K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2008, 14:38   #31
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
Tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Tak Flemming

Fik lige skimmet den og ville så på din blog og så gik den i sort.
Har henvist til din side på min blog http://avisen.dk/blogs/webpermand/
Tak for det. Det er dog antallet i alt af førtidspensionister, der er faldet. De fleste er gået på folkepension, men der er også mystiske nedgange i aldersgrupperne under 60 år. Enten er de "udgåede" gået i arbejde eller også er de døde... Det fremgår ikke nogen steder desværre. :/

Min hjemmeside har lidt problemer idag, men udbyderen er underrettet om det.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 18:34   #32
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeps så er det også kommet i kassen at
Førtidspensionister kan helbredes http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-13158043.html
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 19:03   #33
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
Så må det jo være sandt eller ?

Sjovt at ingen aviser faktisk bringer selve indholdet af den rapport, som lægger til grund for artiklen i Berlingske. De viderebringer bare en ekspert i hyprokondris personlige holdninger uden at efterprøve hans teser nærmere. De viderebringer og tager hans udsagn for pålydende uden at jeg tror, at de har læst hans rapport til Folketinget.

Skidego' kildekritik må jeg da sige ... :/

Jamen de har jo ikke noget på !
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 20:46   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lige først et ord om debatten som den køre i medierne , den er alt for ukritisk og hvor er de journalister der stille spørgsmål ind til , hvor er dem der siger jamen hvis halvdelen af alle nye førtidspensionister nu er af psykisk årsager, og så giver de tallet 5552 det vil sige at i følge dem skulle der så gives i alt 11004 førtidspensioner om året ...

ØØØhhh skulle vi ikke ind og se på pensionsen fordi for mange får førtidspension, men hvis det tal passer så er ftp jo faldene...

Ham Birket han har ikke for mange brikker at rykke rundt med det har Term læger i det hele taget ikke og en læge der sidder og udtaler at der ikke er grund til at betale alle de penge til sygedagenge og pension når folk reelt kan kureres og så går så højt op i penge som han gør i de interviews jeg har set med ham, hvem er han, hvad slags læge er han , hvad med folks sundhed var det ikke det der burde interessere ham i første omgang og ikke hvad de syge koster samfundet det har vi en masse andre mennesker til at tage sig af, han skal holde sig til det han er uddannet til ...

Og at det virker som bestilt arbejde, jamen det gør det da og det er jo bestilt arbejde, det er bestilt af velfærdsministeret...

ergo en gang spin af værste skuffe...

Først kommer V med den lille luftballon at nu skal alle pensioner til at tilkendes for 5 år af gangen... rama skrig i befolkningen , DF trækker i land og forligskredsen siger no way..

Så kommer der bagefter sådan en rapport , og jaaaa så kan vi nok godt spise den, en ny ydelse evt ..

men det er jo bare mens de bliver behandlet ... så nu er det lige pludselig en ny lov , og den kan jo som bekendt stemmes ind af DF, V og K og vupti så har vi den 5 års ftp...

for det næste bliver at man piller lidt ved refusionen sådan at refusion til ftp bliver mindre end den til den evt nye ydelse og så ved vi godt at vi alle bliver psykisk syge... for så er der penge at spare på os ....

Nå kan være det bare er mig der er sort seer og udarbejdet (to dage på job og jeg er færdig )

Men en ting kan jeg ikke lade være med at tænke på , jeg sad her forleden dag og læste mine papir igennem fordi jeg skulle finde noget bestemt , jeg faldt så over en rapport fra en psykiater som er skrevet i 2000 (jeg havde glemt at jeg havde været til sådan en dengang )

I den rapport som lagde op til en revalidering , advarede psykologen imod at man satte mig i gang med en revalidering selv om det var det jeg ønskede, pga stress og udbrændthed havde jeg først og fremmest brug for ro et stykke tid og intensiv terapi med henblik på at lære mig at takle stress samt hjælp på alle fronter for at få mit liv til at hænge sammen efter skilsmisse , bo i skurvogn pga skimmelsvamp og få styr på div fysiske sygdomme...

Nu skriver vi altså 2008 og jeg har stadig ikke fået hverken det ene eller det andet, for det var øjensynlig billigere at sætte mig på kontanthjælp og visitere mig til fleks , også selv om en anden psykiater skrev om kraftig forværring i 03..


Ergo jeg er en af de psykiske tilfælde der bare skal have lidt hjælp , men hjælpen findes bare ikke ...

som jeg hørte ham Birket så drejer det sig ikke om dem der har pension nu ,for dem tror jeg altså er opgivet , men dem der kommer efter ..

Men skal man sættes på sådan en vente ordning , skal man så ikke også kunne KRÆVE at man får de rette behandlinger og hvem skal betale for det ?


I dag har jeg ikke kun stress ,men også div andre sygdomme, men stress ville man have kunne gøre noget ved hvis man havde hjulpet fra starten men det var for dyrt...

Nu har jeg mange smerter og alle som en siger, for overhovdet at kunne bibeholde en rest arbejdsevne kræver det fysioterapi ...

Det kan jeg bare ikke få fordi man har lavet reglerne om for vederlagsfrit fysio, selv om kommunen ved at hvis jeg skal klare mig igennem en arbejds prøvning og et fleksjob på bare 15 timer så vælger man IKKE at give økonomisk hjælp til fysioterapi...

I mine øjne ser man en regering der prøver at snige en ftp der skal revuderes hvert 5 år ind af bagdøren lige forbi forligskredsen sammen med deres mester DF ..

Og jeg tror sq at det kan slippe godt afsted med det ,for i DK har vi ikke nogen presse der stiller spørgsmål eller som stiller sig kritisk over for det de får oplyst , de klipper og klister og fortæller befolkningen nøjagtig hvad det er regeringen vil have og folk tænker ikke så langt selv , for det hele lyder jo meget godt når den lille læge siger det i tv ...

Men kommer det igennem , så sætter jeg 1000 kr på at ja vi kan få en ny ydelse mens vi venter .
Men vi kommer til at vente forgæves , for der er ingen der vil betale de psykologer der skal hjælpe dem med stress... der er ingen der vil betale de fysioteraputer som skal hjælpe folk med smerte , og dem der kommer til at betale prisen er dem med div sygdomme...

Samtidig kunne det jo være en god ide hvis pressen gik ind og stillede spørgsmål om andre diagnoser, det kræver jo blot at man kigger her på siden for at se og finde ud af at mange lægger ud med de fysiske diagnoser og efter år i systemet ender de ud med de psyksike diagnoser godt hjulpet på vej af systemet ...

Måske det slet ikke er pension fleks stress og andet vi skal kigge på , men mere på hvordan systemet kan være med til at drive folk ud over kanten ...

hmmm kan godt være at jeg er sort seer i disse dage, men hold da kaje hvor er det træls at stå op til en overskrift der hedder , førtidspensionister kan helbredes .....

og over 22.000 ledige flekser hvad skal vi så med flere i den grupe , arbejdsgiverne vil og kan ikke bruge dem, så hvorfor alt det hetz...

Fordi det er bestilt af velfærdsministeret .....
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 22:32   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, når 22.000 MINDRE syge IKKE kan få arbejde, så skriger det vist til himlen.

Men jeg fatter slet ikke den hetz.

Regeringen har jo SELV indført ARBEJDSEVNE-metoden, så diagnoser IKKE havde nogen betydning for pensionstilkendelsen.

Men da fint, hvis sygemeldte IKKE mister deres sygedagpenge og ryger på kontanthjælp, så de kan få FRED OG RO til at komme i behandling... på sygedagpengetakst.

Sygemeldte HAR i forvejen mulighed for forlængelse i op til to år ved behandling osv., så jeg kan SLET IKKE se, hvad f.... det her skal til for.

Birket-Smith påstår, at angst og depression nogle gange "helbredes" på 2 år.

Så der er INTET behov for ændringer... KUN forlængelse af den tid, man kan få sygedagpenge og med mulighed for at være FREDET af kommunale opfølgninger i tide og utide... Så er muligheden for bedring af helbredet måske optimal.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 22:46   #36
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så er den længere udgave af helbredelsen af Morten Birket-Smith http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-13163777.html

han måtte da gerne komme og helbrede mig så slap jeg da af med en af mine sygdomme,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 15-07-2008 kl. 22:48.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 23:26   #37
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
han måtte da gerne komme og helbrede mig så slap jeg da af med en af mine sygdomme,
Peacock.. jeg tror du skal holde dig på lang afstand af den kvaksalver
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 23:35   #38
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 18
FlemmingLeer er ny på vejen
Sjovt at TV2 Nyhederne siger at udgifterne til førtidspension er på 30 Mia kroner om året, når det i virkeligheden lå på 2.7 mia i 2006 !

Jeg har gjort TV2 Lyvhederne opmærksom på deres bommert.

Læs mere her, hvad jeg skrev (denmarkonline.dk).
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 03:45   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
tsk tsk TV2 Lyvhederne
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 07:34   #40
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Angst, depression kommer og går!

Hold da op, det er da virkelig en hetz der er til at få øje på.

Minder mig om tiden hvor landets helt store ikon Lise Ehlers pudsede glorien. Her var det de usynlige sygdomme som fibromyalgi, træthedssyndrom og piskesmæld der var oppe at vende.

Nu er der så ny mand på banen, nemlig psyk. Morten Birket-Smidt (MBS), der nu i stort set samtlige medier udtaler, at 9 ud af 10 med psyykiske lidelser ikke burde få livslang pension....!

Samtidig siger MBS, at de blot skal i behandling for deres lidelse?

Enhver med deres sansers fulde fem ved, at netop psykiatrien i den grad har sovet i timen. I øjeblikket forsøges der ihærdigt på at lave nye psykiatriplaner m.m., men den helt store problematik ligger i virkeligheden hos psykiatrene selv.

Mange læger er nemlig slet ikke klædt på til at behandle det stigende antal af psykiatriske patienter.

Er det patienternes skyld, at de ikke får den rette behandling og i værste fald ikke kan få behandling pga. manglende ressourcer?

Selv med den rette behandling, ender mange med psykiske sygdomme i gryden med endnu flere skavanker, dels pga. manglende almen viden blandt sagsbehandlerne, fordomme o.lign.

I takt med at der udvikles det ene nye lægemiddel efter det andet, er tendensen her i Danmark blevet - Ta' en pille og så er du rask!

Bedre Psykiatri skriver:
http://www.bedrepsykiatri.dk/index.dsp?page=799

Jeg tænker, som kronisk smertepatient med en lang række følger efter ulykke, er det nok snart er min tur til at komme i vridemaskinen.

Det skulle ikke undre mig, at næste træk bliver, at jeg og tusinder af andre danskere, nu bliver stillet i udsigt, at det ikke er en hindring at have smerter for at bidrage til beskæftigelsen?

Vi kunne jo tage morfinpumpen under armen, stille dropstativet ved siden af skrivebordet og i døsen håbe på at vi rammer rigtigt på tastaturet.

Ønsker alle en god dag.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til aml arbejde ETSL Spørgsmål ang fleksjob 1 14-04-2012 21:17
Flertal: Ja til at tvinge unge i arbejde Vej86 Politik og Samfund 17 22-02-2012 19:10
Førtidspensionister presses tilbage i job Webmaster K10 Nyheder 0 15-06-2010 08:00
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension