K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2009, 14:07   #41
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige minde om at alle har lov til deres egen mening og politiske holdning

hvis 52hansen mener at vi bruger 24 timer i døgnet på at svine politikkere til jamen så vil jeg da tage det som en ros, det betyder jo at jeg er hørt

Nu ved jeg selv hvad jeg laver 24-7 (ville ønske at jeg havde et 24-7 ) så andres mening er mig ret ligegyldigt .. jeg vil bare lige godt minde alle om at vi her går efter bolden og det er jo naturligt nok i disse dage politikkere ..

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at jeg glæder mig til at skifte regering og at 52hansen åbenbart ikke gør det og jamen det er jo så fint nok ...

ikke noget at hidse sig op over .. så hvis man skal i debat og dialog så gør det på en ordentlig og saglig måde hvad enten man er enig med regeringen eller ej ...

Nu er K10 jo ikke et politisk forum (selv om det nogen gange ser sådan ud ) og jeg for min del kunne ønske at de politiske debatter ikke lå på forsiden sådan at vi kunne komme til bage til fokus nemmelig at hjælpe råde og støtte hinanden i vores sager med kommunerne .. og så kan vi debattere politik i socialegrupper eller i hvert fald sådan at det ikke er på forsiden ...

og så vil jeg sige ikke enig med hansen i hans politiske ståsted .. ikke enig med hansen i hans bedømmelse af os .. og så vil jeg spørge hansen om der er noget jeg kan hjælpe ham med , eller om han har noget han kan hjælpe og bidrage med i forhold til nogen af de sager der er her på siden ... ?

Det er formålet med siden .. hjælp støtte og råd i vores sager , politik er sekundær .. det kan ikke undgås for det følger hånd i hånd med vores sager ,men lad det ikke tage fokus for de ting det drejer sig om ....
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 14:50   #42
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg vil lige minde om at alle har lov til deres egen mening og politiske holdning

hvis 52hansen mener at vi bruger 24 timer i døgnet på at svine politikkere til jamen så vil jeg da tage det som en ros, det betyder jo at jeg er hørt

Nu ved jeg selv hvad jeg laver 24-7 (ville ønske at jeg havde et 24-7 ) så andres mening er mig ret ligegyldigt .. jeg vil bare lige godt minde alle om at vi her går efter bolden og det er jo naturligt nok i disse dage politikkere ..

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at jeg glæder mig til at skifte regering og at 52hansen åbenbart ikke gør det og jamen det er jo så fint nok ...

ikke noget at hidse sig op over .. så hvis man skal i debat og dialog så gør det på en ordentlig og saglig måde hvad enten man er enig med regeringen eller ej ...

Nu er K10 jo ikke et politisk forum (selv om det nogen gange ser sådan ud ) og jeg for min del kunne ønske at de politiske debatter ikke lå på forsiden sådan at vi kunne komme til bage til fokus nemmelig at hjælpe råde og støtte hinanden i vores sager med kommunerne .. og så kan vi debattere politik i socialegrupper eller i hvert fald sådan at det ikke er på forsiden ...

og så vil jeg sige ikke enig med hansen i hans politiske ståsted .. ikke enig med hansen i hans bedømmelse af os .. og så vil jeg spørge hansen om der er noget jeg kan hjælpe ham med , eller om han har noget han kan hjælpe og bidrage med i forhold til nogen af de sager der er her på siden ... ?

Det er formålet med siden .. hjælp støtte og råd i vores sager , politik er sekundær .. det kan ikke undgås for det følger hånd i hånd med vores sager ,men lad det ikke tage fokus for de ting det drejer sig om ....
Jeg vil så godt pointere, at jeg ikke har et problem med Hansens holdning til politikere eller VKO... han/hun er fuldt berettiget til sine holdninger og meninger lige som alle os andre... men vil så også gerne understrege, at det har vi andre røde altså også, og jeg gider bare ikke høre på at jeg brokker mig for meget.... specielt når jeg føler jeg brokker mig for lidt

Men jo... lad os gå efter bolden (og den har intet at gøre med om jeg brokker mig for meget).
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 17:21   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Havde jeg ikke siddet hvor jeg sidder NU, men havde haft helbredet med mig, tja så var jeg måske også til Konservative eller Venstre - hvem ved!

Men det giver altså ikke ret meget mening, at sidde som flekser, kontanthjælpsmodtager eller flekser og stemme V K og/eller O. De er ligeglade med os, da vi ikke skaber fremdrift, økonomi, og ikke kan bidrage til udvikling - men bebyrder og trækker samlet nedaf. For dem er vi = lavstatus!
Så det ville jo være som at gå ned og stemme MOD sine egne interesser....lidt som at spænde ben for sig selv, og det er jo latterligt!!

Så mine indre konservative/Venstre holdninger kan tiltider ytre sig på det personlige plan, men sgu aldrig på det politiske.......!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 17:22   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 52hansen Se meddelelser
jeg lever skam i nutiden stella, og der lever jeg ganske godt.
det er vel også derfor jeg ikke bruger så meget krudt på at
svine div politikere til 24 timer i døgnet,
Præcis! Så kan du svine os til istedet. Flot.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 17:50   #45
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror faktisk mange som stemmer ræverødt her inde fra, rent faktisk ville være mere nuanceret, hvis det ikk evar for den sociale situation man sider i... det er jo fordi det sociale ligger klart på førteprioriteten at man slet ikke kan andet end "se rødt"

Jeg tog engang en test der viste, at politisk har jeg mest tilfælles med kristen demokraterne... det giver jo stof til eftertanke
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 18:09   #46
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Man kan sige at rød stue er mere sociale i deres politik, men hvor stor chance ville folk have for at få førtidspension idag hvis vko ikke havde stoppet flygningestrømmen tilbage i 2001. jeg tror heller ikke taksterne for de øvrige overførselsindkomster havde været så høje, for ikke at tale om hvor svært det ville være at få en lejlighed. verden er ikke bare sort og hvid, der er også grå zoner. Hilsen paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 18:15   #47
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Jo, for søren, det lykkedes. Jeg troede ellers ikke det kunne blive mere rødt herinde.


Jeg kan sagtens forstå dem, der skælder ud på regeringen. På det økonomiske område er der ”ikke noget at komme efter”, men på det sociale område halter det gevaldigt.

Jeg har dog svært ved at se, hvorfor tingene skulle ændre sig ved en ny regering. Vi er jo nok stadig nogen, der kan huske Nyrup og Efterlønsbeviset, Lykketoft og Den Sociale Pensionsfond, eller Søvndals 20 plejehjemsbesøg, som ved en nærmere fintælling viste sig at være 5.

Eller hvad med Benny Gerhard-sagen? Han bor i Gladsaxe kommune, hvor borgmesteren og flertallet af medlemmerne i Social- og Sundhedsudvalget er socialdemokrater.

Jeg synes, at vi skal beholde de nuværende ministre så længe som overhovedet muligt. Det er den eneste måde, hvorpå vi kan begrænse antallet af politikere, som skal have ministerpension.
Hvis "man" kun kan finde de 20 plejehjemsbesøg på min partiformand, så har jeg valgt det rigtige parti.

Gad "man" nu sætte sig lidt ind i tingene, så havde Villy planlagt at besøge 20 plejehjem, men havde, da han blev spurgt, kun nået de 5.

Og så undrer jeg mig til stadighed over at "blå" hold stadig påstår at de rydder op efter "rødt" hold, jamen, hvor længe kan de dog bruge den undskyldning??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 18:27   #48
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
(Cut)....flygningestrømmen (Cut).....for ikke at tale om hvor svært det ville være at få en lejlighed. verden er ikke bare sort og hvid, der er også grå zoner. Hilsen paw
Det ville se sort ud for boligspekulanterne, hvis alle af fremmed herkomst pludselig rejste hjem til deres oprindelsesland.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 18:37   #49
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Det ville se sort ud for boligspekulanterne, hvis alle af fremmed herkomst pludselig rejste hjem til deres oprindelsesland.
Hvad for nogle boligspekulanter? jeg snakker om socialt boligbyggeri
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 12:14   #50
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Gad "man" nu sætte sig lidt ind i tingene, så havde Villy planlagt at besøge 20 plejehjem, men havde, da han blev spurgt, kun nået de 5.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9178942.html

Søvndal i debatten: Hvis man tager ud i et hvilket som helst plejehjem i Danmark... Jeg har været rundt, tror jeg, og besøge 20 det sidste år...

Han siger altså, at han HAR været på 20 plejehjem, IKKE at han har planlagt det.

Spørgsmål:Hvorfor siger du, at du har været på 20 plejehjem, når du reelt set kun har været på 5?

Svar: Det er fordi jeg har talt sammen, både plejehjemmene jeg har besøgt og de medicinske afdelinger på sygehusene jeg har besøgt og uddannelsesstederne, og det skal jeg selvfølgelig ikke gøre.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et land i chok efter Anders Fogh Rasmussen buster Politik og Samfund 6 18-04-2010 15:16
Hvilket aftryk mener du, at Anders Fogh Rasmussen har sat? Odenseaneren Politik og Samfund 13 14-05-2009 10:05
Anders Fogh forlader dansk politik Peacock Politik og Samfund 6 06-03-2008 00:24
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension