K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 19:01   #41
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man ikke kan møde op i et jobcenter
så kan en sagsbehandler alså godt møde op i ens hjem hvis man ønsker det
hvis man hverken vil møde dem på jobcenter eller der hjemme
så er man jo overhovedet ikke samarbejdsvilg på nogen som helst måde
netop grunden til der kommer en ny reform for kontanthjælp i 2012
Ja, men ikke i forbindelse med en jobsamtale. Hvis det skal være i forbindelse med en afklaring af funktionsevne med henblik på en arbejdsprøvning, så er det noget andet, men ikke i forbindelse med en jobsamtale.

Man blive indkaldt til jobsamtale, når man er rask og jobsøgende, men det er Lotte ikke.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:28   #42
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men hvis man ikke vil have noget med et jobcenter at gøre på nogen punkter
hvordan har du så tænkt dig kommmunen skulle kunne lave en afklaring

ved da udmærket systemt er tungt, men hvis man ikke selv samarbejder kommer man da aldrig videre. kommunen sender jo ikke lotte ud og samle blade efter en samtale

er helt enig med webmaster, at det er et fint tilbud

men lotte siger jo hun har en hjælper og denne person kan være med som bisidder
så kan overhovedet ikke se problemet.

denne hjælper skriver netop på K10, denne person må også have en mening omkring det
dog ved jeg så ikke hvem denne hjælper er, for kan ikke forstille mig det er en fra kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:34   #43
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men lotte har jo en hjælper og denne person kan være med som bisidder
så kan overhovedet ikke se problemet.
MTVRV1, Lotte er for fysisk syg til at møde op!

Jeg har samme problem pga. at jeg kun kan sidde og stå kortvarigt og Jobcenter kan/vil ikke ha' et liggeunderlag til rådighed, så jeg kan foretage de nødvendige rygstræk.
Carmen er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:35   #44
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er jeg ikke helt inde i denne sag...men umiddelbart synes jeg da at det er et okay tilbud....at de vil komme til en når og hvis man nu ikke kan/har mulighed for at komme til dem...
Et ok tilbud fra et jobcenter der har påført mig alvorligt posttraumatisk stress gennem årelang psykisk terror mod mig?

Og hvad er hensigten med det?

Hvis jeg er for syg til personligt fremmøde, så kan jeg ikke aktiveres.
Hvorfor skulle et telefonmøde ikke kunne erstatte personligt fremmøde?

Vi taler om et jobcenter hvor jeg netop klager over at de har påført mig alvorlige posttraumatisk stress, som så tilbyder mig at komme i mit private hjem i mit soveværelse, helt uden begrundelse.

Det er privatlivets krænkelse i henhold til mine helt basale menneskerettigheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er selvfølgelig et problem át man SKAL snakke med jobcenteret hvis man er syg....men...
Jobcenteret er vel nød til at få gang i snakken med en borger på en eller anden måde....da ellers folk jo bare vil kunne melde sig syg og på den måde aldrig komme til at tale med jobcenteret...
Hvad er det der gør at man ikke kan få gang i snakken ved et telefonmøde, som mange der er for syge til fremmøde bliver tilbudt i stedet?

Og gang i snakken ønsker de ikke, eftersom der nu er 6 ubesvarede henvendelser til min sagsbehandler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om der lige er tale om nogle helt specielle ting i denne sag....
Ja det kan du tro der er, de har MISHANDLET mig i årevis, så jeg har fået alvorligt posttraumatiskk stress af dem, med brystsmerter fra hjerteregionen og konstateret forhøjet blodtryk, hvilket jeg har skrevet i min klage til dem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men som udgangspunkt....så synes jeg det er et fint tilbud...at de vil komme til en når man ikke har muligheden for at komme til dem...og det er jo et tilbud man kan sige nej til hvis man ikke føler at det er rigtigt at have kommunen inden for ens dør...
Jeg ved udmærket at når jeg takker nej til tilbuddet, så hedder det sig, at jeg ikke vil samarbejde med dem, jeg kender dem udmærket godt, og har jo kendt dem og deres ulovlige metoder i årevis.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er vel næppe noget som man betegne som en "invasion" af ens hjem når man har fået muligheden for at takke nej til tilbudet....
Og hvad er hensigeten med at de skal komme i mit soveværelse?

Jeg synes det er fint at andere mennesker har andre grænser, men jeg vil hellere dø, end nogensinde at lukke en sagsbehandler fra Jobcenter Nyropsgade ind i mit soveværelse.
Jeg har skrevet jeg er sengeligende det meste af tiden, så det ved de udmærket godt.

De har givet mig alvorligt posttraumatisk stress, og jeg har skrevet jeg har brug for fuldstændig fred og ro, og kan få lægeerklæring på det, og så tilbyder de at sende en ansat ud i mit private hjem, og det vel at mærke helt uden begrundelse.

Jeg har vundet en sag hos Borgerrådgiveren over dem, og ingen tvivl om hævnen er "sød" for dem nu, hvor de har sendt mig tilbage til deres jobcenter.

Stadig er nul af mine spørgsmål til dem ubesvarede, mangen til arrogance skal man lede længe efter.

Og ja jeg oplever det som en MEGET grov invasion af mit privatliv.

Hvad skal grunden være til at en jobkonsulent skal komme ind i mit private hjem og sidde ved min seng i mit soveværelse og holde møde med mig, når jeg er for syg til aktivering?

Hvorfor kan jeg ikke holde telefonmøde?
Jeg har efterspurgt telefonmøde med dem, men de vil ikke besvare mit spørgsmål i den forbindelse.

Du skriver "gang i snakken" kan man ikke få det i en telefon?
Vi taler om et Jobcenter der har kørt grove ulovligheder imod mig, og ikke ville have gang i nogen snak i 1 1/2 år hvor jeg blev skreget og råbt af, hvis jeg nævnte min sag ved jobsamtaler, hvor jeg gang på gang fik at vide jeg ingen retttigheder har i henhold til Jobcenter KUN pligter.
Jeg fik medhold fra Borgerrådgiveren i min klage over Nyropsgade.
Dog kører de stadig samme ulovlige procedure, og besvarer ikkemien henvendelser, og nu vil de så ind i mit private hjem.

Det er muligt at dit private hjem ikke er så privat for dig som mit er for mig, men jeg ligger altså i min seng det meste af dagen, så synes du det er hensigstsmæssigt, at en jobkonsulent skal komme i mit soveværelse ved min seng for at holde en jobsamtale om mine muligheder for at komme i job?

Jeg har været fritaget fra aktivering siden nov. 2008, så grundet min alvorlig sygdom der kun går én vej, og det er ned ad bakke, så hvad skulle grunden være til jobsamtale ved min seng?

Og hvor i loven står det at man kan komme og holde jobsamtaler i folks hjem hvis de er for syge til fremmøde?

Jeg kan kun finde, at telefonmøde er en anden mulighed hvis man er for syg.

Hvorfor skal de se mig og mit hjem og min seng, og mig der ligger i min seng?
De er jo ikke læger som skal komme og undersøge mig.

Og så skal der være en grund til at holde en jobsamtale i min hjem, der er ingen begrundelse anført for dette, det er udelukkende et forsøg på at få mig til at makke ret og møde op ligegyldigt om jeg så flader om af stress hos dem, så er der en mindre på kontanthjælp hvis jeg er død.

Vi taler om er Jobcenter der i årevis har kørt grov psykisk terror overfor mig, og hvor jeg har vundet en sag hos Borgerrådgiveren over dem.

Jeg talte med en fra Borgerrådgiveren i dag, og hun havde aldrig hørt noget lignende, at de ville komme i mit private hjem for en jobsamtale, tror faktisk hun var lige så rystet som jeg er.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:36   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
MTVRV1, Lotte er for fysisk syg til at møde op!

Jeg har samme problem pga. at jeg kun kan sidde og stå kortvarigt og Jobcenter kan/vil ikke ha' et liggeunderlag til rådighed, så jeg kan foretage de nødvendige rygstræk.
Ja det meget fint, også grunden til kommunen tilbyder og komme hjem hos lotte.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:44   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte og I andre,

Vi er jo alle meget forskellige, men i din sag Lotte, der ser jeg faktisk jobcenterets tilbud om at komme hjem til dig som en håndsrækning. Derved kan de vitterligt se hvilke forhold du lever under og at du er nødsaget til at være sengeliggende. Jeg tror ikke at du skal tage deres "møde-tilbud" som værende "spekulativt", men som at de vil komme dig i møde.

Du kan jo få Charlotte eller en af dine mulige andre bisiddere til at hjælpe dig med mødet måske? Det kunne altså være en øjenåbner for kommunen hvis du spørger mig!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:44   #47
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det meget fint, også grunden til kommunen tilbyder og komme hjem hos lotte.
Rigtig nok, men det er MEGET grænseoverskridende for nogen mennesker og i de tilfælde mener jeg, at man burde kunne tilbydes telefonisk opfølgning fx. ved at henvise til Retsikkerhedsloven, § 4:

Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandling af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Carmen er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 19:55   #48
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Rigtig nok, men det er MEGET grænseoverskridende for nogen mennesker og i de tilfælde mener jeg, at man burde kunne tilbydes telefonisk opfølgning fx. ved at henvise til Retsikkerhedsloven, § 4:

Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandling af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Tak Carmen
Denne lov vil jeg henvise til i min klage til Borgerrådgiveren.

Jeg har gentagne gange anmodet om telefonmøde, og intet svar fået.

Og ja jeg er netop for syg til personligt fremmøde og til aktivering, så de har ingen grund til at komme i mit hjem, andet end chikane.

Da jeg har været fritaget for aktiveting siden nov. 2008, så er det jo fordi jeg har mine lægelige papirer i orden, at jeg er for syg til aktivering, så jeg ser ingen grund til de skal komme i mit hjem, andet en at forsøge at tvinge mig op til dem i stedet for, for det vil de fleste jo til hver en tid foretrække.

Men jeg kan ikke, det er med risiko for mit liv, så jeg går ikke derop, og jeg kan ikke klare personligt møde med dem overhovedet - det er mine "torturbødler", der vil forsøge at komme ind i mit hjem nu.
Telefonisk samtale kan jeg overleve, men jeg risikerer seriøst et hjerteanfald af stress hvis jeg skal mødes med sagsbehandlere fra "Torturcenter" igen.

Oveni i min fysiske sygdom er det simpelthen forbundet med livsfare for mig at skulle møde disse "torturbødler" fra dette "terrorregime" igen.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:01   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Rigtig nok, men det er MEGET grænseoverskridende for nogen mennesker og i de tilfælde mener jeg, at man burde kunne tilbydes telefonisk opfølgning fx. ved at henvise til Retsikkerhedsloven, § 4:

Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandling af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Det er så noget andet med mig, jeg tåler ikke tlf. samtale, det aktivere i den grad min stress, angst og dermed smerter. Jeg føler at man er på, aktiv og fremme i skoene kontant. Ved personlig samtale har jeg nemmere ved at slappe af når vedkommende først er der, måske skulle man give det en chance eller foreslå tlf. møde som du vil i stedet Lotte. Vi prøver jo bare at komme med råd og bud på vejen frem i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 25-01-2012, 20:04   #50
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kan også kun se, at det blot et tilbud, jobcentret kommer med... De prøver jo på at komme videre...

Hvis man skriver mails direkte til sagsbehandler skal man ikke altid regne med at kunne få svar. Denne medarbejder har måske slet ikke set mailen og andre medarbejdere har slet ikke fået kendskab til denne henvendelse. De kan sagtens som alle andre gå hen og blive syge, sige op eller går på kursus osv... Så derfor skriv gerne helst til jobcentrets hovedmail.

Jeg er enig med webmaster og MTVR1, det er jo et tilbud .... så det kan du sige nej til, hvis du ikke ønsker dette... Og skrive at kun du ønsker et telefonmøde.

Hvis du slet ikke vil have noget med jobcentret at gøre, kan du jo finde en til at tage sagen for dig - dvs. du giver din fuldmagt til den person, som du ønsker skal "køre" sagen for dig. Så vil al henvendelse (f.eks. ringe og breve) være hos din partsrepræsentant, som det hedder (hvis du giver fuldmagten til denne).
curls er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension