K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 21:24   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes bare man skal passe på med at råde syge mennesker til at skylle medicinen ud i toilettet, fordi man selv er modstander af medicinen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 22:57   #42
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes bare man skal passe på med at råde syge mennesker til at skylle medicinen ud i toilettet, fordi man selv er modstander af medicinen.
Absolut!

Jeg fornemmer, at der er kommet utroligt stor modstand mod antidepressiva de senere år. Som om folk tror, at hele Danmark er på "lykkepiller", og at det dermed er bare er et naivt tiltag, der ikke virker. Og som om ens læge eller sagsbehandler KUN er ude på at nedbryde en, hvis de foreslår medicin.

Man kunne også engang imellem bare prøve at se det for, hvad det er - nemlig en behandlingsmulighed (jeg ved godt det efterhånden er blevet et fy-ord), som rent faktisk kunne ske at hjælpe en.

Dog er jeg på INGEN måde fortaler for, at man tvinges enten på eller af medicin. Det valg skal man have lov at have.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 23:09   #43
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Problemet er jo bare at man så ikke altid har friheden til at kunne vælge fra fordi nogle kommuner/lægekonsulenter siger at man skal tage lige præcis et bestemt mærke som en psykiater har forslået dem i en speciel-læge-erklæring at man skal prøve også selv om det er noget man før er blevet rigtig skidt af at tage.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 23:43   #44
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Problemet er jo bare at man så ikke altid har friheden til at kunne vælge fra fordi nogle kommuner/lægekonsulenter siger at man skal tage lige præcis et bestemt mærke som en psykiater har forslået dem i en speciel-læge-erklæring at man skal prøve også selv om det er noget man før er blevet rigtig skidt af at tage.
Ja det er noget ****. Ingen tvivl om det.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 11:33   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ALDRIG rart at føle sig tvunget til at tage noget, man grundlæggende er ''bange for'' at tage - og den der tvang er jeg også selv modstander af!!

For det første, får man ikke noget ud af en behandling man ikke er enig i (når man er nede på det der niveau - det kan være udmærket med tvang, hvis man er til fare for sig selv eller andre!), og for det andet så er dialog omkring behandlingen, mindst lige så vigtig som selve behandlingen.

Problemet er jo også, at i de fleste sager, så skal behandlingsmulighederne være udømte. Og medicin er en behandlingsmulighed. Man kan ikke komme videre i sin sag, hvis man ikke får afprøvet alle behandlingsmulighederne - og her er det, at man nemt kan komme til at føle sig tvunget.

Omvendt kan man også sagtens sige, at man ikke vil tage nogen former for medicin, men så skal man også vide, at så er konsekvensen den, at behandlingsmulighederne ikke kan blive udtømt og at man ikke kan blive afklaret i henhold til fleks og/eller førtidspension. Og den er jo heller ikke holdbar.

Som syg, vil man jo også gerne have det bedre - eller, sådan har jeg det i hvert fald.
Jeg har selv prøvet alt på marked (og mere til) fordi jeg mægtig gerne ville symptombehandles - når jeg skriver symptombehandles, så er det i erkendelse af, at lidelsen ikke kan fjernes medicinsk, men at medicinen kunne bidrage til, at jeg igen kunne leve nogen lunde normalt uden at lide FOR meget under symptomerne.

I dag tager jeg ingen former for medicin og har ikke gjort det i mange år. Men jeg har prøvet alt, har prøvet mange kombinationer af medicin og har vel omkring en 15 årig periode som medicineret bag mig.
For mig var det bare vigtigt, at prøve det hele godt og grundigt af, for jeg havde personligt brug for at vide, om jeg kunne få det bedre, eller ej. Jeg var så dårlig, at jeg følte at jeg havde alt at vinde ved at tage medicinen. Alternativet var døden eller et uværdigt liv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:59   #46
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
ingen tvang tak

Ingen burde kunne tvinges til noget de ikke vil, hverken medicinsk , med elektrochok eller andet. Det må være op til den enkelte at bestemme hvad man putter i munden- og om man vil under kniven på operationsbordet. Alt andet er umyndiggørelse.

Det er ens egen krop og liv det handler om.
Mener det offentlige system at diverse behandlinger virkelig hjælper folk? - eller er det fordi at de kan spare penge på at folk siger nej - og dermed får stoppet deres ydelse?


Jeg ved ikke hvad der virker eller ikke virker. Det er også forskelligt fra person til person. Folks holdninger, værdier, psyke, levevilkår og bevidste valg spiller også ind i succen af forskellige behandlingsmuligheder. Der er ikke 2 af os der er ens.
Derfor vil jeg hverken gøre mig klog på "for eller imod" forskellige behandlinger.
Men understrege at det for s.... må være det enkelte menneske der bestemmer over sig selv!


m.v.h.
Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 16:33   #47
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvis du ønsker hjælp, må du tage mod den behandling der bliver foreskrevet. Det er ikke ok bare at kunne sige "det gider jeg ikke" eller "det tør jeg ikke".

Jeg modtager behandling og der er fast blodprøve kontrol en del af det. (og det er endda på trods af at jeg har ekstrem nåle angst og meget følsom hud, så jeg skal bedøves hver gang)

Det burde også være fast, hvis personen påstår de har en sygdom, men der er mistanke om at de ikke tager medicinen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 17:02   #48
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvis du ønsker hjælp, må du tage mod den behandling der bliver foreskrevet. Det er ikke ok bare at kunne sige "det gider jeg ikke" eller "det tør jeg ikke".
Det burde stadigvæk være i orden at sige " det vil jeg ikke"....
Noget medicin går ind og ændrer på ens personlighed....

Så hvis man ikke er til decideret fare for sig selv eller andre, og rent faktisk kunne have et godt liv uden medicin, syntes jeg det er fint....

Det er samfundets måde at opfatte bl.a psykisk syge, der burde ændres på...
og ikke de syge selv, der skal laves om...

Men vores samfund er i mine øjne lidt for stift og prøver at få alle folk til at passe ind i bestemte kasser...i stedet for selv at prøve at forme sig rundt om det enkelte menneske.... bare en lille smule....


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 17:51   #49
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
Det burde stadigvæk være i orden at sige " det vil jeg ikke"....
Det må du da også, men så får du nok bare ikke lige så meget hjælp.

Citat:
Noget medicin går ind og ændrer på ens personlighed....
Så må man arbejde på det. Hvis det er galt og vedvarende, så vil de nok skifte til noget andet, indtil mulighederne er udtømte.

Citat:
Så hvis man ikke er til decideret fare for sig selv eller andre, og rent faktisk kunne have et godt liv uden medicin, syntes jeg det er fint....
Det kan du også bare gøre nu, men så skal man bare ikke forvente at samfundet poster millioner i dig (som bliver taget fra andre syge).

Citat:
Det er samfundets måde at opfatte bl.a psykisk syge, der burde ændres på...
og ikke de syge selv, der skal laves om...
Ok, så ingen syge skal medicineres, hvad for et samfund er det så du gerne vil have?

Men vores samfund er i mine øjne lidt for stift og prøver at få alle folk til at passe ind i bestemte kasser...i stedet for selv at prøve at forme sig rundt om det enkelte menneske.... bare en lille smule....[/QUOTE]

Du kan ikke forvente at hele den vestlige verden ændrer sig for din skyld.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 19:10   #50
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Abraxus

Tja.....

I al min naivitet tror jeg jo stadig på et demokratisk samfund...selvom det snarere ligner et "demokratur"......og den personlige frihed....

Og den sidste "bastion" man har er vel sin krop og sin psyke...

Og jeg er overhovedet ikke imod medicinering....er selv født psykisk handicappet...dumme mig altså....

Kan dog af forskellige årsager ikke medicineres, men jeg koster nok ikke flere penge end andre og forlanger ikke ret meget, men vil gerne behandles som et menneske...og så burde der vel stadig være plads til mig?


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension