K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2014, 18:49   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu drejer dette sig vel ikke om arbejdsgiver "får nok" for sine penge...

Trådstarter er jo blevet ansat af arbejdsgiver på de betingelser der var....her 16 timer......

Det drejer sig om det er okay at sætte folk op i tid til trods for de betingelser man blev ansat på...uanset hvad så begrundelsen må være...

Mange er jo nok så glade når de bliver visiteret til fleksjob og får deres første arbejde....eller i det hele taget bliver folk jo bare glade når de kan få et fleksjob....og det er nok lige der at folk ikke får tænkt over at ens kontrakt skal udfyldes med det hele...

Det er ganske forståeligt at man bliver glad når man får et job....men det kan ikke siges tit nok at man skal få sørget for at få ens kontrakt udfyldt ordentligt med alle de betingelser der må være....så man ikke står i en dum situation senere og har problemer med at få overholdt de skånehensyn man har..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 18:57   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kontrakten mellem arbejdsgiver og jobcenter er ikke en kontrakt som fleksjobberen normalt får en kopi af. Det er en aftale mellem de to parter. Jeg bad selv om en kopi af deres kontrakt, da jeg skiftede fleksjob engang...

I dette tilfælde lyder det som om, det er jobcentret, der ikke har udtrykt sig klart nok i deres kontrakt, hvor mange timer, trådstarteren skal ansættes til. I min stod der timetal kan jeg huske.

Så det er ikke trådstartens skyld, men jobcentrets fejl - efter min vurdering ud fra hvad BSR har beskrevet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 20:43   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er vist ingen tvivl om at det er jobcentrets fejl....

Men hvis man har en mulighed for at kunne undgå fremtidige problemer...ved selv at se om kontrakten er udfyldt ordenligt...ja så bør man bruge denne mulighed...

Det er nyt for mig hvis man ikke får en ansættelseskontrakt/aftale som fleksjobber...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 21:00   #34
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg er i fleksjob og har da også fået en kopi af kontrakten.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 21:21   #35
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej webmaster

Jeg har selve ansættelseskontrakten fra arbejdspladsen, mens den aftale, som kommunen og min arbejdsplads har udarbejdet, i den står mere om skånehensyn, antal timer og hvilken type refusion, det skal være, feks. 2/3 refusion. Så jeg har 2 forskellige. Det kan godt være, at nogle kommuner vælger at lave en kopi og giver det til fleksjobberen. Det fik jeg dog ikke i det 1. fleksjob. Derfor bad jeg om den i det 2. fleksjob.

Det er måske ikke sådan længere på samme måde i den nye ordning. Men både BSR og jeg er i en gamle ordning.

Det er bare så ærgerligt den situation, som BSR er havnet i. Det er bare så vigtigt, at jobcentret skal informere arbejdsgiveren ordentligt, også udfylde deres kontrakt på den rigtige måde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 21:47   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan da godt være at det bliver gjort på forskellige måder alt efter kommune....

Hvis det er tilfældet bør man gøre som du har gjort...bede om en kopi...så man lige kan tjekke op på om jobkonsulenten har fået det hele med..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 09:51   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alerbedst er det hvis man bibeholder sit medlemsskab af fagforening, således at man har sikkerhed for at alle aftaler mv, overholdes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:10   #38
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Status

i får lige en status på denne sag om mine timer som nu har kørt i over et år.

Jeg er/var ansat på en skolen og mit fleksjob hed 2/3 ordning. Det betyder at jeg skal arbejde i knap 13 timer om ugen.

Da skoen har lukket i alle skoleferierne regnede min chef mit timeantal ud ved at dele hele årets timer ud på 40 uger (hvor skolen har åbent) det endte på ca 18 timer - jeg forsøgte med hjælp fra fagforeningen at få det ændret - uden held. Jeg kunne mærke fra start af at det ikke gik med så mange timer (det er jo 50 % mere end jeg er arbejde prøvet til)

Kommunen var ikke til nogen hjælp da der i kontakten kun stod 2/3 ordning intet timeantal, men chef holdte på at det handlede om de 40 uger og ikke hele året.

Jeg forsatte så med 18 timer og fik det værre og værre.. efter noget ti besluttede jeg mig for at melde mig syg på de dage hvor jeg overbelastede mig. ( det handlede de dage om jeg kunne være mor til mine 3 børn eller om jeg kunne arbejde) I år har jeg haft 8 sygedage. (jeg arbejde 3 dage om ugen) og i går fik jeg så fyrresedlen. Han forklarede det var pga. besparelser men han da jeg spurgte hvorfor mig kom han ud i en længere forklaring og nævnte at mine kollegaer kunne tage opgaver jeg ikke kan (jeg har en hofte og ryg skade så jeg kan ikke tage tunge løft)

oveni hatten skal det siges jeg i tirsdags informerede om at jeg skal på gigt hospitalet i 4 uger i efteråret.

Jeg synes forløbet har været noget l..t og har aldrig prøvet at føle mig så presset før.

jeg overgår til ny ordning i et nyt job (som jeg lige skal finde) men jeg skal denne gang sikre mig at mit timeantal bliver overholdt- det har jeg lært på den hårde måde. Jeg vælger at vente med at søge til jeg er ovre min indlæggelse (august) og er nu i opsigelse perioden i 4 mdr.

jeg har lyst til at meld mig syg resten af perioden fordi jeg jo stadig er på i 18 timer..

Nå det var en status herfra, det virker nok lidt rodet.. men jeg håber andre kan få glæde af at læse det og bruge min erfaring til at få timeantallet fastsat rigtigt..

og hvad gør jeg egentligt nu? jeg har fundet en uddannelse på 2 år som vil opkvalificerer mig således jeg ikke skal "være i marken" og derved skånes jeg fysisk..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:19   #39
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 11
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
og hvad gør jeg egentligt nu? jeg har fundet en uddannelse på 2 år som vil opkvalificerer mig således jeg ikke skal "være i marken" og derved skånes jeg fysisk..
Prøv at søge (skriftligt) om at få uddannelsen under revalidering.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:23   #40
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sikke en nøjeregnende chef. Forstår slet ikke kommunen gik med til det, når dine skånebehov ikke blev holdt.

Mht til at sygemelde dig resten af perioden. Har du så ikke sommerferie lige om lidt? Du må jo have fri 10 uger om året med det regnskab chefen laver, så du har vel laaaang sommerferie.

Tænker det kan blive problematisk med en lang sygemelding op til ledighed, da kommunen så måske kan finde på at du skal i afprøvning eller ressourceforløb. Eller det vil du måske gerne? Altså have udredt din reelle arbejdsevne.

Har du overvejet om du kan anmelde din forværring som en arbejdsskade? Ikke at jeg har nogen forstand på arbejdsskader, men tænker det skyldes arbejdspladsen du har fået det værre.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension