K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2012, 11:48   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg er total i chok carmen...at systemet vil være det bekendt uanset hvor man bor..regelsættet er vel for - ja et el.andet det samme..hvordan har du kunne holde det ud.dine nerver må være total tyndslidt el.er du lavet af et specielt stof..mit tog 4.5 år..i en sønderjydsk kommune..og det synes jeg var langtid..........men dit er - ja jeg ved ikke hvad man skal kalde det..der var godt nok andre der skrev at det var sværrere på sjælland..har du ikke overvejet at flytte kommune.,.hvilken tålmodighed..vi burde ha et parti i folketinget der hed k 10..bare det at blive lyttet til og få lidt retfærdighed....
Jeg kan bidrage med endnu et chok. Min sag varede i over 21 år!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:55   #52
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ninja...hvordan har du det så idag...og hvad levede du af i al den tid..de skrev i går herinde.at hovedstaden var det værste sted at søge ftp---var det der du boede..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 12:01   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det lyder vildt at det kan tage så mange år at blive afsluttet.man må jo næsten ligge i graven tilsidst - undskyld ordvalget,men det er da psysisk chikane at køre folk så længe rundt i manegen..

Også i den grad

er der fordi der er tvivl om diagnoserne,er det fordi folk skal afprøve flere ting,er det fodi de venter på behandlinger,er det fordi deres sb trækker tingene ud..

Det er mit indtryk, at det ofte er fordi de ikke helt kan finde ud af hvad der skal ske med den pågældende borger.
For mit eget vedkommende var diagnosen helt på plads fra starten (et ryg-problem), men forværringer efterhånden som årene gik.

For mit vedkommende har problemet nok været, at lægerne mente, at jeg kunne klare et "lettere ikke-ryg-belastende job", men hvad er det?
Claus Hjort Frederiksen holdning var, at mennesker med dårlig ryg blot skal have et stillesiddende job, så er det problem ude af verden.
Et stillesiddende job er det værste man kan byde min ryg.

og ikke mindst hvad lever folk af i al den tid..betaler det offentlig kontanthjælp så længe,hvis man kan få det og dem der ikke kan,skal de så leve af ægtefællen
lige nu ville jeg ønske jeg var politiker,så der kunne blive taget fat på de lange tider...
Jeg var på kh i ca. 13 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 12:29   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, Københavner.....

Jeg hang fast i kontanthjælpssystemet fordi jeg var svært psykisk syg, og de ikke anede hvor de skulle gøre af mig. Fra jeg var 18 til jeg var 39, modtog jeg kontanthjælp - ulovligt kan man sige, da jeg ikke stod til rådighed for arbejdsmarked.

Da jeg blev 39, blev jeg tilkendt førtidspension istedet.

Jeg kan ikke se kommunens logo, uden at få det vildt dårligt (hjertebanken, svedige hænder, kvalme, angst), så for mig har sagsbehandlingen nærmest være traumatisk. Hvis jeg går ind på et jobcenter (som det hedder i dag) får jeg det også ekstremt dårligt og får nærmest flash-back med følelserne, krænket, syltet, gemt væk, hårdt prøvet.

Nu er jeg blevet 42, og det går godt. Og faktisk synes jeg det går bedre som tiden går. Rask bliver jeg jo aldrig, men nogle af de problemstillinger jeg har kæmpet med gennem hele livet, er i flere tilfælde blevet bedre, andet er gået helt væk. Men så er noget nyt dukket frem istedet.

Pensionen giver rigtig nok fred og ro. Men mit mål har aldrig rigtig været fred og ro - jeg har mere håbet på hjælp af en art, som så aldrig kom. Og for mig har det været ekstremt hårdt, at blive dumpet af et system der konstant fortæller om, at alle skal gribes og have en chance. Så de 21 år der gik, ridder mig som en mare, og jeg tror ikke der går en dag hvor jeg ikke tænker, TÆNK, hvis nogen havde interesseret sig lidt for mig, så havde jeg måske slet ikke siddet i en alder af 39 år med en førtidspension.
For det er jo dybt i mit hjerte, slet ikke det liv jeg har lyst til at leve. Der er så meget jeg hellere vil. Men jeg må bare erkende, at der ikke findes den fornødne hjælp til at bryde ud af cirklen. Og det er dét der gør mig helt enormt trist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 13:34   #55
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kære ninja,og jer andre...jeg er ny på k 10 og troede virkelig ikke det kunne være så slemt med systemet..vel havde jeg måske hørt LIDT OG LÆST lidt i aviserne - men de skriver jo efter min mening ik meget om det...jeg er chokeret over det er dagens dsk..at folk skal leve af lidt el.ingenting,gå fra hus og hjem,blive skilt osv....bare fordi tingene skal tage så laaaaaangtid...,det er skræmmende...håber dog k 10 kan holde jeres humør lidt op og at i har gode venner og fam....
men alt det her burde de tage fat i,når de laver reformem..samfundet kunne vel også spare penge,hvis folk ikke skal gå på kontanthjælp i hundrede år
ka godt se at jeg har levet lidt ude på bøhlandet i 7 kartoffelrække...smiler..
god søndag
ftp 201o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 19:11   #56
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg er total i chok carmen...at systemet vil være det bekendt uanset hvor man bor..regelsættet er vel for - ja et el.andet det samme..hvordan har du kunne holde det ud.dine nerver må være total tyndslidt el.er du lavet af et specielt stof..mit tog 4.5 år..i en sønderjydsk kommune..og det synes jeg var langtid..........men dit er - ja jeg ved ikke hvad man skal kalde det..der var godt nok andre der skrev at det var sværrere på sjælland..har du ikke overvejet at flytte kommune.,.hvilken tålmodighed..vi burde ha et parti i folketinget der hed k 10..bare det at blive lyttet til og få lidt retfærdighed....
...stribe, svarede dig i går, men så røg netforbindelsen og det kunne ikke sendes...

Enig, det ER uanstændigt og handler ikke om spor andet efterhånden end økonomi, læs placering på billigeste ydelse - landet fattes penge.

Den ny spareplan (kaldet reform), der er under forhandling, vil placere borgere med en arbejdsevne helt ned til 1-2 timer pr. uge på flexbevilling (den har nu været praktiseret længe her i byen) - fordi det er billigere en FP - helt urealistisk, efter min mening, alt for omkostningstung for arbejdsgiver, hvorfor man nu overvejer pisk eller gulerod overfor arbejdsgiver... nå, en hel selvstændig debat for sig selv, som der også findes tråde om på K10

Jo, jeg er gjort af et sejt stof i det midt/vestjyske, bare det at stå fast i vestenvinden kræver sin mand :-)

Men nu ser du flere indlæg i denne tråd, hvor 12 år er "barnemad" - men hvilken spild af menneskelige ressourcer hos borgerne; føler dybt med Ninja, der til det sidste jo gerne vil yde.


Til Eva:

...tænker på, Eva, om du har overvejet at søge FP på foreliggende for at få JC til at handle, 4 arbejdsprøvninger må sgu være nok!
Insistér på at lægefaglige udtalelser kommer forbi lægekonsulenten og ser det derefter "fornuftigt" ud, kan der hugges til...
...har lige løbet din tråd igennem og jeg synes, du har døjet nok :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:04   #57
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Har lige været til møde på musvågevej

Jeg er helt ødelagt. Aldrig har jeg haft så dårlig en sagsbehandler.

Jeg kan ikke engang formulere mig lige nu. Hun næsten med det samme at de ikke ville søge en §18 men at jeg selv kunne søge en § 17. Hun sagde endvidere at hun kunne se at nyropsgade havde igangsat flere forløb, som jeg ikke havde gennemført og her mellem linierne lå, at jeg ikke selv havde taget imod de tiltag der har været i forhold til at iværksætte en reel arbejdsprøvning fordi jeg havde siddet og grædt til de møder jeg havde været hos med div. jobkonsulenter og at det kun havde været afklarende samtaler jeg havde været til. Øhhh alle de jobkonsulenter jeg har været hos har været måneders forløb, hvor første samtale skulle handle om at finde et sted jeg kunne komme i arbejdsprøvning, der er så sket det samtlige steder, at jeg har haft det så skidt at div. konsulenter har vurderet at det ville være uhensigtsmssigt at sende mig i en arbejdsprøvning og derfor har mine måneders forløb bestået af individuelle samtaler. I samtlige progressions rapporter fra springbræt, plan og handling, hartmanns of incita står der, at det ikke har været muligt at iværksætte arbejdsprøvninger og at en sådan vil bero på behandlingsmulighederne i forhold til mine sygdomme - jeg har papir på at alle behandlingsmuligheder er udtømte(både fra psykiater og lægen).

Hun sagde endvidere at jeg allerede havde søgt en § 17 som jeg havde fët afslag på....øhhh nej, det har jeg aldrig, men det siger vel lidt om hendes engagement i min sag eller mangel på samme. Hun sagde ydermere at de måtte bero på lægekonsulentens udtalelse, dertil måtte jeg tilføje at det beviseligt kunne dokumenteres at lægekonsulenten har skrevet en lodret løgn, men det kunne/ville hun ikke gå nærmere ind på.

Mine muligheder var at jeg enten kunne søge en § 17 selv eller at jeg igen igen igen ville blive sendt ud i en endnu et forløb hos et jobkonsulentfirma med henblik på arbejdsprøvning....og hvad skal det nytte...jeg har jo været der så mange gange før.

ååårrrhhh jeg river håret af mig selv.

jeg har nu ringet til borgerservice og har et møde med dem imorgen. jeg forklarede kort min situation og hun sagde at det lige præcis var den slags de sad med og at de godt kunne hjælpe mig. Så nu tager jeg min fede tykke sagsmappe under armen og håber inderligt, at den hjælp de kan tilbyde er så god, at der sker noget konkret i min sag.

Jeg har også en aftale med min egen læge her senere idag så hun kan bogføre at jeg har det af H til.

Er der nogen her der ellers har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

Jeg H..a..d..e...r musvågevej...og jeg har kun været der 1 gang...alt hvad jeg har hørt om det sted passer....desværre.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:53   #58
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Måske skal du prøve den §17. Der er vel egentligt intet at tabe ved det.
Husk at få alt sludderet fra SB på skrift. Mødereferat.

Og hold ud - og håb stadig på det bedste.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:59   #59
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Hej alle...beklager det semilange indlæg

Jeg hedder Eva er 32 år og har ikke haft noget job de sidste 9 år. Tilgengæld er jeg blevet kastet ud i 2 udd. forløb henholdsvis på en designskole og så på HF. Designskolen kunne jeg ikke rumme og jeg forlod stedet i dyb frustration og vrede. HF'en sluttede pga. graviditet, hvilket var en lettelse og jeg er ret sikker på, at jeg heller ikke nogensinde ville få gjort den udd. færdig. Og dette er kernen af en stor del af mit liv...jeg får aldrig færdiggjort noget som helst. Jeg er nu ved at få udredt grunden hertil og rigtig meget peger i retning af, at jeg har ADD.

Jeg har været på kontanthjælp i de sidste 9 år med undtagelse af den korte periode, hvor jeg gik på designskole, der fik jeg revalidering.

Jeg har for længe siden erkendt, at jeg ikke kan indgå i noget normalt arbejdsforløb eller udd. Jeg får stress og bliver meget nedtrykt, hvilket altid har resulteret i langtids sygemeldinger og fyringer.

Jeg har en rigtig sød sagsbehandler, som har fredet mig for en tid, da jeg pt. har hjemmekonsulent til at hjælpe med at få struktur i hverdagen. Min sagsbehandler på arbejdsformidlingen ved endnu ikke, at jeg nu skal vente på en udredning om, hvor vidt jeg har ADD eller ej. Min hjemmekonsulent vil meget gerne lave en støtteskrivelse om min tilstand/liv for at give hende indsigt, da hendes mål på sigt er at få en afklaring, da jeg ikke længere må stå ledig uden såkaldt årsag.

Jeg er ret sikker på, at min psykolog også vil støtte mig ang. ikke at skulle arbejde og hvis jeg så også får en psykiater, samt min læge med på "holdet", er der så nogen af jer, der kan "spå" mine udsigter til en FP?

Jeg kan slet slet ikke se mig selv i arbejde, har aldrig kunnet det, med dertil dyrkøbte erfaringer og tror heller ikke jeg kommer til det.

Jeg er alene med to børn, som ligevel skal udreddes for ADHD/ADD. Hvis de også har en diagnose, har det så på nogen måde effekt i spørgsmålet om at få FP?

Min hverdag er en kamp i sig selv. Et job for mig ville være det rene "selvmord". Jeg overkommer ikke engang at få min datter i skole til tiden om morgenen.

Venligst fra Eva
som jeg forstå det har du været på kontanthjælp i cirka 12 år nu
1 hvad har du af lægepapir på nuværende tidspunkt
2 for det er ligegyldigt hvad du siger i dette system, kun lægedokumentation holder. pension skal man have 2/3 del nedsat arbejdsevne
3 du slipper ikke for en arbejdsprøvning, hvis du ikke har papir på du tager varig skade.

Ja du kan søge en §17, men hvis du ikke har været i arbejdsprøving og flere lægepapir som siger din funktionsevne er stærkt nedsat og ingen behandlingsmuligheder
så får du afslag

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-05-2012 kl. 14:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 14:34   #60
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
som jeg forstå det har du været på kontanthjælp i cirka 12 år nu
1 hvad har du af lægepapir på nuværende tidspunkt
2 for det er ligegyldigt hvad du siger i dette system, kun lægedokumentation holder. pension skal man have 2/3 del nedsat arbejdsevne
3 du slipper ikke for en arbejdsprøvning, hvis du ikke har papir på du tager varig skade.

Ja du kan søge en §17, men hvis du ikke har været i arbejdsprøving og flere lægepapir som siger din funktionsevne er stærkt nedsat og ingen behandlingsmuligheder
så får du afslag
Jeg har været på kontanthjælp i 10 år.

Jeg har papir fra både læge og psykiater der skriver at samtlige behandlingsmuligheder er udtømte endvidere skriver psykiater at arbejdsfunktionen vurderes reduceret til det ubetydelige i et hvilket som helst erhverv. Jeg har ikke på papir at jeg vil tage varig skade, men det tror jeg nu nok jeg kan få...men er det noget jeg kan bede læge eller en psykiater om uden at kommunen har bedt om det? Problemet er jo netop at ingen af de jobkonsulentfirmaer som kommen har sendt mig til vil iværksætte en reel arbejdsprøvning, da de alle hver og en har vurderet, at det vil være uhensigtsmæssigt.

NOCTURNE; tak for råd ang. mødereferat...det har jeg fået, der står 2 linier

Jeg skriver senere...skal til lægen nu.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension