K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2011, 19:39   #31
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carstenorting Se meddelelser
Jeg er enig i at ulovlig modregning skal stoppes. Det sker i rigtigt mange tilfælde. Jeg mener, at det er et problem, at forventningerne fra din side og kommunens ikke bliver afstemt. Jeg mener grundlæggende, at kommunen og du bør være i tillidsfuld samtale om, hvordan du bedst muligt får et liv, som er så godt som overhovedet muligt. Herunder en realistisk tilknytning til arbejdsmarkedet i fremtiden. Det er svært at spå om fremtiden. Hvis vi indfører en rehabiliteringsydelse, der som udgangspunkt er midlertid, så vil kommunen blive tvunget til forholde sig aktivt til din fremtid. Det synes jeg er positivt. Kontanthjælp, især til unge, er ikke ok. hvis der er tale om unge med nedsat arbejdsevne på grund af handicap eller sydom. De hænger desværre alt for ofte fast i det system, og får f.eks. ofte afslag på ydelse til f.eks. tandbehandlinger og andre ting, selvom de reelt er fattige. Det er muligt, at der er ting jeg har fået forkert fat i, men jeg har faktisk tæt omgang med de her ting og synes der bør laves mere enkle og klare regler, samt gives mere kompetence til de forskellige medarbejdere, der håndterer sagerne. Godt jeg har opdaget det her forum, for her kan jeg få megen nyttig viden
Hej Carsten

Godt at se at der er en politiker på forumet.

Hvis vi nu forestiller os en person med hus, bil osv bliver skadet på arbejde. Sygedagpenge stopper efter 52 uger. skal han/hun så blive skilt overdrage formuen til ægtefælden for bare, at kunne få minimal hjælp(bistand/kontanthjælp)?`

De forskellige tiltag har konsekvenser for den pågældendes familie, er det virkelig rimeligt?

Der er rigtig mange som kommer i klemme, som blot har passet deres arbejde, og derefter prøvet alle muligheder selv. Sagsbehandlere starter forfra i denne process, som de fleste har afprøvet.

I jeres søgen efter snydere rammer i rigtig mange ærlige og virkelig syge borgere.

Med venlig hilsen

hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 19:42   #32
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for dit indlæg, carsten og så kan jeg altså ikke lade være med at give dig flg link: http://politiken.dk/indland/article733797.ece

-apropos din udtalelse om mere kompetance til medarbejderne -hmmmm!

Jeg lader artiklen tale for sig selv(og ja, det er min mands historie i MEGET korte træk)
-men vil sige som HR Bertel Haarder:
så spørg! -hvis du vil vide mere, vi har ca 8 års erfaring i min mands sag og "kun" 5 i min egen
-og velkommen til, forøvrigt.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 00:16   #33
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis de unge på kontanthjælp fik en lidt højere ydelse, så behøvede de ikke søge hjælp til tandlæge osv...

på en kontanthjælps sats, eller en skolepengesats fra produktionsskole, kan de dårligt få råd til at bo selv.
mange unge får ikke den hjælp de har brug for helt tilbage i deres folkeskoletid,

uden penge til dagen og vejen er det herresvært at få overskud til at tackle den svære ungdomstid og tanken om uddannelse, især når man ikke er 100% som flertallet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 17:48   #34
carstenorting
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
carstenorting er ny på vejen
Jeg er meget enig. Vi skal ikke søge efter snydere, men samarbejde med sygemeldte for at hjælpe dem tilbage igen i det omfang, de kan. Det er derfor, vi indføre en ny form for ydelse, som vi kalder rehabiliteringsydelse. Der ligger det i det, at det ikke er en livsvarig ydelse, men det skal sikre fred og ro til at lave en fornuftig plan.

Jeg har hørt om historien. Jeg kender mange af dem. Det er ikke godt for samarbejdet imellem klient og forvaltning. Håber det er kommet til at fungere bedre efter afgørelsen.

Jeg er enig vedr. unge og kontanthjælp. Jeg synes især, det er svært for de unge, som jeg arbejder med, der har et handicap. De har virkeligt ikke mange penge at leve for og ofte fastholdes de på kontanthjælp, selvom det er udsigtsløst for dem at komme ud på det ordinære arbejdsmarked. Der burde være en grænse for, hvor længe en ung kan være på kontanthjælp. Og det bør være et kommunalt ansvar at få de unge i andre ordninger. Enten ordinært arbejde, uddannelse, støttet beskæftigelse eller flexjob.

Sidst redigeret af Stezu; 10-02-2011 kl. 01:49. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved rettelser og tilføjelser
carstenorting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 19:30   #35
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Undskyld mig Carsten, men jeg bliver faktisk lidt ked af det du skriver, du får det til at lyde som om at, alle unge skal ud på arbejdsmarkedet igen...

Hvad er ung for dig?

Lad os tage et eksempel:
En mand på 50 år og en ung mand på 30 år, begge får en skade som er fuldstændig identiske.
Begge får af vide af alle læger, at de ingen arbejdsevne har tilbage.

Er det så iorden at ham på 50 år får Førtidspension, og den unge skal kastes ud på arbejdsmarkedet igen?


Ved at lave en rehabiliteringsydelse vil man placere de unge som virkelig er slidt ned, i ingenmandsland og med evige bekymringer.
Som kan medføre depressioner og at de går fuldstædnigt psykisk ned...

Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år, aldrig haft en sygedag, men til sidst kunne kroppen bare ikke mere, og jeg er slidt ned...
Alder har ikke noget at sige om hvornår kroppen siger stop, og alder burde ikke have noget at sige i den her samhænge.

Dog er der nogle snydere indimellem som ødelægger det for os der virkelig er handicappet, og har brug for hjælp...

Citat:
Der burde være en grænse for, hvor længe en ung kan være på kontanthjælp.
Hvad så med os der er syge, og er sendt på kontanthjælp, vi skal bare ud af vagten...
Vi kan ikke bruges ;-(
Der er rigtigt mange her på k10, som har været syg på kontanthjælp i rigtigt mange år.
Skal de bare have taget deres forsørgelse, fordi de er kommet til skade?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:36   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
carsten, jeg formoder at det er mig du svarer i et af dine indlæg?

-og hvis ja, så er det muligt at man fra Sorø Kommunes side MENER at "tingene" fungerer bedre -men dertil kan jeg desværre kun ganske kort sige: nej!
Hvis vi har ting vi ønsker at tale om, ja, så er vi ind i mellem nødsaget til at benytte os af avisartiklen, simpelthen for at blive hørt -og det er da så sandelig ikke ok!

At personalets adfærd så -indtil videre- har ændret sig til det bedre, jamen, dét vil jeg erkende er positivt!
Nu bliver vi i det mindste ikke mødt med udtalelser som: "jeg spiser advokater til frokost" -når sagsbehandleren ikke kan argumentere fornuftigt og sagligt = læs: jeg lyver!
-eller: "ha ha, der vandt jeg nok" -som om man taler til et børnehavebarn!

Vil IKKE lægge skjul på at vores tillid til systemet og Sorø Kommune for altid er brudt og dette udelukkende fordi "man" ikke engang er "mand" nok for at sige det lille ord: undskyld!
-uanset hvilke øvrige omkostninger sagsbehandlerens BEVIDSTE handlinger(igennem år!) kostede familien! Spørg gerne Sorø Kommunes jurist, som jo selv var tilstede under mindst en af samtalerne/møderne, du skal være så velkommen og du skal også vide at vi har så rigelig skriftlig dokumentation for vores påstande.

(læs også gerne den fulde og hele historie herinde, om du har lyst, for den havde nær haft særdeles forfærdelige konsekvenser som jeg aldrig hverken kan eller vil tilgive)

-men som sagt, velkommen til virkeligheden herinde og der er jo altid håb for alle når en politikker tør blande sig i debatten, hvilket jo ellers ikke er så populært i vore dage.

-Og kan garantere alle for at der er STOR forskel på at KUNNE og at VILLE, men det tror jeg så ikke at de "kære" politikere kender forskel på?

ps: tak for lån af tråd, hopper (og beklager mit lille personlige udbrud)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 09-02-2011 kl. 21:43.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 23:02   #37
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carstenorting Se meddelelser
Jeg er enig i at ulovlig modregning skal stoppes. Det sker i rigtigt mange tilfælde. Jeg mener, at det er et problem, at forventningerne fra din side og kommunens ikke bliver afstemt. Jeg mener grundlæggende, at kommunen og du bør være i tillidsfuld samtale om, hvordan du bedst muligt får et liv, som er så godt som overhovedet muligt. Herunder en realistisk tilknytning til arbejdsmarkedet i fremtiden. Det er svært at spå om fremtiden. Hvis vi indfører en rehabiliteringsydelse, der som udgangspunkt er midlertid, så vil kommunen blive tvunget til forholde sig aktivt til din fremtid. Det synes jeg er positivt. Kontanthjælp, især til unge, er ikke ok. hvis der er tale om unge med nedsat arbejdsevne på grund af handicap eller sydom. De hænger desværre alt for ofte fast i det system, og får f.eks. ofte afslag på ydelse til f.eks. tandbehandlinger og andre ting, selvom de reelt er fattige. Det er muligt, at der er ting jeg har fået forkert fat i, men jeg har faktisk tæt omgang med de her ting og synes der bør laves mere enkle og klare regler, samt gives mere kompetence til de forskellige medarbejdere, der håndterer sagerne. Godt jeg har opdaget det her forum, for her kan jeg få megen nyttig viden
Hvis du dermed mener efteruddannelse er det bare med at få sendt medarbejdere på kursus NU!

Ellers er kompetencer noget man oparbejder igennem sit arbejde med logvivningen og med mennekser. Grundprincipperne skal dog først være på plads før man sættes til at administrere lovgivningen. Dét kunne ændre hverdagen for både sygsomramte personer og sagsbehandlere.

Hvor længe syntes du det er rimeligt, at fastholde folk på kontanthjælp, når de uheldigvis er havnet på denne ydelse pga f.eks frakendelse af sygdagpenge. ?

Hvordan vil du skire, at alle forskrifter i sygdagpengeloven overholdes, såeldes at alle ar afklarede inden for 52 uger ?

med venlig hilsen
maybeline2you, som er blevet fastholdt på kontanthjælp i 3 år indtil videre
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 08:38   #38
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Hej

Jeg har sandelig også prøvet Teddy Øfelt uden held - blot endnu flere udgifter

Træningen hjalp ikke - tværtimod
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:45   #39
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Da jeg startede på Øfeldt følte jeg mig meget maltplaceret, da det næsten kun er dem med virkelig handicap, her tænker jeg mongoler/kørestolsbruger der går der...

Men dem har de tilgændgæld også stor erfaring med, at de får et bedre liv.

Men til os med kroniske smerter er det lidt sværer at rette op på...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:58   #40
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Super indlæg i avisen. Skønt, at du tør at stå frem
Flot!!
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny avis om arbejdsmarkedsforhold zuza Et godt link! 1 01-09-2009 23:08
Ny avis på nettet for svagtsynede. Stella Et godt link! 0 18-11-2008 10:46
Læs Frederikssund avis Hansen Et godt link! 1 16-07-2008 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension