K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 23:46   #41
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
He-he, hla72

Jeg er nok ikke den mest tålmodige på jorden,
så jeg synes det er spild af tid, når det er så nemt med EXCEL
jeg er heller ikke vildt tålmodig, men i disse computerdage synes jeg det er ret fedt at finde ud af, at jeg KAN altså stadig skrive med en almindelig blyant (eller kuglepen) på et stykke papir

Men hvis man nu ikke kender excel eller andre regneark, så er det da nemmere at bruge gammeldaws redskaber som en blyant
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 00:03   #42
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Men hvis man nu ikke kender excel eller andre regneark, så er det da nemmere at bruge gammeldaws redskaber som en blyant
Jeps, og jeg blev enormt sur på min ældste søn, han kunne have lært mig det for MANGE år siden.
Jeg lærte at bruge det i 2003 i forbindelse med en arbejdsprøvning på REVA.
Så NOGET fik jeg da ud af at gå der.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 00:20   #43
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Helenekr det kan klart anbefales. Jeg kan slet ikke forstå du kan leve uden :-))
Jeg ser det som en god luxsus, en dejlig hjælp.- Min bank tager gebyr og fred være med det, de har holdt styr på mine regninger i mange år nu.
Du kan jo tag en snak med dem og så overveje efter snakken om det er det du vil :-))
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 07:47   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Bamse, det lyder sgu også helt rigtigt!!

Jeg sad i nat og lagde budgettet. Som hla72 foreslog, så lavede jeg bare budgettet på papir - efter en alm model jeg fandt på nettet som kunne printes ud (men har ingen printer), så det blev på den hjemmelavede måde.
Så nu er der styr på regninger og indtægter, om måneden, om året osv.
Så skal bankens budget så bare stemme overens med min egen.

Men jo, det kommer da helt sikkert til at give lidt luft i økonomien + at jeg slipper for ALTID at skulle have delt mine elregninger (og altid komme i restance med licensen) osv. Jeg har jo i årevis haft afdragsordning hos DONG fordi min elregning ligger på 3500 kr i kvartalet, og det koster jo et gebyr hver gang jeg skal have møget delt.
Det skulle jeg så blive fri for nu!!
Licensen har også tilbudt mig at betale et mindre beløb hver måned (altid) så jeg ikke får halvårsregningerne, men de har ikke trukket noget fra PBS denne måned, så dem skal jeg også lige hve fat i.

Og så har jeg en hel del klatgæld, en post på 7000 kr, jeg afdrager med 600 kr om måneden. En post på 2500 kr, jeg afdrager med 300 om måneden, en post på 6000 jeg afdrager med 450 kr om måneden osv. Så planen er at få betalt dem ud i en fart, så rådighedsbeløbet også bliver større - ok, fart og fart er måske så meget sagt. Men i hvertfald få sat fokus på de enkelte poster og få dem ud af verden efter tur...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 08:47   #45
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Flot arbejde

Flot arbejde Helene, håber det lykkes for dig at få mere styr over økonomien nu og komme ud af klatgælden og restancer i en fart.

Men du har bevist for alle os andre, at det godt kan lønne sig at få lagt et budget, for det giver nemlig mere luft mellem vingerne og ofte et større rådighedsbeløb, end man havde før.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 09:18   #46
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Helene, det er bare med at få det gjort .... Har altid selv haft en budgetkonto hvor der bliver overført nogle penge til alle de faste udgifter; men jeg styrer den selv via netbank, sådan som andre også beskriver det her på tråden.

Viper har det ikke, så der sidder jeg med brillerne nede på næsen og regner sammen på et regneark, som jeg har kopieret gang efter gang fra dengang min bank hed Provinsbanken

Viper, der ikke ejer økonomisk sans, sad her i påsken og gik ind på excel (tror jeg det var) og lavede lyn hurtigt et budget på vore samlede udgifter), hvor man kun skulle udfylde og så regnede den selv ud hvor meget det blev om måneden osv. (jeg sad som sædvanlig med papir, kuglepen og lommeregner ) på grund af vore nuværende omstændigheder, som jeg ved du kender til.

Nu har han lagt det ud på 'skrivebordet', så jeg kan finde budgetskemaet i en fart og rette, når der kommer stigninger på forsikring, licens osv., da jeg er jo er så dum til computerteknik

Hvis du gerne vil have det, skal jeg nok få Viper til at hjælpe dig med at finde ud af det, for det er nu rart at vide hvad man har og ikke har, når udgifterne er betalt, så at man kan planlægge et stykke ud i fremtiden

De varmeste hilsner og fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:40   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for tilbudet Hyanna, men jeg tror jeg har ''knækket koden'' til projekt budget....

Håber hun i banken også lige kort kan instruere mig i netbankens budgetkonto, for den er det største mysterium jeg længe har stiftet bekendtskab med!!!

Jeg kan se jeg har oprettet en konto der hedder ''budgetkonto'' men der er ikke så meget som et tal derinde...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:47   #48
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Helenekr, den fungerer jo også bare som en almindelig konto, hvor du overfører de penge, der skal trækkes.
Hvis du laver dit budget med alle faste udgifter, tilmelder dem PBS eller laver overførselsaftaler og sætter et fast gennemsnitligt beløb ind på månedsbasis, så fungerer det.

I Danske Netbank er der en glimrende ting til at lave budgettet i - måske der også er det i andre netbanker?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:50   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
NÅ ER DET SÅDAN MAN SKAL GØRE!!!!

OKAY, så forstår jeg det da LIDT bedre. Jeg troede der ville udfolde sig et budgetskema, fniis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:52   #50
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Se, SÅ kunne man jo snakke om service *GG*

Næ nej, det skal du selv ligge og rode med
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lån i banken ??? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 12-10-2017 17:17
Sorø Kommunes budget vedtaget! buster Politik og Samfund 4 04-11-2009 11:03
Budget - hvem er bedst? zuza Dit og Dat 10 09-10-2008 00:02
Budget andi1975 Dit og Dat 1 16-03-2008 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension