K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 12:45   #41
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Støjberg kryber ikke- det er det der skræmmer

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Som sædvanligt kryber Støjsenderen uden om !
Støjberg kryber ikke uden om, hun mener det hun siger, hun ønsker kun en bestem slags mennesker her i landet, og jo før hun får ryddet ud i dem med skavanker jo bedre.

Hun er jo ikke ligefrem en makør for social tankegang og fællesskab, og den praksis som kommunerne i øjeblikket får lov at køre, må hun jo i bund og grund syntes er rigtig. Ellers er hun jo utrolig "dum", og det tror jeg bestemt ikke hun er tvært imod........netop derfor er hun farlig!
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 13:01   #42
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jep mobilen er god til det man desvære kan alamen kun sættes en gang ,så den skal lige ringe når kartoflerne skal sættes over

Det for dårligt men ikke kan sætte flere alarmer på en gang
du kan nemt sætte mobilen til to gange eller mere.. du bruger alarm, og vække tone.. og hvis du skal have mere ind på en dag så bruger du kalenderen.. som kan tage en stak..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 20:28   #43
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Måske en god mening

Hej

Jeg vil først fastslå, at jeg på ingen måde bakker op om den måde, som kommunerne tolker loven i de fremviste tilfælde.

Jeg tror at nogle SBer fremlægger denne mulighed i god tro for netop ikke, at skulle stoppe sygedagpengeudbetaling, og i de tilfælde gør disse mennesker en "tjeneste". Dette gør dog ikke tingene mere rigtige/fornuftige.

Når kommunerne kræver at folk tager anti depressiver, hvordan sikre de sig at de er blevet indtaget??

Det er bevisligt at de slet ikke virker i mange tilfælde.

Var jeg den eneste som fik en opfattelse af at Inger Støj slet ikke sagde noget?

Til slut vil jeg lige henvise til mit første afsnit, og informere om at jeg intet aner om denne type sager.

Mvh

hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 21:36   #44
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
du kan nemt sætte mobilen til to gange eller mere.. du bruger alarm, og vække tone.. og hvis du skal have mere ind på en dag så bruger du kalenderen.. som kan tage en stak..
Tak hæ hæ nu kan jeg måske huske mere end en ting af gangen ,trode den bare var til at raste fødselsdage ind -så har aldrig kikket på hvad kalenderen indehold af muligheder
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:42   #45
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej....

Jeg står og skal igang med forløb på smerteklinik pga piskesmæld og fibromyalgi...

En af behandlingsmulighederne vil jo klart være afprøvning af antidepressiv som smertelindrende, selvom lægen fortalte at det var få som reelt har glæde af dem!

Store grupper af folk det ikke virker på overhovedet, samt folk det virker en smule på, men som stopper pga bivirkningerne...det er hans erfaringer! Men som han sagde...det er jo blevet almindelig praksis at kommunerne gerne vil have antidepressiver afprøvet!! øhhh nå??

En af kommunens psykiatere, satte mig på cymbalta som FORSØG mod smerter...skrev udtrykkeligt i et brev til mig, at der ingen garanti for effekt var, men at det var værd at forsøge.

Nu skal jeg så ind til flere forsøg og har det sgu ikke godt med det!! Var der ingen bivirkninger, var det jo alt at vinde og intet at tabe, men har klart ikke brug for måske at få det værre end nu. Har det fint psykisk...skal jeg så måske til at have det skidt psykisk nu? har svært ved at holde min vægt, taget 12-13 kg på efterhånden, fordi jeg ikke forbrænder noget...skal jeg nu, pga af forsøg, temmeligt sikkert tage endnu mere på? Man får det ikke bedre i sin krop med de ekstra kilo, og de ryger ikke bare automatisk af, selvom pillerne ophører. ER prøvet! og ja, så er der jo også andre bivirkninger som kvalme, mundtørhed, ændring af personlighed, leve i en bobbel, ligegyldighed osv osv...

For år tilbage havde jeg en reel depression og fik gennem et par år, cipremil. De hjalp mig klart igennem og jeg trappede ud efter et par år. Det var hårdt at trappe ud,jeg var skidt, men holdt stædigt fast i, at det var udtrapnings symptomer jeg fik...langsomt og alene, klarede jeg den og har ikke haft nogen tilbagefald psykisk, og det er 2½ år siden nu. Derfor ønsker jeg IKKE at skulle tilbage på den medicin, og SLET ikke, da min psyke ikke lider, men at det kun er forsøg på at lindre mig nok til senere at kunne klemme lidt arbejdsevne ud af mig!

Desuden synes jeg, når jeg læser om folks erfaringer...at de som bliver smertelindret af de midler...oftest oplever at virkningen aftager igen?? Dvs. at HVIS pillerne hjælper nok til at man kan klare lidt timer i en fleks stilling..så klarer man måske det i ½-1 år eller lidt mere/mindre, hvorefter ballet slutter...man er tilbage til udgangspunktet...sikkert med forværrede smerter, fordi man de sidste år har dopet kroppen med medicin og derfor måske har overbelastet kroppen yderligere...Man kan nu starte sin kamp med systemet forfra for at søge pension!! Helt ærligt...

Håber dælme der kommer nogen ændringer med det her altså

Knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 15:21   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fibro er der nogen der har sagt til dig at du skal bruge dem ??

Mange steder og mange læger er til at tale med, det vil sige at hvis du fortæller din erfaring med dem og viser dem at du har læst om dem og sat dig ind i bivirkninger så er der mulighed for at tale sig ud af dem...

Succes raten for smertelindring ved dem er så lille at jeg hvis jeg var dig ville klage over at skulle tage dem hvis nogen forlanger det af dig , og hvis din læge foreslår det så forklar at det har du bestemt ikke lyst til ...

Jeg kender flere der siger at smertelindringen ikke er bivirkningerne værd ..
og desuden er der andre smertelindrende midler som kan virke lige så godt ..

Sørg for at snakke med dine læger om det og bed dem om ikke at skrive antidrepressiver ind som behandlingsmulighed .. kommer kommunen så og forlanger at du tager dem (som reglen foreslået af lægekonsulent ) så skriv til dem at du gerne vil have på skrift at de tager ansvaret for evt forværringer i dit helbred og at du gerne vil have klokke klart at de forlanger at du tager dem med § og det hele ..

vedlæg dokumentation for ringe effekt og send en klage .. det er muligt at slippe ud af dem og skalt og valt ikke med dit helbred for at tilfredsstille kommunen .. i sidste instans sig ja tak og smid dem ud så det fremstår som om du tager dem .. men prøv i første omgang at modsæt dig det så de kan forstå at folk ikke bare har tænkt sig at lade sig tvangsmedicinere af en kommune ...
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 15:40   #47
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Fibro!

Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser

Jeg står og skal igang med forløb på smerteklinik pga piskesmæld og fibromyalgi...

En af behandlingsmulighederne vil jo klart være afprøvning af antidepressiv som smertelindrende, selvom lægen fortalte at det var få som reelt har glæde af dem!

Store grupper af folk det ikke virker på overhovedet, samt folk det virker en smule på, men som stopper pga bivirkningerne...det er hans erfaringer! Men som han sagde...det er jo blevet almindelig praksis at kommunerne gerne vil have antidepressiver afprøvet!! øhhh nå??

Det lyder som forsøgsbehandling - ikke som evident helbredende behandling - man har ikke pligt til at deltage i forsøgsbehandling - hverken som almindelig patient eller som sygemeldt.

Herom skriver TimeGuest, som har særlig viden på området:

- Det er her min opfattelse, at en borger / patient ikke kan tilpligtes at medvirke til og modtage en eksperimentel behandling - heller ikke under tvang eller trusler fra sygedagpengekontor... det ville man almindeligvis klassificere som: overgreb, i kontekst af et asymmetrisk magtforhold.

Og:

- De der har den største gennemslagskraft omkring at foreslå eksperimentel behandling - lægerne og kommunerne - burde finde en anden måde at optræde på - ligesom borgerne/patienterne i egen interesse bør afvise at deltage i en eksperimentel behandling.


Og læser videre, Hejdien samtidig med dette indlæg, har givet råd videre om mulighed for at sige nej tak til eksperimentel behandling.

En af kommunens psykiatere, satte mig på cymbalta som FORSØG mod smerter...skrev udtrykkeligt i et brev til mig, at der ingen garanti for effekt var, men at det var værd at forsøge.

Nu skal jeg så ind til flere forsøg og har det sgu ikke godt med det!! Var der ingen bivirkninger, var det jo alt at vinde og intet at tabe, men har klart ikke brug for måske at få det værre end nu. Har det fint psykisk...skal jeg så måske til at have det skidt psykisk nu? har svært ved at holde min vægt, taget 12-13 kg på efterhånden, fordi jeg ikke forbrænder noget...skal jeg nu, pga af forsøg, temmeligt sikkert tage endnu mere på? Man får det ikke bedre i sin krop med de ekstra kilo, og de ryger ikke bare automatisk af, selvom pillerne ophører. ER prøvet! og ja, så er der jo også andre bivirkninger som kvalme, mundtørhed, ændring af personlighed, leve i en bobbel, ligegyldighed osv osv...

Virkning er usikker - og der er alt for omkostningsfulde bivirkninger ved denne behandling - det kan ikke kræves af nogen!

...Man kan nu starte sin kamp med systemet forfra for at søge pension!! Helt ærligt...

Håber, du får støtte til relevant smertelindring på dine præmisser på smerteklinik - uden pres om forsøgsbehandling - ellers sig fra - og videre skal du bede socialrådgiver på smerteklinik om støtte i samspil med kommune omkring førtidspension som i denne sag:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=127126#post127126


Håber dælme der kommer nogen ændringer med det her altså

Ja!

Sidst redigeret af Katharina; 22-03-2011 kl. 23:59.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 17:35   #48
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej igen...

Nej endnu har ingen jo decideret sagt at jeg skal...men man føler jo hele tiden pustet i nakken om, at deltager du ikke, ja sååå....og derfor har jeg jo bare accepteret skidtet

Smertelægen jeg skal i behandling hos, sagde at de ikke tvang nogen inde hos dem, at de rent faktisk ikke ville bruge tid på dem, som ikke var indstillet på at komme i behandling der...for hvis ikke man kommer af lyst og fri vilje, så er succesraten ikke ret stor alligevel. Og det er jo reel snak! MEN...det efterlod mig bare også med den der...ok, det er rart ingen kan sige jeg skal....men også den, at jeg jo ikke bare kan sige...neeejj, tror sgu ikke rigtigt jeg lige har lyst til det medicin der, alene fordi klinikken jo er nød til så at skrive ind i mine papirer, at jeg ikke har ønsket at modtage antidep. som forsøg mod smerterne. Er helt med på at det sikkert slet ikke er lovligt at de indirekte kræver det fra kommunen...men for søren, jeg er hundeangst for at miste min indtægt, vi KAN ikke blive i vores hus, hvis min mand skal klare det hele alene

lægekonsulenten som mente alle behandlingsmuligheder ikke var udtømte og derfor fik henvist mig til smerteklinik, via min egen læge, vil vel også stadig sige, at der er behandlingsmuligheder der ikke er afprøvet, når han igen læser mine papirer og ser, at antidep ikke blev testet på smerteklinikken.



mine 52 uger ophører med slutningen af april...ved ikke om de forlænger Er jeg fortsat i afklaring på smerteklinikken, gør de vel formentlig...men siger jeg nej til medicin, så er det vel vejen til ophør, fordi jeg ikke medvirker til videre afklaring, eller hvordan?

Jeg er store problemer med at holde sammen på tingene, så kan ikke bare klage osv, finde ud af § for det ene og det andet, for at finde vejene i alt dette....og derfor bliver det nemmere bare at sige nå, men ok, så må jeg jo tage de piller for at få fred og komme hurtigst muligt igennem det her...

Hvor kreperligt det end er

Undskyld hvis jeg er lidt rodet i det jeg skriver, eller har overset noget I har skrevet, jeg er monster træt i hovedet og tænker kun " halve tanker"

Tak for rådene iøvrigt, jeg går ind og læser igen, hvis jeg pludseligt står i situationen, så er det sgu rart at have lidt at trække på!
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 22:15   #49
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Lægger lige link ind til 2 udsendelser på TV Kolding om emnet:

http://www.kolding.dk/data/0065381.a...9725&uid=65381
Første udsendelse: 21.3.11, fra ca. 8:12

Anden udsendelse: 25.3.11, første indslag

Ved nogen, om der sker mere ved det her? Eller er luften allerede fesen af ballonen...?

Nu har diskussionen jo mest været om borgere på sygedagpenge, men hvad i forhold til afklaring til fleksjob og førtidspension...? Er det også tvang her, hvis fx en kommunebetalt psykiater i en og samme speciallægeerklæring foreslår SSRI (fordi det efter hans ord er "standardbehandling"), men han samtidig skriver, at borgerens grundlæggende sygdom er kronisk og ikke behandelbar, og kommunen så efterfølgende giver afslag på fleks/ftp med henvisning til, at der stadig findes behandlingsmulighed i form af SSRI'en...? Eller er det dét som interviewpersonen kalder "patienter, som ikke deltager i behandling"...?

Håber nogen kan svare, for jeg er godt nok ved at blive helt rundtosset af at spekulere over det...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 00:26   #50
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ja, det er også i forhold til FP, DR1 havde dagen efter 21 Søndag et eksempel med FP.

Tror bestemt ikke nogen som helst områder i Jobcenter-regi er friholdt for den slags krav...

Sidst redigeret af Carmen; 26-03-2011 kl. 15:58.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så husk det dog.. Hejdien Politik og Samfund 7 13-04-2010 08:35
Husk ! Stella Politik og Samfund 7 28-02-2008 15:59
VIGTIGT HUSK Hejdien Dit og Dat 3 29-01-2007 04:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension