K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 22:22   #51
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kunne du evt. få delt børnepenge og tilskudne op så du får dem hver månede,så du evt på den måde kunne få råd til at blive boende.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 22:44   #52
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Kunne du evt. få delt børnepenge og tilskudne op så du får dem hver månede,så du evt på den måde kunne få råd til at blive boende.
Tak for et godt forslag. Men jeg har ikke problemer med at administrere pengene. Det handler om at der skal betales mere end der kommer ind, når jeg rammer kontanthjælpsloftet.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 07:55   #53
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkel Se meddelelser
Hmmm... Jeg spørger fordi jeg (Som tidligere skrevet) er enlig mor med 4 børn, som deler værelse 2 og 2. Kommunen har bedt mig finde noget mindre at bo i.
Da de ikke vil tage stilling til hvad størrelse bolig der er rimelig når man har 4 børn, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan andres boligforhold er.
-Og så synes jeg egentlig også det er lidt hyggeligt at høre om
Der er heldigvis ikke nogen herinde, der er tvunget til at svare.
Generelt siger man dette er rimeligt :

Enlig: op til 65 kvm fordelt på 2 værelser, køkken, og bad
Par : op til 85 kvm fordelt på 3 værelser, køkken og bad
Børn : ved 1 barn + 20 kvm 4 værelser, køkken og bad
herefter kan der lægges 15 kvm til for hvert efterfølgende barn.

Cirkel, dine forhold er absolut ikke ekstravagante eller urimeligt store, kommunen har en frækhed i at foreslå at du finder dig noget billigere, som så nok også ville være noget mindre, det er børn du har ikke sardiner.

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:17   #54
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Cirkel.. næste gang du modtager denne besked. skal du bede kommunen om at anvise dig en billiger bolig inde for de krav du har. angående dine børn.. så kan det nok kunne munden på deres spydigheder..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 16:57   #55
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg bor på 65 km og her 2 og bad og meget lille køkken giver for meget men det er 4 år gammel så det holder ret godt på ve fra marts til oktober kommer jeg ikke ned under 20 g mange gange og bor tæt på bussen og indkøb muligheder er der nok af. Det er kun 10 til 15 minutter at kommer ind til Aalborg med bus og på cykel tager det 10 minutter SÅ når jeg ligger det hele sammen ser det ok ud. kunne godt finde noget som er billigere men så bliver der langt til de billigste steder at købe ind
Jeg bor godt tæt på Aalborg og tæt på naturen Nørresundby bor jeg i
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 20:25   #56
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kan nu godt forstå, at kommunen foreslår, at man finder en billigere bolig, når man på grund af kontanthjælpsloftet ser ud til at få et minus budget - for hvor skal man næsten ellers spare??

Det er vel jo formentlig ikke sådan, at kommunen forlanger at folk skal flytte, men det er jo næsten det eneste råd man kan give... Og ja kvadratmeter koster penge, men det gør beliggenhed også, og selvom det bestemt ikke er nemt at finde noget stort og billigt at bo i, så må man jo kigge sig lidt om hvis nødvendigt... Og så kigge på de gode tråde der er herinde om gode måder at spare penge på!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 23:57   #57
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Kan nu godt forstå, at kommunen foreslår, at man finder en billigere bolig, når man på grund af kontanthjælpsloftet ser ud til at få et minus budget - for hvor skal man næsten ellers spare??

Det er vel jo formentlig ikke sådan, at kommunen forlanger at folk skal flytte, men det er jo næsten det eneste råd man kan give... Og ja kvadratmeter koster penge, men det gør beliggenhed også, og selvom det bestemt ikke er nemt at finde noget stort og billigt at bo i, så må man jo kigge sig lidt om hvis nødvendigt... Og så kigge på de gode tråde der er herinde om gode måder at spare penge på!
Det kan jeg også sagtens forstå, men jeg fik det ikke præsenteret som et forslag, men derimod som et krav, samtidig med at de var ligeglade med hvor småt det måtte blive, og at de ikke bruger anvisningsret i min kommune. Den eneste støtte de vil give er lån til indskud.
Jeg har kigget på hvad der på nuværende tidspunkt er ledigt i min kommune, og der er ikke noget.
En husleje der fx er 500 kr lavere, men i stedet opvarmes med el, giver ikke rigtig mening at tilflytte, taget i betragtning at jeg vil miste de 30.000 det kostede mig at flytte ind for 1½ år siden + et nyt lån i samme størrelse for at flytte ind et andet sted. Det er mange måneder man skal bo der før det giver mening.
Så jeg vil foreløbig vente, og håbe at de alligevel vil benytte anvisningsretten, hvis jeg om 5½ måned ikke har fundet en rimelig bolig. Jeg har i hvert fald skrevet mig op til en almen bolig nu, hvilket er et kriterie for at få en anvist bolig
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 10:12   #58
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, de kan jo ikke kræve noget, så lige det er der jo ikke noget med... men du kan selvfølgelig få problemer med økonomien på et tidspunkt, som de så ikke kan hjælpe dig med!

Men godt du har fået skrevet dig op, hvorvidt de så vil bruge anvisningsretten er så spørgsmålet, men forsøget værd, hvis du ikke finder andet inden!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 10:25   #59
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Pointen er jo at når de har varslet, så må du nok regne med at når de 6 mdr er gået, så vil din hjælp helt automatisk blive nedsat... så vær forberedt på det.

Så kan du selvfølgeligt prøve at anke det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 06:29   #60
Them83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Alder: 40
Indlæg: 4
Styrke: 0
Them83 er ny på vejen
Jeg vil da også lige melde mig på banen :-)

Antal børn: Ingen (endnu)
Antal voksne: 2 stk (min kæreste og jeg)
Kvm: 100 m2
Antal værelser incl stue: 3 værelser - Stue, soveværelse og kontor
Evt andet: Er på revalidering (efter den nye lov ) - bor med den skønneste udsigt og dejlig centralt, men huslejen er desværre også derefter!!
Them83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan vi slipper af med de andre Hejdien Dit og Dat 15 15-12-2009 16:49
FT? - hvordan og/eller andre muligheder? Mianne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-08-2009 21:33
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension