K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 15:24   #41
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
En ting er, at der ikke er meget at rutte med (også max. 2000 her). Det kan man til nød leve med, hvis der er en ende på det.
Det er der problemet er. Loven har nemlig skabt en sump, der fastholder folk med forbud imod det ene og det andet.

Det er i høj grad også den elendige retsstilling, man har som kontanthjælpsmodtager.

Man må ikke bestemme, hvad man vil bruge sit liv til. Man mister brugsretten til eget liv, - og man har kun det ene!

Man må ikke forbedre sin situation på anden måde end ved de uopnåelige ordinære jobs.

Ej heller må man komme i nærheden af opkvalificering!!!

Hvor andre kan få deres opsparede pension udbetalt, vil kontanthjælpsmodtageren kunne udsættes for at skulle tage sin ud i utide, betale 60% til staten, - og derefter få resten modregnet i kontanthjælpen, bortset fra de 10.000 k. man må have stående.

- og når ens velpassede og højtelskede tænder får problemer, som man ikke selv kan rejse penge til at få repareret, får man måske tilbudt en udtrækning.

Det er velfærdsstaten, Danmark.

Sidst redigeret af mukke; 10-06-2012 kl. 15:32.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:35   #42
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mukke

det kan jeg godt følge..det er som små børn--ska ikke misforståes...

men gør kontanhjælpsmodtagere ikke som kommunen siger - ja så smækker kassen..nu er det blevet lidt bedre med ferie - hvis man har fået 1 år...

det med pensionsopsparingen vidste jeg ikke..at man ku blive tvunget til det..

men erstatningskonto ka de vel ikke røre..jeg glemte at sige jeg får noget fra forsikringen hver mdr..de bliver regnet med..

men dem der står på kreditorbeskyttet konto ka de ikke røre.....det gælder vel alle i dk

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:38   #43
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tag den lige med en jurist. Jeg vil have min lavet til ratepension. Så kan kun ststen røre den.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 15:48   #44
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vi har en revisor til atordne alt for os

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 17:27   #45
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hmmm okay jeg prøver lige igen (fik en pm, om jeg ikk kunne oplyse lidt)
Mukke skriver
Citat:
Max. 2000 kr, kan man til nød leve med, hvis der er en ende på det
Det jo præcis der problemet opstår, for sådan en som jeg, jeg har ikke bestemt, jeg skulle være på kontanthjælp siden 2004, det var noget jeg blev sat på, jeg var udredt, alle behandlings muligheder var udtømte, jeg kunne havde taget slagsmålet med kommunen dengang, i stedet for flex bevilingen, jeg havde bare lige en del børn, som jeg følte var lidt mere vigtig, end min kamp, så i stedet for at skulle ødelægge flere liv, end mit eget, så valgte jeg at børnenes liv, skulle prioteres først, samt jeg var ret sikker på kommunen ikke ville sætte mig til ret meget, da der allerede var skrevet, der ingen arbejdsevne var at finde, lægerne havde skrevet 100 % totalt færdig 
Men som stribe så lige kommer ind på, så er der familier der knokler og som ikke har 2000 kr til sig selv, ja lige bortset fra de har en masse friværdi i et hus, sikkert også et par biler, det jo der den hænger helt skævt, for de/den personer har valgt at sætte sig i den situation, jeg havde det samme arbejde i 21 år, gik fra 230 kg til over 840 kg og BRÆK sagde ryggen, så fik jeg 200 kg i et par år til jeg røg ned på 118 kg, så jeg kender til det at sætte sig i valgt gæld, og jeg var gældsfri da jeg ramte kontanthjælpen, og gjort det sådan at jeg kunne leve normalt, men som jeg ikke havde forudset, så var sådan noget som medicin, flytninger, kontanthjælpsloftet, børn o.s.v og så det ikke taget mig mere end 11 år, at få en gæld på 350 kg, udelukket ved at prøve at holde mig i live, og så er cirklen ligesom lukket, for jeg ikke kunne gøre noget, har flyttet når mulighederne har været der, brugt ufine metoder for at springe over gærdet, hvor andre har måtte vente 4-5 år på en lejlighed, hvor jeg måske kun brugt et halvt år.. Jeg lige set på ventelister i f.eks københavn der kan være over 10-15 års ventetid på billige lejligheder..
Jeg kan ikk løfte en skovl, så jeg kan ikke sætte mig på f.eks en nyttehave, vi har nyttehaver som man kan få i nakken, altså hvis man kan passe den, jeg kan ikke bare vade rundt til de butikker der har de billigste ting..
Vi er faktisk en ret stor gruppe som bare lider af en eller anden fysisk skade, som gør at tage strømper på kræver en halv dags energi, fordi en har sat ens tær så s.k.i.d.e langt fra ens arme når man nu ikke bare kan bukke sig, fordi den er skadet 
Når jeg f.eks skriver om udgifter, så tager jeg slet ikke sådan noget som licens, mobil, tobak o.s.v med i mit regnskab, for alle de ting dem, må jeg selv lege med, hvis jeg mener jeg ikke kan leve uden, men at tro at folk der er på kontanthjælp EJ FORSØRGER og som har skavanker, kan overleve uden at få gæld eller hjælp fra andre, det er utopi.. DESVÆRRE
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 19:27   #46
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
BANAN..

Tak for du ville skrive og fortælle lidt..jeg vidste ikke at det skulle være nemmere mht penge - hvis man har børn...fremfor at være alene..

dem med børn vil nok ikke alle være enige - da man er presset hvad penge angår..det er jo dyrt at ha BØRN -men ikke dyrere end man selv gør det til..
ka godt se der skulle omfordeles lidt..så dem med de største behov fik mere..

jeg klager ikke..vi lider ingen nød..jeg spørger fordi det kan være svært at sætte sig ind i hvordan det er - når man selv står ude på sidelinjen..og det skaber også bedre forståelse,når folk fortæller hvordan de klarer dem

stribe ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 19:42   #47
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Der er meget stor stor stor forskel på forsørger og EJ forsørger, og hvis jeg ikke tager fejl, så er pengene endnu mindre (har ikke prøvet det, eller kender nogen) når begge folk er kontanthjælpsmodtagere som bor sammen, men kender ikke reglerne nok til jeg tør udtale mig om hvor stor forskellen er fra en kontanthjælpsmodtager i en lejlighed til to kontantshjælpsmodtagere i en lejlighed..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 20:30   #48
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
banan

som ikke forsørger er der så kun et grundbeløb og evt.boligsikring..
ja der er sikkert forskel,men børn koster også - uanset hvor meget man sparer..min søn er forkælet - men ikke mere end jeg selv vil..

men børnepenge er ikke ret meget..700 el.8oo i mdr ka ikke huske det præcist..det hjælper ikke ret meget,men lidt..
det var meget dyrere da jeg betalte dagpleje,børnehave og sfo,

men det er også mit ansvar at få det til at løbe rundt..jeg har sat ham i verden og så skal jeg selv få det til at løbe rundt..
for mig er børnepenge et suplement,men dem mister jeg også hvis reformen træder i kraft

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 21:12   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
En ting er, at der ikke er meget at rutte med (også max. 2000 her). Det kan man til nød leve med, hvis der er en ende på det.
Det er der problemet er. Loven har nemlig skabt en sump, der fastholder folk med forbud imod det ene og det andet.

Det er i høj grad også den elendige retsstilling, man har som kontanthjælpsmodtager.
Lige præcis.

Bananen, jeg skrev netop, at jeg var/er alene med 2 børn, for at der ikke skulle opstå misforståelser.

Jeg har aldrig fået kh, som ej-forsørger, nu er jeg fp'er, så jeg håber heller aldrig jeg kommer det.

Jeg kan overhovedet ikke udtale mig om hvordan det er, at være ej-forsørger på kh, for jeg har, som skrevet før, aldrig prøvet det.

Men jeg ved da, at det koster en del, at have børn.
Det stiller nogle andre krav til hvad der skal i køleskabet, når man har børn, og selvom man har 2, så er det jo ikke ensbetydende med, at de vil spise samme slags pålæg, så man f.eks. kunne købe en familie-pakning på tilbud.

Og pludselig er der s'gi en af ungerne, der er kommet til skade, så man må på skadestuen, som nu ligger i nabo-byen, d.v.s. at man skal købe togbilletter, og måske Taxi det sidste stykke vej hvis barnet ikke er mobilt.

Mine børn har aldrig manglet noget, de har f.eks. altid haft en ordentlig og alderssvarende cykel, dog ikke en dyr mærke-en.

Når man har børn stiller det også nogle andre krav til boligen, end hvis man er alene/ej-forsørger, d.v.s. højere bolig-udgifter.
Mine børn er af hvert sit køn og der er 4 år imellem dem, så jeg synes ikke det vil være hensigtsmæssigt, at de skulle dele værelse, men til gengæld sover jeg i stuen, på den måde kan vi nøjes med en 3-værelses, hvor jeg ser mange i en lignende situation bo i en 4-værelses.

Til den 1. flytter vi til en anden 3-værelses, den er 13 kvm mindre og 2.000 kr. billigere.
Det vil jo nok blive lidt af en udfordring, at skulle ned på mindre plads, men jeg vil hellere holde armene tæt til kroppen end jeg vil mangle et par tusinde om måneden, når min datter fylder 18 om et par år.

Havde jeg ikke haft mine børn da jeg var på kh, så var jeg flyttet i en 1-værelses, som pt koster ca. 3.000 kr. pr. måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 21:38   #50
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vovse
jeg bliuer altid så glad for at læse det du skriver..dit positive sind,kampen for at give børnene et godt liv og give dem det de MANGLER..
og du vidner om et mor med et kæmpe overskud..
det er sg. flot som du klarer det..

det handler ikke kun om det materiale - de skal ha det de har brug for..men det handler også om at være mor og nærværende..

tak..
stribe ftp mor til 13 årig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra ledighedsydelse til kontanthjælp efter 12 md uden arb. energizer Spørgsmål ang fleksjob 16 23-09-2013 21:28
Vi sparker kun for selv at overleve Jan Jakobsen Politik og Samfund 238 16-07-2012 12:13
På kontanthjælp uden en afklaring Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 13-01-2012 16:27
FTP: uden kontanthjælp k222222v Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-02-2011 10:22
Kontanthjælp uden børn Annelarsen Dit og Dat 3 29-12-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension