K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 19:41   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså, jeg har ingen erfaring med Ask, men jeg kan slet, slet ikke forstå hvordan din eller andre kommuner kan komme udenom dette forlængelses punkt, når nu det står der UDEN FORBEHOLD om jeg må be...??

Så bliver jeg sku sur, når forlængelses punktet er åbenbart!! For det er vel det, det er???
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 19:43   #32
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det mener jeg umiddelbart også. At forlængelsespunkterne er tydelige.


Men nu må vi se, jeg har ihvertfald i sinde at anke sagen.
De får ikke ret i den her sag.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 19:45   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad med den 2 x 52 uger? Hvad skriver de i det hele taget i deres svar på din klage? Noget vi kan hjælpe med?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 19:48   #34
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Må man overhoved stoppe sygedagpenge, når man har en sag kørende i ASK
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 19:56   #35
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Enteller:
Jeg har været på SDP i 52 uger alene nu.

Hvis jeg kan få dig til at læse det seneste brev igennem, bare lige skimme det, hvis du har tid.

27/09-2012 modtaget Meddelelse om Ophør af udbetaling af sygedagpenge.
Jeg er utilfreds med den behandling jeg har fået. Og skriver hermed en klage til ledelsen.
Jeg er stadigvæk under behandling. både fysisk og psykisk.
Jeg har dags dato d. 27/09-2012 modtaget et brev om at jeg skal til Neurologisk undersøgelse d. 21/11-201, og jeg skal til at begynde til kognitiv terapi samtaler ved psykolog, som min læge har arrangeret.
Fra kommunens side, er der konstateret varige stationære fysiske skånebehov, hvor kommunen mener at jeg er fuld arbejdsdygtig. Hvilket jeg er uenig i.

------------- Symptoner -------------- (ikke til offentlig skue)

Ressourceprofil:
Min ressourceprofil er ikke opdateret, der er indhentet oplysninger om at jeg er begyndt til Psykolog, med en henvisning fra lægen. Dog er dette ikke noteret i modsvaret af Partshøringen.
Det er heller ikke noteret, at lægen har givet udtryk for at det vil være relevant at sende mig i en arbejdsprøvning. (udtalt ved sidste læge konsultation)
Og der er ikke anmodet om relevant opdateret helbredsattest fra lægen.

Jeg holder stadigvæk fast i, at jeg stadigvæk er under udredning, og opfylder følgende punkter:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Derudover, er der ikke overholdt svarfristen med 14 dage, jeg har fået weekenden over, til at komme med svar på partshøringen.. Det er en meget kort frist, og det er ikke acceptabelt. (note)

Jeg har kontaktet min læge pr mail d. 27/09, og forklaret ham situationen, og ny læge erklæring kan hentes indenfor nærmeste tid.
Genoptagelsespapirer af arbejdsskadesag ligger også i den første partshøring.

Jeg er meget utilfreds med den sagsbehandling der har været i min sag, samt manglende indsats fra kommunens side, i at få mig afklaret i hele sygedagpenge perioden.
Jeg har givet udtryk, for at jeg ikke vil søge førtidspension på nuværende tidspunkt, fordi jeg gik stærkt udefra, at sagsbehandler i SDP ville henvise mig til arbejdsprøvning inden der blev truffet afgørelse i min SDP sag. Begrundelsen med at jeg var på ferie, og at de derfor ikke kunne træffe afgørelse, er ikke begrundelse nok. Hvis jeg var kommet hjem en uge tidligere, så ville der stadigvæk gå en uge, før de ville træffe afgørelse om hvorvidt der var mulighed for arbejdsprøvning, og så er det alligevel for sent?, når mine sygedagpenge ophørte d. 28.

På nuværende tidspunkt er mit ønske, at blive forlænget under sygedagpenge, samt at blive arbejdsprøvet.
Da jeg ikke mener at min ressourceprofil belyser min arbejdsevne.
Arbejdsprøvningen er meget vigtig for mig, netop fordi den beskriver min nuværende arbejdsevne og restarbejdsevne efter arbejdsskade, samt mine fremtidsmuligheder.

Hvornår er det relevant at indbringe en arbejdsprøvning?
En arbejdsprøvning er, som ordet siger, en afprøvning af en sygemeldt borgers arbejdsevne.

En arbejdsprøvning er relevant, når Jobcenteret vurderer at en sygemeldt borgers arbejdsevne er truet, og når der er tvivl om skånebehov i forhold til lidelsen.
Før en arbejdsprøvning kan iværksættes, skal lidelsen være stationær. Dette fordi en arbejdsprøvning på et tidligere tidspunkt ikke vil kunne afdække i hvor høj grad mulig behandling vil påvirke arbejdsevnen. For eksempel vil en arbejdsprøvning af en sygemeldt borger med en ryglidelse, som ikke har gennemgået tilstrækkelig genoptræning, ikke give et retvisende billede af den sygemeldte borgers arbejdsevne. Vurdering skal ske på baggrund af udarbejdet resurseprofil."

http://www.slagelse.dk/Borgerservice...sproevning.htm
På trods af omstændighederne, finder jeg det nødvendigt at gå til højere instanser, for at få nye øjne på sagen.

Det er svært at koncentrere sig om sine ressourcer, når kommunen ikke tager højde for ens barrierer.
Jeg har haft en bekræftende samtale med min læge, hvor vi er blevet enige om, at jeg skal fokusere på mine ressourcer. Hvilket Pia også er bekendt med, så det med at jeg ikke har udvist motivation til at vende tilbage på arbejdsmarkedet, det er ikke begrundelse nok. Hun har ikke foreslået noget, jeg har sagt nej til.
Henviser til at jeg har forsøgt at skabe initiativ til samtale hos hende over email d. 06/09-2012. Samt oplyst hvordan samtalen med lægen er foregået d. 10/09-2012, hvor jeg giver udtryk for at jeg er klar til at blive arbejdsprøvet.

Tumnus:

Så vidt jeg prøver at forstå på kommunen, så prøver de nu, at tørre den af på at jeg har stationære lidelser, så det virker på mig, som om at det godt kan lade sig gøre.

Også selvom man opfylder adskillige punkter i sygedagpengeloven paragraf 27 stk 1-5.

Men det HÅBER jeg da ikke.

Det kunne jeg også godt tænke mig at få svar på.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 20:18   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Har ikke læst det hele, men det lyder stadig som dit brev, hvad med kommunens i neutral stand?

Ikke fordi jeg er nysgerrig, men jeg syntes at du er alt for egenrådig i dine svar til kommunen.

Bodrum, når man klager over kommunens stillingtagen, så tænker man ikke eller skriver ikke om deres eller nogens stilling agen, man forklarer "blot" sit. Man tager ikke parti eller skyder skylden på nogen, dette bliver blot negligeret skal du vide og dette og de næste min. 10 år frem i systemet!!

Læg dine følelser fra dig når du kommunikere omkring din sag, det holder ikke i beslutningsprocessen!!

I min sag i 2007 lagde jeg vægt på hvor syg jeg var, hvor meget jeg brændte for at arbejde og hvor meget jeg ikke kunne. Der var en helvedes masse undersøgelser tilgrund her for, men HVAD RAGEDE DET KOMMUNEN- nonsens. Det eneste der vedrører dem er §27 stk. 1 - nr.1 -7 og om hvorvidt du kan komme derunder derudover er de omsonst med dit helbred.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 20:52   #37
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Så må jeg gennemgå brevet, og forsøge at forklare det i et andet sprog, og fjerne nogle af "angrebene".

Jeg har tydeligvis ikke mere energi til at kæmpe den her kamp lige nu. Så det må blive i næste uge.

Kommunen siger:
Fastholdes at du ikke opfylder betingleserne for berettigelse af sygedagpenge jf. lov om sygedagpenge paragraf 7.

Det er vurderet at du ikke længere opfylder betingelserne for sygedagpenge jf sygedagpengelolvens paragraf 7 stk 5
Idet din tilstand vurderes stationær og det vurderes at du vil kunne varetage ufaglært arbejde, så længe dine skånehensyn tbliver tilgodeset. Dine skånehensyn er undgåelse af tunge rygbelastende arbejdsopgaver, samt behov for vekslende arbejdsstillinger. Derudover er du ikke længere i behandling.

Det vurderes jfr ovenstående, at der ikke er noget til hinder for at du kan stille dig til rådighed bredt indenfor det ufaglærte område, så længe dine skånehensyn bliver opfyldt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 01:09   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Må man overhoved stoppe sygedagpenge, når man har en sag kørende i ASK
Nej det må de ikke....det står jo tydeligt i loven....se evt her under paragraf 27 stk 6 http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

@Bodrum....

Jeg vil give Enteneller ret i at det bedste man kan gøre når man skriver til kommunen....det er at holde det kort og fattet....helst helt uden følelser og en masse angreb...

Aflevere man 3 A4 sider fyldt med angreb og en masse følelser....ja så er chancen for de læser det hele meget lille...

Så det bedste er at holde det helt kort og præcist så de forstår hvad du skriver til dem...og forstår hvad du mener de har gjort galt eller forkert...

Jeps...det kan være svært...da man jo sidder med en masse følelser og indebrændthed...over deres beslutninger....

Så det kunne være en god ide hvis du kunne finde en der kunne hjælpe dig med at sammenfatte et brev....en som ikke har noget i klemme i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 01:54   #39
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Enteller, jeg fandt svar på det jeg søgte efter i en anden tråd du havde besvaret, ved at søge på google "Bred vurdering sygedagpenge"

http://www.k10.dk/showthread.php?p=161757

Super! Arbejdsevnen er ikke oplyst i min ressourceprofil

Og jeg har lyttet til dit råd og cuttet det meget ned Enteller. Tak igen.


---------------
27/09-2012 modtaget Meddelelse om Ophør af udbetaling af sygedagpenge.

Jeg er utilfreds med den sagsbehandling der har været i forbindelse med min sag.
Jeg har d. d 27/09-2012 modtaget et brev om at jeg skal til Neurologisk undersøgelse d. 21/11-2012, og jeg skal til at begynde til Terapi samtaler ved Psykolog, som min læge har arrangeret.

Ressourceprofil:
Sagsbehandler har talt med min læge. Lægen oplyser at jeg skal begynde til psykolog samtaler, samt at han henviser til en arbejdsprøvning.

Sagsbehandler vælger ikke at inddrage det i ressourceprofilen, når der skal træffes afgørelse.
Jeg mener samtidig ikke at min ressourceprofil belyser min arbejdsevne.

Jeg holder stadigvæk fast i, at jeg stadigvæk er under udredning både fysisk og psykisk. og opfylder følgende punkter:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade
Såfremt der er behov for at indhente oplysninger fra egen læge, vedr. funktionsevne eller arbejdsevne, kan der indhentes lægepapirer ved min pågældende læge.
Med hensyn til arbejdsprøvningen, vil jeg sige at den er meget vigtig for mig, netop fordi den beskriver min resterende arbejdsevne samt mine fremtidsmuligheder.


Det er svært at koncentrere sig om sine ressourcer, når der ikke bliver taget højde for ens barrierer.
På trods af omstændighederne, finder jeg det nødvendigt at gå til højere instanser, for at få nye øjne på sagen.

- Nu venter jeg. Mandag skulle der gerne være en læge erklæring klar, og nu kører det bare!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 08:34   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Jeg kigger lige på det senere, syntes måske du skal have noget mere "formalitet" med, men godt gået so far.

Hej Bodrum,

Jeg har siddet og brygget en klage, ala din, sammen nedenfor. Jeg har valgt at pege på 2 forlængelsesmuligheder, selvom jeg syntes nr. 6 omkring Ask sagen burde kunne stå alene.

Jeg syntes ikke, at du igen skal nævne noget om overskridelse af partshørings fristen, det kan du pointere overfor BAN, hvis sagen ryger videre dertil. . Det samme gælder dårlig sagsbehandling, tiden er ikke til, at bebrejde for dette pt. Det handler om at pointere iht. hvilke punkter du bør kunne forlænges og ikke andet.

Jeg har skrevet som flg.

"Jeg henvender mig herved vedr. Deres brev pr. 27/09-2012 omkring endeligt ophør af udbetaling af mine sygedagpenge. Jeg kan forstå, at De stadig ikke mener, at jeg opfylder punkterne for forlængelse af mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1? Dette er jeg ganske uforstående overfor.

I forbindelse med min partshøring d. 24/9 har jeg gjort Dem opmærksom på, at jeg siden d.... og stadigvæk har en arbejdsskade sag under behandling i Arbejdsskadestyrelsen/ASK. Jeg vedlægger dokumentation for min arbejdsskadesag.

Iht. sygedagepengelovens § 27 stk 1. er der netop mulighed for forlængelse af ens sygedagpenge, når der er rejst arbejdsskade erstatning. Dette iht. §27 stk. 1 nr. 6, der lyder som flg.

"§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade."


Status i min arbejdsskadesag er bl.a, at jeg pr. 21/11 - 2012 skal til Neurologisk undersøgelse, ønsker De yderligere info. omkring min sag i arbejdsskadestyrelsen vil jeg naturligvis være behjælpelig med, at indhente tilsvarende. Jeg forventer dog med rette, at mine sygedagpenge kan genoptages iht. §27 stk. 1 nr. 6 og dette naturligvis med tilbagevirkende kraft.

Udover nr. 6 i §27 stk. 1, bør mine sygedagpenge kunne forlænges iht. sygedagpengelovens §27 stk. 1 nr. 2. Jeg er som De angiver stationær i mine lidelser, men er dog endnu ikke blevet arbejdsprøvet. Sygedagpengelovens §27 stk. 1 nr. 2 åbner netop muligheden herfor. Jeg citere denne som flg.

"2) det anses for nødvendigt, at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på, at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,"

Både min læge, min fagforening og jeg lægger vægt på nødvendigheden af arbejdsprøvning, idet der til stadighed kun kan gisnes om min arbejdsevne. De skriver i Deres parthøringsbrev og svar på sygedagpengestop bl.a:

"Det er vurderet i forhold til din fysiske tilstand, at den betegnes som stationær, hvilket betyder at du har varige skånehensyn overfor rygbelastende arbejdsopgaver, samt brug for vekslende arbejdstillinger. Det vurderes på den baggrund, at der ikke er noget til hindre for, at du kan stille dig til rådighed bredt indenfor det ufaglærte, så længe dine skånehensyn tilgodeses."

I flg. både min læge og fagforening, vil jeg ikke kunne raskmelde mig og stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, ej heller på de vilkår De bl.a angiver! Derfor må jeg sammen med bl.a min læge, pege på nødvendigheden af en arbejdsprøvning for kortlægning af min arbejdsevne. Denne er heller ikke i flg. min ressource profil blevet udredt!!

Jeg anmoder om genoptagelse af min sygedagpenge sag, da jeg mener, at der er klare forlængelses grundlag beskrevet ovenfor. Ønsker De, at indhente yderligere dokumentation og/eller information i min sag, står jeg naturligvis til rådighed herfor.

Jeg ser frem til at høre fra Dem.

Mvh. "

Som anført syntes jeg at du skal lægge en kopi af din sag i Ask som dokumentere denne osv. Ved ikke om der er andet der skal dokumenteres fra din læge papirer eller om du vil have noget mere med omkring retsinformation mm.?? Jeg har skrevet at du er i fagforening, ved ikke om du har sagt og skrevet at du ikke er, hvis ikke, så syntes jeg at det skal med da det kan være en vægtende instans. Man kan jo godt være i ff selvom man ikke er i a-kasse.

Held og lykke, håber du kan bruge det til noget, det jeg har skrevet, det har jo taget lidt tid
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension