele.
Hk hjalp med anken og gjorde brug af en principafgørelse, hvori at vente på bedring sidestilles med at vente på behandling. Men den købte de desværre ikke!


Citat:
Det er da klart at du skal have et forsørgelsesgrundlag. Også selv om du er gift. Det er de færeste der kan leve at én indtægt alene.
Ja, det har du sandelig ret i, men det er kommunen desværre kold overfor!

Citat:
Ok, nu har du været i arbejdsprøvning og fleksjob teamet ønsker at du skal afklaret yderliger på Revahuset. (ret mig hvis det er forkert)
Det er helt korrekt!

Citat:
Hvis din SB og jobkonsulent mener det ikke er det du skal, skal du bede om en skriftlig begrundelse for, hvorfor du ikke skal det og der skal også være en alternativ måde som de ville anbefale en afklaring på. Husk at få det skriftligt.
Kommunen har pligt til at vejlede dig, og husk at bede om denne vejledning på skrift.
De siger begge (sb og jk) at det skal jeg ikke! Deres begrundelse herfor er at det arbejde jeg kommer til at lave på RevaHuset, ikke findes i det virkelige liv, og at jeg så bare vil blive sendt på yderligere prøvninger. De siger begge at jeg er afprøvet indenfor ethvert erhverv, samt at yderligere prøvninger er formålsløse!
De tilbød mig at jeg selv kunne finde et job i det private arbejdsmarked, og så ville de give løntilskud i op til et år. Jeg syntes ikke det er realistisk.


Citat:
Hvis du kommer på Revahuset, ville jeg mene at du så skulle på revalidering. Det er en ydelse der svarer ca. til dagpengeydelsen.
Ja se, det var der ikke nogen af dem som nævnte noget om!

Citat:
I den forbindelse skal du have lavet en jobplan. Her er det vigtigt at du er meget grundig og kun skriver under på hvad du mener er realistisk. (har du fået lavet en jobplan i forbindelse med din arbejdsprøvning?)
Ja, der er lavet en jobplan der beskriver at jeg skal afprøves med henblik på at beskrive og vurdere arbejdsopgaver, som kan findes bredt på arbejdsmarkedet.

Citat:
Hvad med din ressourceprofil / arbejdsevnevurdering?
Der er også lavet ressourceprofil, og min arbejdsevne er vurderet til 3-4 timer/dgl. i indstillingen til fleksteamet.

Citat:
Håber dette kan hjælpe dig lidt videre i din sag
Jamen du kan tro at det kan hjælpe mig, jeg er så taknemmelig for alt den hjælp jeg får herinde

vh marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:23   #57
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Revahuset er et sted for BRED afklaring af arbejdsevne.

Det har intet med revalidering at gøre, og dermed heller ikke ydelse.
Du får aktuelle ydelse under denne afklaring, som ethvert andet sted.

Er spændt på svar fra sagsbehandler vedr sidste møde!
herunder hvad din fagforening siger, vil gøre!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 13:31   #58
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hej Popiae!

Ok tak, jeg kunne heller ikke helt forstå det andet

Jeg har netop i dag skrevet til min sb og bedt om kommentarer og uddybelse af det der blev talt om på mødet, så jeg er spændt på hvad der bliver svaret.

Jeg har også ringet til HK, kunne ikke træffe min kontaktperson, men har bedt om en opringning.

Så nu kan jeg kun vente

vh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 12:35   #59
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Status..

I går fik jeg skrevet en lang mail til min sb, jeg bad om uddybning af de forskellige ting der blev drøftet på mødet.

Sidst på eftermiddagen fik jeg en opringning fra sb, syntes det var nemmere at ringe til mig Der gik totalt "flinkeskolepige" i den for mit vedkommende, og jeg kunne ikke få mig selv til at sige at jeg gerne ville have det på skrift

Sb var som altid meget sød og imødekommende og jeg fik da svar på de fleste af mine spørgsmål.
Sb har sendt en mail til fleksteamet og bedt dem begrunde hvad det er helt eksakt, de ikke mener er afklaret eller beskrevet godt nok i min indstilling. Sb ringer besked til mig når der er svar.
Sb fastholdt at Reva ville de ikke anbefale, men såfremt jeg insisterede, så var det ok med dem!

De siger at de ikke har sagt at jeg skulle melde mig ud af a-kassen!! - men at de timer jeg optjener i løntilskudsjob ikke tæller ift a-kassen.

Jeg kunne ikke få besked om høringsfristen til BAN kunne udsættes, det vidste sb ikke noget om, mente dog ikke at jeg ville få brev fra dem før om ca 4 uger.
Hvis det er korrekt, så har jeg mulighed for at nå til lægen, og derved er det ikke noget problem længere.

Jeg har fået arrangeret et møde med min fagforening i morgen, så det bliver spændende at høre hvad de foreslår

Er der nogen der evt. kan komme med gode råd til mit møde med fagforeningen, jeg er helt blank mht hvor godt de er inde i reglerne osv.

vh
marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:32   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Sidst på eftermiddagen fik jeg en opringning fra sb, syntes det var nemmere at ringe til mig Der gik totalt "flinkeskolepige" i den for mit vedkommende, og jeg kunne ikke få mig selv til at sige at jeg gerne ville have det på skrift
Det er hvad der kan ske, det har mange vist prøvet.

Når det så er sket, så kan du efterfølgende sende sb en mail hvori du remser op hvad du fik ud af telefonsamtalen "Jeg må indrømme, at jeg blev lidt overrasket over dit opkald, så jeg vil godt lige sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget, jeg forstod på dig, at ............." og slutte af med at spørge, om du har forstået det korrekt.

På den måde kan du få tingene på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension