K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 15:57   #41
2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 30
Styrke: 13
2011 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er meget normalt at en sag skal med på et møde, hvis der er tale om forlængelser. Og lad os nu se om lægekonsulenten siger noget andet. Så vidt jeg snakker med de gamle kollegaer derinde fra er de nu stadig ret fair de læger som er tilknyttet...
Tak

Det ville være dejligt og få en afklaring med en fair løsning.

Hvad går denne møde ud på om sagen og hvordan bliver der taget en beslutning ?
2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 20:56   #42
2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 30
Styrke: 13
2011 er ny på vejen
Nu har jeg læst og læst alle de aktager i .. sag og undre mig hvad er :

Kategori: 1
Kategori: 2
Kategori: 3

i notat fra sagsbehandleren?
2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 22:28   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej 2011,

De kategorier du nævner anføres ofte i forbindelse med sygedagpenge. De definere behovet for opfølgning af klienten fra sagsbehandlerens side. Nogle følges op hver 4 uger, andre hver 8 uge alt efter hvor langt de er fra arbejdsmarkedet. Jeg ved ikke lige hvor man hitter beskrivelserne heraf, men fremgår det ikke af dine sdp. papirer ?

Mht. din sag, der syntes jeg at Ricky var hurtig ude og sige no problem med forlængelse, jeg er lidt af en anden mening. Der er en del divergenser i de lægelige udtalelser og derfor ryger din sag over lægekonsulenten. Vi må håbe han kan gennemskue udtalelserne og finde den røde tråd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af 2011 Se meddelelser
"
Patienten kan, som .. aktuelle situation ser ud, betragtes med væsentlig reduceret erhvervsevne.
Lægerne må ikke udtale sig om erhvervsevnen, kun funktionsevne, altså hvordan du fungere i det daglige.

Det kan ende med at lægekonsulenten i din sag "vurdere" at der skal andre erklæringer og attester til, sålænge der er divergens. Dog burde du stadig kunne forlænges i ht. §27 stk. 1 nr. 4 for afklaring mod pension eller fleks, desværre ser man også at nogle kommuner lukker sagerne hvis ikke der er klarhed omkring ens helbred og behandlingsmuligheder, sådan var det i al fald før 2009 indtil vi fik §27 stk. 1 nr. 4. Håb på en forlængelse og glem alt om indstilling til pension indtil videre, det haster ikke mere end det jager vel.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-01-2012 kl. 22:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 22:43   #44
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg sagde nu ikke "No problem" med den forlængelse men vurderede at det måtte være det... Og jeg må jo have haft ret langt hen ad vejen, for sagen er jo med på forlængelsesmøde inde i afdelingen ved kommunen

I Odense er det sådan at der kun er krav (internt) om at sager der skal vurderes i forhold til forlængelse, revalidering eller fleks, skal med på den type møder, og der er som regel også separate møder for hver af de 3
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 23:16   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt ord igen Ricky

Men hvad gør I så når der er divergens mellem de lægelige udtalelser ? Det er sådan, jeg læser 2011´s referat af de lægelige udtalelser.

Tilbage i 2007 blev min sdp. stoppet da jeg ikke måtte jobprøves, i dag kan man jo så forlænges iht. nr. 4 under §27. hvis det er ad den vej man går. Jeg håber at 2011 kan forlænges med formoder at lægekonsulenten vil se endnu en erklæring eller status rapport. Måske går lægekonsulenten/sagsbehandleren blot efter den sidst ankomne "ansøgt" af kommunen ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 23:24   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt ord igen Ricky

Men hvad gør I så når der er divergens mellem de lægelige udtalelser ? Det er sådan, jeg læser 2011´s referat af de lægelige udtalelser.

Tilbage i 2007 blev min sdp. stoppet da jeg ikke måtte jobprøves, i dag kan man jo så forlænges iht. nr. 4 under §27. hvis det er ad den vej man går. Jeg håber at 2011 kan forlænges med formoder at lægekonsulenten vil se endnu en erklæring eller status rapport. Måske går lægekonsulenten/sagsbehandleren blot efter den sidst ankomne "ansøgt" af kommunen ?
Jeg kan jo ikke svare 100% da de jo kan ændre procedurer som det passer dem

Men normalt kiggede lægekonsulenterne på det sidst indkomne, og vurderede udfra det. Var de ikke enige, blev der som regel bedt om noget uddybende information
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 23:50   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulenten skal vel vurdere det der er som han får til vurdering fra sagsbehandleren og jeg formoder at de 2011´s sag er det der er, således at han kan give sit besyv med om hvad der videre skal ske.

"Lægekonsulenten" er såmænd god nok, det er bare sagsbehandleren, der ikke altid har set "lusene" på gangen, føler jeg i al fald.

F.eks. troede min første sagsbehandler i 2008/2009 fuldt og fast på at hun kunne indstille mig til pension medio 2009. Måske fordi hun stoppede der som sbér ?? Dog viste det sig af den vurdering lægekonsulenten skrev så burde der indhentes, status rapport fra egen læge, fra psykolog, fra psykiater samt journal notat fra indlæggelse fra psyk. skadestue!!

Det "eneste" der var hentet på det tidspunkt i min sag var en special lægeerklæring fra en uvildig psykiater, men det var naturligvis ikke nok, det så jeg jo først bagefter at jeg kan se at det ikke er nok, men det er jo ikke os, klienter, der skal se det, vel Ricky, der er jo sagsbehandlerne?

Jeg frygter at min nuværende sagsbehandler laver endnu en bommer i min ftp. sag, de er måske ikke dygtige nok til at se faldgrupperne?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 23:52   #48
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
heh jeg kender jo nok ikke dine sagsbehandlere, enteneller, men jo nogle gange er det da helt klart manglende viden at de laver de bommerter. Eller skulle man måske driste sig til at kalde det manglende oplæring?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:01   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Næh, men nu er jo så mere fokuseret på 2011´s sag og hvordan lægekonsulenten vil vurdere de indkomne lægepapirer og om han/hun kan hitte rede i hvad der "gælder" her.

Men sådan kan det jo også være, han kan vel ikke bare sige "uafklaret" vi lukker sdp. netop fordi vi har nr 4. i dag i 2011´s tilfælde, ikk ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:06   #50
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nej, det vil jeg ikke mene at de kan, som det er beskrevet herinde
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension