K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2007, 11:05   #41
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Det kan selv selvfølgelig altid lade sig gøre at stoppe et fleksjob hvis man ikke kan klare det fysisk.

Det jeg skriver er at det er klart bedre hvis man kan finde ud af det i sin praktik da det KAN give konsekvenser hvis man stopper i et fleksjob, men man begrunde det med at det skader ens helbred yderligt så er det klart at man kan stoppe .


men det nemmeste for en selv er hvis man kan finde ud af under praktikken om det er noget man kan klare.

Hvis man har en ordentlig jobkonsulent, så er det med praktik netop sådan at man lægger ud med en månede er der så stadig ting der er uafklaret så lægger man mere tid i .

men det kan da lade sig gøre med en kort praktik, jeg var tre månder i praktik, men en kollega der også er flekser var ansat efter en månede..
Så det har i stor grad noget med en og ens egene skånehensyn at gøre.
Men ja fiemie du har helt ret, selvfølgelig kan man stoppe i et fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 11:12   #42
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Heidien...
Den tråd med Elisabeth Geday... Oder was... Hvor er den?
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 11:26   #43
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...&thread_id=633 tråden er her
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 18:12   #44
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Altså.... sikke en dag......Altså...*G* Nu har jeg lige fået en ny mail fra jobkonsulenten.... Nu er det alligevel §32... Den med at rådighedsvurdere mig..
Da jeg spurgte igen om de var i tvivl om min rådighed, sagde han at det intet havde med det at gøre, men at det var blevet besluttet på jobcenter Glamsbjerg at fleksjobbere skulle ud i en aktivitet inden en uge.
Jeg har talt med FOA, de vil undersøge det og ringe tilbage. Endnu har jeg ikke hørt noget.
Det er for langt ude.. Tror jeg er ved at blive sindsyg... sidder og fniser hele tiden.. det er for meget..
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 20:29   #45
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

hej Elsebeth

Det er også noget så ubehageligt..fordi du bare skal følge en ide din kommune har om at sende jer ud i noget...jeg ville da også blive skør af det...men nu er det en rådighedsvurdering...så du fører roret..hvis det er en 32 så følger du det...de skal følge loven...og du viser at du kender loven...

Jeg er spændt på hvad FOA siger...de er ret gode til at tolke loven og de har socialrådgivere...bed om en samtale med en socialrådgiver hos FOA...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 21:00   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Jeg har skrevet en pb til Elsebeth hvor jeg høre om jeg evt kan få mailen fra hendes jobkonsulent og det ville da også være dejligt hvis vi kunne få ham til at skrive at flekser skal i aktivering efter en uge...

Det er da noget helt nyt og står bestemt ikke i loven om fleks..
sjovt det virker som om flekser pludselig er blevet de nye kontanthjælpsmodtager

Gad vide om det kan spille ind at kommunerne nu selv skal betale altså mister deres refusion for til ledighedsydelsen efter 18 månder...

Hvad er det de siger med kontanthjælpsmodtager ? aktivering er til for at få dem motiveret til at søge job, at flekser så mange gange er syge mennesker med en del problemer det behøver man øjensynligt ikke tage så seriøst ...:@:@:@

At loven siger at kommunen er forpligtet til at skaffe flekser job, hul i det...
staten straffer kommunerne for ikke at hjælpe folk i arbejde og kommunerne sender sorte per videre til flekserne .. fy for den da :@:@
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 21:11   #47
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Aktivering og flexjob

Hejdien...jeg ved du er i arbejde og har børn og måske ikke har overskud til det , men du er i god kontakt til LAFS ...kunne du ikke gøre dem opmærksom på det....jeg syntes det er meget vigtigt at LAFS kikker på det da de jo er repræsentanter for fleksere og ikke bare kommunens aktører...

Jeg vil have at LAFS hjælper fleksere i nød og ikke kun dem der er stærke fleksere...AM I WRONG ?

Hvis du ikke orker det kan jeg sagtens forstå det også Hejdien..

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2007, 22:58   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Aktivering og flexjob

Citat:
Stella skrev:
Hejdien...jeg ved du er i arbejde og har børn og måske ikke har overskud til det , men du er i god kontakt til LAFS ...kunne du ikke gøre dem opmærksom på det....jeg syntes det er meget vigtigt at LAFS kikker på det da de jo er repræsentanter for fleksere og ikke bare kommunens aktører...
Hmmm tja og ja .. Stella..
Nu er det sådan at jeg ikke længere føler mig i god kontakt med LAFS og derfor er nød til at sige nej, LAFS vil svare mig på spørgsmål nøjagtigt som andre medlemmer

Jeg har trukket mig ud af lokalbestyrelsen og jeg syntes jeg havde problemer med at skrive min lige ud af lande vejen mening :|
Da jeg jo vidste at jeg var medlem af en lokalbestyrelse hos LAFS

Derfor har jeg besluttet mig for at lægge den overskydene energi jeg måtte have her hos K10

Citat:
Jeg vil have at LAFS hjælper fleksere i nød og ikke kun dem der er stærke fleksere...AM I WRONG ?
En af de alle vigtigste grunde til at jeg overhoved lod mig vælge ind hos LAFS lokalbestyrelsen var jo netop at jeg mener at man kan forandre mere indefra, og jeg bestemt syntes at LAFS svigtede især ledige flekser på Kontanthjælp.

Og det vil jeg meget gerne have lavet om på, spørgmålet er bare, er LAFS klar til mig og ikke mindst er jeg klar til LAFS
Citat:
Hvis du ikke orker det kan jeg sagtens forstå det også Hejdien..
Nu siger jeg ikke at jeg har noget problem med LAFS jeg tror såmænd at de "kan" gøre noget godt og at de vil gøre noget godt, og jeg vil også stadig opfodre folk til at melde sig ind hvis de mener at de kan have gavn af LAFS, jeg havde besluttet mig for at jeg stadig ville være menigt medlem hos LAFS , men så skete der nogle andre ting i bla lokalafdelingen som gør at jeg har besluttet IKKE at være medlem hos LAFS..

Så Stella jeg vil stille et modspørgsmål orker du at formidle de ting som der er i Elsebeths sag til LAFS og se hvad de har at sige til det :|:|
  Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 07:54   #49
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

Hej Heidien ..
Det har han faktisk skrevet. Han kalder det bare en aktivitet i stedet for en aktivering.. *S*.
Jeg sender mailen til dig.
MV Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2007, 08:00   #50
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Aktivering og flexjob

MEN.... hvordan gør jeg det... videresender noget via det her system...
MVH Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktivering mens man er midt i søge flexjob? pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 14:42
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension