K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 15:35   #41
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej C:L:EO:

Du skriver bl.a. flg.:
Citat:
selv var nogle uger på værkstedet,og der blev vuderet at jeg kunne samarbejde-sagde der har da ikke været nogle at samarbejde med her,men jo jeg havde hjulpet en med at sætte batterier i.
Personligt ville jeg finde denne vurdering af mine samarbejdsevner meget lidt brugbar på det virkelige arbejdsmarked, hvor ens samarbejdsevner skal kunne dække et langt større spektre end det at være villig til at hjælp en kollega med en mindre og umiddelbar nem løsning på et dagligdagsproblem. Og jeg kan derfor frygte, at hvis man på samme måde vurdere de 12 vinkler i ens RP på denne måde i forhold til en arbejdsprvøning, kan man jo komme ud for en skønmaleri, der ikke svarer til virkeligheden (læs samlede arbejdsevne) og derofr kommer frygtelig til kort, når man så forsøger at indløse dette skønmaleri på det ordinære arbejdsmarked.

Men bortset fra det synes, jeg det er fint du har fået oplevelsen af at kunne noget, vi har alle brug for små sejre.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 15:56   #42
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Annagw

Hvordan har det været at starte på det grafiske værksted?

Hvor mange deltagere er der på det værksted og hvad foregår der?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 22:11   #43
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Solnedgang.

Jeg starter først i det grafiske d. 18. juli.

Jeg er stadig i kantinen Der svinger det meget hvor mange borgere der er (har ikke forstået hvorfor). Har ikke talt, men sikkert 6-12...

I kontoret var der rigtig mange borgere. Men man sad ved en computer og arbejdede alene.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 22:15   #44
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Ups, mig der var lidt for ivrig

Er så nysgerrig efter at høre om det grafiske værksted, da jeg sandsynligvis skal derhen når det bliver min tur til HKI
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 09:59   #45
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Gunvor det jo lige det,HKI er gode til at beskrive,men når det så hvis ud og får konklusion af andre så bliver det ofte et skynd malerri..

Jeg har sidst været afprøvet i en genbrug med tøj samme med andre syge,nedsat tæmpo og svingende indsats og det konkluders nu af jeg kan indgå som med hjælper i en lille tøj butik,de ville da aldrig have råd til at have en med en arbejdsevne på 10 til 8 timer om ugen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 16:39   #46
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Har været i det grafiske værksted (et rum med computerpladser) nogle gange nu.

Vi har max været 5 borgere der de gange jeg har været der.

Jeg sidder med nogle opgavehæfter og lave opgaver i Photoshop så jeg kan lære det at kende før jeg roder med mine egne billeder...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 12:56   #47
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
... og det konkluders nu af jeg kan indgå som med hjælper i en lille tøj butik,de ville da aldrig have råd til at have en med en arbejdsevne på 10 til 8 timer om ugen
Hej c.l.e.o

Som jeg forstår det er du uenig med jobfirmaet.
Hvis HKI fortæller kommunen at du kan klare et et job som hjælper i en lille tøj-butik og du selv har anden mening gælder det om at klage hurtigst muligt. Ellers tror sagsbehandleren i kommunen at de bare kan anvise dig et job (= du kan forsørge dig selv).

Vi har allerede diskuteret om der er tale om seriøs arbejdsprøvning når jobfirmaet HKI propper 8 personer ind i en genbrugs-butik.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=17723

Normalt er folk i en genbrugs-butik frivillige og ulønnet. Og i jobfirmaets genbrugsbutik skal 8 personer deles om arbejdet. Derfor kan arbejdet ikk sammenlignes med rigtigt butiks-arbejde.
Det mener jeg du skal klage over.

Når det konkluderes at du kan klare et job som hjælper i en lille tøj-butik skal det undersøges om personalet er kompetent til at vurdere dine evner. Søg aktindsigt i hvilken uddannelse personalet har. Kan de ikk komme med skriftlig dokumentation for at være uddannet i butiks-fag så skal du klage over det. Så er de slet ikk kvalificeret til at beskrive dine evner til at arbejde i butik.

Jeg er enig med gunvor i at den måde de vurderer dine evner til samarbejde er ubrugelig og tegner skønmaleri af dine evner. Sagsbehandleren i kommunen får derfor forkert indtryk af din arbejdsevne (= afslag på FP).

Hvis ikk du protesterer mod fejl i din RP så går kommunen ud fra at alt er ok. Kommunen vil så fremover bruge ALLE forkerte oplysninger imod dig.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 13:14   #48
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Har været i det grafiske værksted (et rum med computerpladser) nogle gange nu.

Vi har max været 5 borgere der de gange jeg har været der.

Jeg sidder med nogle opgavehæfter og lave opgaver i Photoshop så jeg kan lære det at kende før jeg roder med mine egne billeder...
Hej annagw

Har du nogen anelse om hvor mange elever på revalidering der er på HKI ?
Jeg har selv været elev der i rundt regnet 4 år så jeg lidt nysgerrig. Dengang var vi omkring 100-200 elever som fik uddannelse på revalidering.

Og hvor mange er i arbejdsprøvning.
HKI praler på deres hjemme-side (forsiden) med at have så mange borgere i arbejdsprøvning at folk næsten må sidde på skødet af hinanden. Har du været rundt og se på værkstederne om det er rigtigt ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 15:32   #49
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej annagw

Har du nogen anelse om hvor mange elever på revalidering der er på HKI ?
Jeg har selv været elev der i rundt regnet 4 år så jeg lidt nysgerrig. Dengang var vi omkring 100-200 elever som fik uddannelse på revalidering.

Og hvor mange er i arbejdsprøvning.
Aner ikke noget om hvor mange der er på revalidering, hvor mange der er i beskyttet beskæftigelse, hvor mange der er i arbejdsprøvning, aktivering eller hvad ved jeg

Med hensyn til hvor mange der er der i det hele taget: Da jeg var i kantinen, mener jeg at der vist nok var et par hundrede der købte mad hvad dag.
Og så er der alle dem der har mad med hjemmefra.


Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
HKI praler på deres hjemme-side (forsiden) med at have så mange borgere i arbejdsprøvning at folk næsten må sidde på skødet af hinanden. Har du været rundt og se på værkstederne om det er rigtigt ?
Hvad mener du med at de praler af at have så mange borgere der at folk næsten må sidde på skødet af hinanden?
Det kan jeg overhovedet ikke se noget om på deres hjemmeside. Mener du der hvor de oplyser antallet af borgere? Det syntes jeg hverken er pral eller giver indtryk af at der dårligt skulle være plads til dem der er der. Det er bare faktuelle oplysninger.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 11:56   #50
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvad mener du med at de praler af at have så mange borgere der at folk næsten må sidde på skødet af hinanden?
Det kan jeg overhovedet ikke se noget om på deres hjemmeside. Mener du der hvor de oplyser antallet af borgere? Det syntes jeg hverken er pral eller giver indtryk af at der dårligt skulle være plads til dem der er der. Det er bare faktuelle oplysninger.
HKI skriver på hjemmesiden at:

vi gennemfører årligt arbejdsprøvninger, aktiverings- og uddannelsesaktiviteter
for mere end 1000 borgere med henblik på at bringe dem tættere på det danske arbejdsmarked.


http://www.hki.dk/forside/

Når jeg skriver at de praler med at have så mange borgere der at de næsten må sidde på skødet af hinanden er det fordi 1000 borgere om året er et stort antal. Så mange i arbejdsprøvning tror jeg bestemt ikk de havde plads til dengang jeg var elev på det sted.

Hvis det passer at de har 1000 borgere om året er det en faktuel oplysning. Det giver jeg dig ret i. Men den fortæller intet om hvor ofte HKI har held med ”at bringe dem tættere på det danske arbejdsmarked”. Det 'glemmer' de at skrive om. Derfor mener jeg de praler.

Det var osse mest et cirka antal på elever som får revalidering jeg var nysgerrig efter.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort tak til wistleblower Hans Bøgesvang Riis, tidl. jurist ASK gunvor Det er da strengt ! 7 22-11-2013 09:40
kommentar sendt til UGENYT samt til Anne Knudsen kastor Lægekonsulenternes Rolle 3 07-08-2011 22:39
Hans Pilgaard Jeremissen Ortopædi c.l.e.o. Alt det andet 4 07-01-2011 00:55
Speciallæge Hans Viggo Johannsen jsn Dit og Dat 5 20-05-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension