K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2011, 21:55   #31
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er jo lidt ligesom lotto..

Ja.. hvis man dør et par år efter man er gået på pension, så er det et tab...

Men lever man 25 år efter sin pensionering... så er det en pæn gevinst....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 21:56   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, det er ikke noget for mig, men jeg er også et særtilfælde - og skulle have betalt til SUPP omkring 27 år, det ER meget og ER meget længe.

Jeg har kun undersøgt sagen til bunds for mit eget vedkommende, aner derfor ikke hvordan andres opsparinger vil påvirke dem.

Dog ved jeg Hexi, at nogen af de eneste der reelt kan få noget ud af Supp'en, er dem der bor i udlandet og derfor ikke har andre ydelser det kan påvirke negativt.

Jeg ved også, at man kan rykke SUPP'en væk fra ATP og ind i eget pensionsselskab, og dermed gøre supp opsparingen til en del af boet, der så også kan udbetales til boet selvom man ER fyldt 65.

Forstår ikke folk der synes det er okay at staten scorer hele molevitten, når de nu kan rykke supp'en og lade den gå til boet - det er da det eneste smarte at gøre. Så kan det tilmed give en lille smule mening, selv om man jo heller ikke skal spekulerer i egen død
- men kan kommunen kassetænke, så ka' vi sgu også, ikk............

Jeg læser alt Hexi, også det med småt og det med meget småt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:10   #33
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg ved også, at man kan rykke SUPP'en væk fra ATP og ind i eget pensionsselskab, og dermed gøre supp opsparingen til en del af boet, der så også kan udbetales til boet selvom man ER fyldt 65.
så vidt jeg ved så skulle SUPP stadig tilfalde boet selvom den ikke er rygge over til ATP.

men generalt kan det godt betale sig at samle en pensioner et sted for har man flere i forskellige pensionselskaber kan der ved nogen af dem måskei kke blive indbetalt til længer og dermed er værdige af dem ikke så gode.og har man ikke børn under 24 så er PFA og andre ringere end lave en i banken.PGA PFA osv har en pulje man indbetaler til for børn under 24 år og så vidt mig bekent kan man ikke slippe for dent pulje til børn under 24 selvom man ikke har børn under 24 år

Citat:
Det er jo lidt ligesom lotto..

Ja.. hvis man dør et par år efter man er gået på pension, så er det et tab...

Men lever man 25 år efter sin pensionering... så er det en pæn gevinst....
det vil sige det er som at stemme rød eææer blå tabe lidt eller vinde lidt eller tabe meget vinde lidt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:37   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, SUPP tilfalder IKKE boet når man er fyldt 65 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 22:53   #35
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, men omvendt Hexi, tænk alle de sagsbehandlere der er repræsenteret hér, som netop IKKE har fortalt deres klienter om bagsiden af medaljen - så er det vi fornemmer sagsbehandlers troværdighed, endnu bedre

Nej, men jeg synes SELVFØLGELIG at folk bare skal melde sig til hvis de vitterligt føler det er det rigtige og de har en god mavefornemmelse. Jeg skal bare ikke nyde noget, og 150.000 andre har også fravalgt den til kommunernes store forfærdelse.....
Der er mange som ikke kender til den, og derfor ikke har tilmeldt sig den. Det er ikke lig med at de har fravalgt den.
Min on/off kæreste har valgt ikke at tilmelde sig den, da han mener at han alligevel når at kradse af inden folkepensionsalderen.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 23:14   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Der er mange som ikke kender til den, og derfor ikke har tilmeldt sig den. Det er ikke lig med at de har fravalgt den.
Min on/off kæreste har valgt ikke at tilmelde sig den, da han mener at han alligevel når at kradse af inden folkepensionsalderen.
Typisk dårlig sagsbehandling - sagsbehandlere SKAL oplyse nye førtidspensionister om SUPP.

Ja, jeg kender mange lige som din kæreste der har fravalgt den efter samme filosofi
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 23:22   #37
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
swr var faktisk min far der kom og fortalte os om den .min kæreste er så heller ikke tilmeldt .men har så lave en igennem banken
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 23:34   #38
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enig, det er ikke noget for mig, men jeg er også et særtilfælde - og skulle have betalt til SUPP omkring 27 år, det ER meget og ER meget længe.

Jeg har kun undersøgt sagen til bunds for mit eget vedkommende, aner derfor ikke hvordan andres opsparinger vil påvirke dem.

Dog ved jeg Hexi, at nogen af de eneste der reelt kan få noget ud af Supp'en, er dem der bor i udlandet og derfor ikke har andre ydelser det kan påvirke negativt.

Jeg ved også, at man kan rykke SUPP'en væk fra ATP og ind i eget pensionsselskab, og dermed gøre supp opsparingen til en del af boet, der så også kan udbetales til boet selvom man ER fyldt 65.

Forstår ikke folk der synes det er okay at staten scorer hele molevitten, når de nu kan rykke supp'en og lade den gå til boet - det er da det eneste smarte at gøre. Så kan det tilmed give en lille smule mening, selv om man jo heller ikke skal spekulerer i egen død
- men kan kommunen kassetænke, så ka' vi sgu også, ikk............

Jeg læser alt Hexi, også det med småt og det med meget småt
Punkt 1: Det er staten/kommunen der har betalt det hele. En førtidspension er ikke en arbejdsindkomst, men en kompensation for manglende erhvervsevne. Selv hvis staten går ind og snupper det hele når man dør på sit 65nde år, så er det stadig en god forsikring for alle der måtte leve til det 68½ år. Du skal reelt dø indenfor et tidsrum på 3½ år, før det er en 'udgift'.

For nu at sammenligne. Min indbo/ulykkesforsikring er 2400 om året. Det dobbelte af hvad SUPP koster. Jeg håber godt nok aldrig jeg får brug for nogen af mine forsikringer og det er penge direkte ud af vinduet indtil uheldet rammer. SUPP dækker såvidt begravelsen og advokaten hvis jeg kradser af før tid. Og hvis jeg kradser af efter.. så har jeg fået en små 800 ekstra hver måned til bankospil og merrild kaffe indtil.

Punkt 2: Hvis man smider 300 kr til side hver måned.. så har man for det første betalt 300% af hvad en supp koster, og for det andet vil jeg tvivle meget på, at man kan forrente sine penge så de svarer til det samme om 30 år. 14.000kr idag kan sagtens svare til 140.000 om 30 år med lidt ekstra høj inflation. De beløb man ser på ATP m.v er "Realpenge" når man har trukket inflation fra. Den er forresten på ca. 3% officielt, og omkring de 7% uofficielt. Held og lykke med at slå sidstnævnte i afkast, efter skat. For at slutte af, så kunne man ligeså godt gøre det smarte og betale 100kr til supp, og selv investere 200kr i en eller anden form for opsparing hver måned og have lidt i både posen, og resten i sækken.

Punkt 3: Nej, man skal ikke spekulere i sin egen død. Så ville man jo bare tegne en ekstra stor livsforsikring og komme ud for et hændeligt uheld på motorvejen med en damptromle for arvingernes skyld. Men man skal være klar over, at man dør på et eller andet tidspunkt og at man også skal have til mad og drikke, og bankospillet hver onsdag hvis man kommer til at blive en del af alderspensionisterne. Af princip kan jeg så også godt lide, at der lige er til begravelsen og advokaten så tingene lige kan blive smidt ud til de rigtige. Ta' det som en eller anden jydemoralsk bonus med at svare enhver sit i det omfang det er muligt.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 23:54   #39
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
SUPP dækker såvidt begravelsen og advokaten hvis jeg kradser af før tid
du mener vel hvis man har inbetalt i en længer år række ik ??

hehe ja jeg håber ski heller ikke jeg får brugt for mine forsikringer men skulle det ske er der heldigvis forsikring for ca 1 million til ungerne

sætterm an penge ind på en konto/pernsion opsparing i banken og sige ok jeg forventer ikke de store afkast line PT kan vente et par år ja så kan den godt sl atp osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 08:00   #40
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Ja !!! En så go ordning kan man ikke få andre steder - den slår alle andre pensionsordninger med ..........tja adskillige længder - prøv det, det er bare et godt råd
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
Den supplerende Arbejdsmarkedspension Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 81 07-07-2011 07:56
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension