K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 09:43   #31
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Til næsebjørn - og alle andre i denne tråd.

Du har ret. Jeg tror også, det var derfor, jeg fik fp i stedet for flex. Det ville have kostet rigtigt meget i tilskud til min arbejdsgiver, hvis jeg var blevet ansat i det flexjob, jeg var tilbudt.

Men på fp - som det er nu - er jeg meget billig.

Ok for mig, men lidt den omvendte verden - i forhold til mange andre på k10, der er parkeret i flexarbejdsløshed - i stedet for pension.

Jørgine

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 10:02   #32
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg er helt enig - det koster langt mere at have folk i fleksjob end på pension. Og derfor er ordningen også til diskussion.

Min oplevelse er, at kommunen har været meget opsat på at få mig i fleksjob fordi det er så dyrt med fp - og den økonomiske vurdering fatter jeg simpelthen ikke. Jeg vil ikke afsløre, hvad jeg tidligere har fået i løn, men det er rigtigt meget, og det ville blive meget, meget dyrt for kommunen at betale 1/2-2/3 af sådan en løn.

Nu vil jeg så godt lige sige, at der ikke er noget, jeg hellere vil, end at gå på arbejde, hvis ellers nogen skulle tillade sig at stille spørgsmålstegn ved det. Min ryg har desværre opgivet ævred, og der er ikke noget at stille op. Og hvis "nogen" her skulle få den strøtanke, at det hygger jeg mig med, så vil jeg bare sige at de ikke er rigtig kloge . At jeg frivilligt skulle opgive en flot karriere med en rigtig god løn med udsigt til mere... Og i stedet gå og glo ind i væggen, og på en god dag nå ca. halvdelen af, hvad andre når, når de er kommet hjem fra arbejde... Arj, vel...

Jeg er lykkelig for, at jeg har et godt pensionsselskab, som har tænkt sig at forsørge mig med 50% af min tidligere løn indtil jeg bliver 67. Jeg kommer ikke til at lide nød, men det der glæder mig mest er, at der forhåbentligt bliver lidt mere til dem, som har haft et dårligere udgangspunkt end mig, når jeg ikke skal have noget fra det offentlige.

Så Kastanie, at tage glorien på, fordi du takker nej til fp for at tage et fleksjob, forstår jeg ikke en hujende f.. af! Det vil glæde mig utroligt meget på dine vegne, hvis du kan klare at have et fleksjob, men jeg synes at det ville klæde dig at lade være med at pudse glorien i andres ulykke! Og ellers kunne du jo vælge at tage et deltidsjob helt udenfor kommunal støtte.......
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 11:06   #33
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Jeg er helt enig - det koster langt mere at have folk i fleksjob end på pension. Og derfor er ordningen også til diskussion.

Min oplevelse er, at kommunen har været meget opsat på at få mig i fleksjob fordi det er så dyrt med fp - og den økonomiske vurdering fatter jeg simpelthen ikke. Jeg vil ikke afsløre, hvad jeg tidligere har fået i løn, men det er rigtigt meget, og det ville blive meget, meget dyrt for kommunen at betale 1/2-2/3 af sådan en løn.

Nu vil jeg så godt lige sige, at der ikke er noget, jeg hellere vil, end at gå på arbejde, hvis ellers nogen skulle tillade sig at stille spørgsmålstegn ved det. Min ryg har desværre opgivet ævred, og der er ikke noget at stille op. Og hvis "nogen" her skulle få den strøtanke, at det hygger jeg mig med, så vil jeg bare sige at de ikke er rigtig kloge . At jeg frivilligt skulle opgive en flot karriere med en rigtig god løn med udsigt til mere... Og i stedet gå og glo ind i væggen, og på en god dag nå ca. halvdelen af, hvad andre når, når de er kommet hjem fra arbejde... Arj, vel...

Jeg er lykkelig for, at jeg har et godt pensionsselskab, som har tænkt sig at forsørge mig med 50% af min tidligere løn indtil jeg bliver 67. Jeg kommer ikke til at lide nød, men det der glæder mig mest er, at der forhåbentligt bliver lidt mere til dem, som har haft et dårligere udgangspunkt end mig, når jeg ikke skal have noget fra det offentlige.

Så Kastanie, at tage glorien på, fordi du takker nej til fp for at tage et fleksjob, forstår jeg ikke en hujende f.. af! Det vil glæde mig utroligt meget på dine vegne, hvis du kan klare at have et fleksjob, men jeg synes at det ville klæde dig at lade være med at pudse glorien i andres ulykke! Og ellers kunne du jo vælge at tage et deltidsjob helt udenfor kommunal støtte.......
Kommunen skal nu heller ikke betale hverken 1/2 eller 2/3 af en tidligere løn - kommunen skal derimod betale 1/2 eller 2/3 af MINDSTELØNNEN inden for området, PLUS at der er max. på tilskuddet.

Så hvad man har tjent før, er bedøvende ligegyldigt. Tilskuddet til arbejdsgiver bliver beregnet ud fra mindstelønnen inden for det arbejdsområde man bliver ansat i, i fleksjobbet - men arbejdsgiver er velkommen til, for egen regning, at tilbyde en højere løn.

Bare til orientering.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 11:11   #34
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Ja, det ved jeg godt, men det er nu engang den slags jobs, som jeg ville kunne varetage. Så regnestykket passer i mit tilfælde.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:14   #35
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Lum -->

Indlægget var ikke ondt ment, som du vist opfatter det.

Jeg var bare dybt forundret - og jeg mener stadig, at der uanset hvad ikke er undskyldning for at lade være med at spise. Ved køb af billigt rugbrød og pålæg koster et måltid ikke mange kroner. En portion havregryn med lidt rosiner og måske en halv banan og mælk koster kun få kroner og er et udmærket måltid ernæringsmæssigt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
og vi kan altså ikke bugettere både med rep af bil, få lavet værelse til ungerne, at vaskemaskinen går i stykker, osv osv, og så stadig have penge i overskud hver måned til at leve for, så vi er tvunget til at sætte de ting lidt lavere end der reelt er behov for, sådan er det bare.

...når der kommer et køleskab der går i stykker eller en lang hård vinter.
Hvorfor vil kommunen ikke yde jer enkeltydelser i de tilfælde? Det syntes jeg da var en selvfølge med så stram en økonomi.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Du nævner H&m, ja det sørme flot, så kan vi lige ligge og køre 62 km hver vej efter deres tilbud, hvor var det lige besparelsen i forhold til at købe det i fx Brugsen eller Fakta kom ind? Ud over at vi som sagt får en hel del tøj fra andre, så det vi mangler er stort set kun sko.
Jo, naturligvis er det ikke hensigtmæssigt at køre så langt. Jeg var ikke klar over, at det overhovedet var muligt at bo så langt fra en sådan. Jeg troede de var over alt...
Det er godt at I kender folk der sender deres tøj videre til jer

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jarmen i har internet, ja og telefon og tv for samme pris som telefonen alene (det er ca 100 kr mere vi giver for internet og tv oven i)
Jeg nævner intet om det. Og jeg ser det som en selvfølgelighed at man skal have de ting - naturligvis så billigt som muligt.

Jeg selv er pålagt at betale 400 kr. om måneden til antenneforeningen i min boligforening, og det finder jeg virkelig træls. Jeg har ikke brug for den store tv-pakke og kunne godt bruge at spare del af det beløb. Men der er ikke noget at gøre, det er tvungent... Dertil kommer så en mindre udgift til internet og telefon.

Sidst redigeret af annagw; 17-11-2010 kl. 12:39.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:39   #36
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Et flex til dig vil sikkert koste samfundet en del mere end en pension. Og så bliver dem heller ikke sat ned pga din mands indtægt. Hvem nasser mest? Flot at du kan klare dig på en kontanthjælp. Synes det er flot at kunne have lejlighed og betale regninger for 7000 om mdr og føle at det er fint. Eller har du en fed opsparing eller en rig mand til at dele udgifterne med?

Du skriger langt væk af troll, ingen kan umuligt være så usympatisk og selvoptaget.
jeg er på kontanthjælp og med nød og næppe klarer jeg mig. Jeg får udbetalt ca. 7600 kr. plus boligstøtte. Og nej, jeg har ikke regninger for 7000 kr.
Jeg har ikke en rig kæreste -eller en fattig for den sags skyld.
Naturligvis har jeg ingen fed opsparing. I så fald ville jeg ikke have været på kontanthjælp de seneste 5½ år.

Bevares; jeg kan som alle andre tage fejl og bygge mine argumenter på fejltagne formodninger.
Som jeg har forstået reglerne, har kommunen mulighed for at give et ekstra tilskud til forsørgelse samt enkeltydelser ved uforudsete udgifter såfremt en borger ikke har det minimums-rådighedsbeløb som kommunen har fastsat som nødvendigt for at opretholde en vis levestandsard.
Derfor troede jeg ikke, at det var muligt at udelukkende at få udbetalt kontanthjælp hvis man har faste udgifter for 7000 kr. om måneden.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:51   #37
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kastanie:

Se dette klip fra tvsyd.dk - med mange tanker til moden overvejelse - for os alle!

http://www.tvsyd.dk/artikel/71856?autoplay=1

Sidst redigeret af Katharina; 17-11-2010 kl. 13:07.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 13:33   #38
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg undre mig såre.

Hvorfor må andre ikke have en mening eller holdning til tingene, uden at de skal " overfaldes" ikke at jeg deler Kastanies opfattelse af tingene, men det gør altså at man ikke tør sige sin mening.

Jeg har selv oplevet at blive overfuset fordi jeg havde en anden opfattelse af tingene.

Den sidste i sagen med Skat og Told.
Det virker på mig at alle i andre har ret, uanset om i har det eller ej.

Nogle af jeg bliver endog meget personlig, det bryder ikke jeg mig om.
Jeg må sige, jeg er enig.
Man har lov at have forskellige opfattelser af tingene!

Mange skriver, at kastanie generaliserer, men det gør alle andre herinde også - blot til den anden side. I skærer alle kommuner, alle socialrådgivere, alle sager over én kam!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:56   #39
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har intet og jeg mener intet godt, at sige om de mennesker som har haft noget med min sag at gøre.
De rottede sig sammen imod mig, fordi jeg har bevist sort på hvidt, at de jonglerede med refusioner, notater, lægeerklæringer og dokumentation.
Om et par måneder vil jeg beskrive på nettet ( ikke kun i DK ) hele min sags forløb.
Retssikkerheden i Denmark er en farce uden lige/ et lille praj til dem, som ikke ved det endnu.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 16:14   #40
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg må sige, jeg er enig.
Man har lov at have forskellige opfattelser af tingene!
Jo, på et decideret diskusionsforum, men K10.dk er vist nok (sidst jeg så efter) i virkeligheden meget mere et support-site for mennesker i knibe. Mennesker i knibe har det med at være i knibe af en eller anden årsag - her mest som følge af diverse sagsbehandlinger hos diverse aktører, heri inkluderet landets kommuner. K10.dk befolkes mest af skadelidte og man bør derfor respektere det ved at tilpasse sine ytringer til hvem man henvender sig til, og her ved Kastanie udmærket både hvad hun siger og hvem hun siger det til. På mig virker det som en tilsløret politiserende provokation.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Mange skriver, at kastanie generaliserer, men det gør alle andre herinde også - blot til den anden side. I skærer alle kommuner, alle socialrådgivere, alle sager over én kam!
Det gør du vist også selv...
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension