K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2011, 09:33   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
spørg evt hos fagforeningen, eller andre relevante.
om der er risico, for at miste fleksbevillingen.

Vh POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:01   #42
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
pensionsteamet har svaret mig

Jeg fulgte rådet om at få pensionsteamet til at uddybe deres afslag på førtidspensionen bla om job, timer mm.

Det blev jeg dog ikke meget klogere af
de henviser til jobcenteret om hvilke erhverv og hvor mange timer jeg skal klare. Og de ser psykiatrisk behandlings muligheder trods min psykiater siger at min tilstand er stationær og ingen ydlere behandlingsmuligheder

om mine sociale forholde de har lagt vægt på er navligt min unge alder (36år) samt min mand, vores 3 børn og vores hus
hvordan kan en fagkonsulent som har skrevet under på mine papir sige der er behandlings muligheder ved psyiater når min psykiater ikke ser behandlings muligheder???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:04   #43
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg fulgte rådet om at få pensionsteamet til at uddybe deres afslag på førtidspensionen bla om job, timer mm.

Det blev jeg dog ikke meget klogere af
de henviser til jobcenteret om hvilke erhverv og hvor mange timer jeg skal klare. Og de ser psykiatrisk behandlings muligheder trods min psykiater siger at min tilstand er stationær og ingen ydlere behandlingsmuligheder

om mine sociale forholde de har lagt vægt på er navligt min unge alder (36år) samt min mand, vores 3 børn og vores hus
hvordan kan en fagkonsulent som har skrevet under på mine papir sige der er behandlings muligheder ved psyiater når min psykiater ikke ser behandlings muligheder???
Det må de heller ikke!
Du skal klage prombte, med henvisning til at lægekonsulenten har overskredet sine beføjelser
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:41   #44
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du overkommer det

så må du meget gerne skrive hvad din psykiater skriver og hvad lægekonsulenten skriver.

for så kan vi hurtig se om lægekonsulenten har overtrådt sine beføjelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:57   #45
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
det gør jeg lige imorgen der har jeg tid håber jeg men kan det skade min tilkendelse af fleksjob at jeg klager??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:11   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
det gør jeg lige imorgen der har jeg tid håber jeg men kan det skade min tilkendelse af fleksjob at jeg klager??
Ikke det mindste ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 10:19   #47
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
udtaelser fra psykiater og fagkonsulent på kommunen

Hej undskylder forsinkelsen af mine citater fra mine papir men vi har lig lagt syge alle sammen.
men min psykiater skriver følgende:særdeles velundersøgt psykatrisk, tilstanden er stationær nu og patienten afsluttes derfor fra psykiatri klinikken.

kommunenes fagkonsulent fra pensionsteamet skriver så i afslaget på min pension følgende. vedrørende dine helbredsmæssige forhold vil der fortsat være behandlingsmuligheder inden for det psykiatriske behandlings system. samt vægter de mine sociale forhold som navnligt er min alder 36år og mine familiemæssige forhold(mand og 3 børn) og boligforhold(eget hus)

og jeg forstår ikke at en fagkonsulent kan se behandlingsmuligheder når min psykiater ikke kan ???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 10:33   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke sag din særlig godt
men når en psykiater skriver på den måde
så kan det lige så godt være fleks og ikke pension
har lige fået lavet en erklæring fra en psykiater
stærkt nedsat funktionsevne og der er ikke ydeligere behandlingsmuligheder
venter selv på lægekonsulenten
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:25   #49
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Kommunens beslutninger giver jo ingen mening...

Kriteriet for tilkending af fleks og pension er det samme - at borgerens tilstand skal være varig og behandlingsmulighederne er udtømt.

Så det ene kontor i kommunen mener, at der ikke er behandlingsmuligheder, og det andet kontor (antager det ikke er samme bevillingsnævn, der tilkender hhv. fleks/pension) mener, at der er behandlingsmuligheder.

Klag du blot, kommunen har jo sådan set modsgt sig selv ved trods alt at tilkende dig fleks, så jeg tænker, du har en god og stærk sag på det punkt.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 20:21   #50
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Det er ikke lægekonsulenten der siger jeg har behandlingsmuligheder det er en fagkonsulent, kommunenes lægekonsulent siger det samme som min psykiater med udtømte behandlingsmuligheder samt tilstanden stationær.

Forstår godt at kommunerne ikke kan finde ud af det selv når de modsiger hinanden hele tiden og de siger at det er de samme papir de har læst men alle 4 udtagelser fra kommunale personer er 4 forskellige
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse ud fra ingenting LarsV Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 05-06-2013 23:07
55 mio. kr. i jobbonus til aktiveringsfirmaer for ingenting buster Det er da strengt ! 2 06-07-2010 23:10
Al begyndelse er bedre end ingenting Thelma Dit og Dat 2 28-10-2008 01:03
Ved de slet ingenting...??? bettina Dit og Dat 22 30-08-2008 12:05
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension